Stránka 1 z 2
Napsal: stř 06.10.2004 23:25
od Lion
Chlapi, nevíte co by to mohlo být nebo čím by to mohlo být? U mý E36 1,8i r.v.92 se ted objevil problém...Po každý když přijdu k autu a motor je studenej tak než ujedu cca 2 km tak jde špatně řadit z 1 na 2 a pak 3 ale ta kombinace z 1 na 2 je asi nejhorší...

..Jak se motor zahřeje tak je vše ok...Napadlo mě tak, že to může být olejem v převodovce, že už je tam toho málo, a po ujetí cca 2km se olej rozstříká a je to ok...Ale je to jen myšlenka čím by to mohlo být, nikdy jsem tam nic nedolejval ani nekontroloval tak fakt nevím

...Nerad bych tímhle něco zanedbal...A nebo ta horší varianta a ta je, že převodovka třeba odchází, těžko říct...Poraďte, předem dík
P.S.: Kolik se leje vlastně do převodovky E36 1,8i převodovkovýho oleje nevíte?...
Napsal: stř 06.10.2004 23:34
od Jawak
No pokud vím, tak náplň v převodovce má celoživotní výdrž (nemění se)... Co se mě ale stávalo, že někdy vyskakovala 3ka bez plynu, při brždění, jak to bylo v záběru, tak pohoda. Je přece normální že za studena je vše ztuhlé, ne?
Chtělo by ji zkotrolovat zespodu, jestli někde neuchcává...
Napsal: stř 06.10.2004 23:46
od Lion
Jojo, zítra s tím vjedu na rampu a mrknu na to...To máš Jawaku pravdu, že za studena je vše ztuhlé a jde to chvilku hůř, ale todle bys musel ošáhnout sám, todle neni normální, to mě nikdy nedělalo až ted posledních 14 dnů...Napřed sem tomu nevěnoval pozornost ale ted jsem se po tom začal pídit...
Počkej a to s tím dolejváním toho oleje to víš na 100%?Jsem myslel, že se dolejvá i todlenc to...

Napsal: stř 06.10.2004 23:52
od Jawak
No já vyměňoval olej jen v motoru a diferáku.
Když jsem byl u BMW, v převodovce jsme nikdy olej nedolívali ani nevyměňovali... Někdo mi říkal, že v převodovce je "lebenslänglich", takže na doživotí, podle toho usuzuji, že jsem si jistý

Jednou tam byla e32ka 735iA, co jí škubalo v převodovce a ta šla na výměnu (převodovka)...
Napsal: čtv 07.10.2004 00:09
od Lion
Aha, no to by tak ještě bylo

abych jí měl v pr...No kouknu na ní jestli tam někde neni náká výpus? a náká měrka, nebo něco takovýho...Je možný že třeba ten německej mechoš mluvil v tom smyslu, že neni obvyklý něco dolejvat, že to většinou vydrží hodně dlouho...Právě že převodovka mě příjde v autě hodně důležitá a mázání potřebuje (na to museli u BMW náko myslet)...A pokud mě někde ten olej vytekl tak ho tam musím aj náko naládovat zpátky(pokud se to teda dá), přece to nevyhodím...

Napsal: čtv 07.10.2004 00:17
od Anonymous
U M50 s manuálem je v převodovce 1l oleje do
automatických převodovek. To že je náplň celoživotní je sice pravda, ale zjiš?oval už někdo, jaká je životnost převodovky? Takže kontrolovat a ev. dolévat je samozřejmost, výměna celé náplně je spíše vyjímečná.
Jinak mě kdysi z toho 1l chybělo 3/4l (uchcává přes gufero na kardan) a převodovka šla normálně. Teď to nechávám při každé výměně oleje v motoru zkontrolovat a dolévalo se za poslední dva roky cca 1/4l (nějak se mi to gufero nechce nechat vyměnit

)
Napsal: čtv 07.10.2004 12:50
od MartyH
Zdar a silu Lion!
že se neozveš! Hele s celoživotní náplní oleje do převodovky rozhodně nesouhlasím. I v převodovce se olej mění jak v manualu tak v automatu. V aotomatu podstatně častěji a to i s filtrem.
Kolik má byýt náplně si můžeš v poho zjistit, bud ve WIN decoderu, nebo kdekoli v prodejně autodílů ti to najdou v tabulkách.
Rozhodně mrkni jestli je ze spodu vše OK, zkontroluj táhlo (jestli je dobře zaskočený (blbej přístup, je přímo nad skříní). já měl na jiném voze podobný problém, problém byl za studena šlo 1,2 špatně řadit, po pár km OK. Byl to hustej olej, trvalo než se zahřál a zřídl!
mrkni kolik tam máš oleje (oddělej napouš?ák, zalom tam prst a uvidíš).
Když to budeš mít na rampě tak to zkontroluj.
kam s tím jedeš? Za JIM BEAMem?
Napsal: čtv 07.10.2004 13:17
od Lion
Čau Marty, jojo tak to je přesně ten případ jak píšeš, varianta z 1 na 2 je za studena horror, po ujetí pár km vše normální...Bude to určitě jak píšeš, stuhlej olej a pak se to rozstřiká a jede to...Mě to taky přišlo divný že by se tam ten olej nedal dolejt

(však su strojař

)...No za Jimem Beamem

bych rád jel ale on tam má křovák jeden tolik aut že by se tam to moje nikam už nevešlo a za další tam ted nemá ještě rampu...Pojedu si na svou co mám kousek od baráku...Napíšu dneska co jsem zjistil...Snad si tam nezalomím někde prst až tam budu pátrat po tom oleji...

