Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 19.12.2013 03:02
od normann
chci se zeptat, jak přesně funguje žaluzie na chladiči na 2,5 tds je tam nějaký podtlakový regulátor a podtlak. ventil, nějaký el. ventil, ale nevím kdy to otevírá kdy zavírá, prostě jak to funguje, předpokládám, že když je motor studený, žaluzie je zavřená, když se ohřeje, žaluzie se otevře, ale nevím co to spíná, nebo otevírá, či zavírá.
nevíte někdo?
mám možnost tu žaluzii koupit a potřebuju vědět, co všechno k tomu musím vzít.
na svým autě nemám žádnou žaluzii.

díky předem za rady, jestli nějaký budou. :)

Napsal: čtv 19.12.2013 10:24
od Kugelig
Hmm, k čemu je to dobrý? Že by termostat?
Mě se 2,5 TDS 105kW za mínusových teplot pomalou jízdou do 2000ot/m ohřeje na provozní teplotu po cca 3 km jízdy. A topí okamžitě.

Napsal: čtv 19.12.2013 11:58
od Ji-rka
tu žaluzii ovládá podtlak,regulátor a čidlo.čidlo zadá impuls,regulátor přepojí komory a podtlak to zavře.
ta žaluzie je vlastné náhražka kartonu co se dával na škodovky a jiná vozidla :-) aby se to dříve ohřálo.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... tor_frame/

http://static.bmwfans.info/images/epc/MzU2MjBfcA==.png je to č.6

Napsal: čtv 19.12.2013 12:58
od normann
Kugelig píše:Hmm, k čemu je to dobrý? Že by termostat?
Mě se 2,5 TDS 105kW za mínusových teplot pomalou jízdou do 2000ot/m ohřeje na provozní teplotu po cca 3 km jízdy. A topí okamžitě.
k čemu je to dobrý???? je to jediná motorizace, kde se tato žaluzie dává, jiný motory to nemají. takže to asi nebude žádná náhoda.
mě to taky docela slušně topí, taky asi jak píšeš po 3 km už to hřeje, ale věřím že s tímto zařízením je to JEŠTĚ RYCHLEJŠÍ, že? jinak by to tam asi nedávali.
ve velkých mrazech se to musí vyplatit ještě víc. myslím, že to asi měly všechny 5er a 7er tds, akorát, že ty tédéesa, co to už dnes nemají, to mají z různých důvodů vyndaný např. nehoda atd.
tam jde taky ještě o to, že