...
Napsal: čtv 07.10.2004 13:32
od MartyH
najdeš ho v pohodě! Ten šroub je tuším na straně spolujezdce(nepovol vypouš?ák!

), pokud tam zalomíš prst tak olej by měl být asi tak 1článek prstu pod závitem. Mrkni taky jak olej vypadá atd......jsi strojař tak víš jak pracují ložiska atd...........
Kdyby něco, tak podle toho co
To co jsem popisoval se mi stalo dokonce s novým olejem! Prostě byl tak hustej, že než se trochu zahřál tak to byl horor. šel ven, dal jsem kvakvakvalitnější a bylo vše v richtigu.(pro tebe OK)
tak JIM má tolik hokny? Já mu psal včera SMS, v neděli říkal, že bude v Brně tak uvidím. Je dobře, že je tak zavalenej, jen at se mu to dobře rozjede!!
tak at se daří, doufám, že to nebude nic tragickýho, prvně seš nemocnej ty a pak CAR! Zkus antibiotika
Dej vědět co jsi zjistil........
Napsal: čtv 07.10.2004 13:37
od MartyH
Napsal: čtv 07.10.2004 14:21
od Lion
No u Jima jsem byl předevčírem a ani se pořádně nezastavil, sem se bavil opravdu dobře, když mu nešly otevřít zadní dveře tak je vzal majzlíkem

a pak je vyklepával a rana jak svina a sklo lítalo vzduchem, sem si chvílema myslel že to mám mezi zubama...Ten den se mu moc nevedlo...Jináč tam má pěknýho Peugota 306, pěkně ho vyzpravil, líbilo se mě to..
No s tím Brnem doufám že to vyjde, jestli né tak to bude špatný..

..Napřed tam musím sehnat nákou práci a byt...Ted tak hledám tak snad najdu...

.. Bylo by to fine, kdy by to vyšlo...

Brno je Brno...

Napsal: čtv 07.10.2004 14:26
od MartyH
co? to snad neděla na svých "kamnech" ? nebo jo?
O peugetu vím, ale ještě jsem ho neviděl. Jestli to byl kufr a vokno na jeho car tak asi nedojede co
tak tak brno
už tě tu čekáme
Napsal: čtv 07.10.2004 14:37
od Lion
Nene, stalo se to na jednom starým pažoutovi po ráně...Jináč na Jimových kamnech upadla jedna ledvinka tak to ted lepí

..Do brna určitě přijede..O tom CDu sem mu říkal, takže o tom ví..

Napsal: čtv 07.10.2004 14:45
od MartyH
ledvinku už nemá asi měsíc
cd bude zítra nachystaný, bude tam zatím jen ta akce, na kterou jsi marodil. Zítra mě ji mí kamoš vypálit a hodit do "G"
Napsal: čtv 07.10.2004 16:55
od Lion
Tak jsem ted přijel z rampy a s výsledkem jsem byl spokojen, nikde nic nechcalo nebo aspon nebylo vidět.Našel jsem tam jak výpus?ovej šroub převodovky tak aj kontrolní (dolejvací)...U toho kontrolního si nejsem jistej jestli se tím i dolejvá...Nic jsem radči dneska nepovoloval, tu špinavější práci udělám až o weekendu, jistý asi už je že je to olejem, je hustší a proto todlenc to...Dnes jsem udělal spíš takovej předvoj události...

..Udělal jsem pár fotek, tady jsou...
Napsal: čtv 07.10.2004 16:56
od Lion
Vyfoceno od řidiče ke spolujezdci...
Napsal: čtv 07.10.2004 16:57
od Lion
detail...
Napsal: čtv 07.10.2004 16:58
od Lion
A pohled od spolujzdce k řidičovi, nahoře je možno vidět ten kontrolní (dolejvací) šroub...
Napsal: čtv 07.10.2004 23:02
od Speedy
No ty wo.e, to čumím, jak tu skříň máš suchou

Tohodle stavu se snažím docílit a pořád to někde teče...

Jinak taky můžu potvrdit, že to bude nejspíš hustým olejem. nicméně pokud výměna nepomůže, tak to může bejt synchron.
Napsal: čtv 07.10.2004 23:35
od mengi
Synchron by asi blbnul pořád, nejenom za studena, a navíc každá rychlost má svůj synchrokroužek. Já se taky přikláním k oleji.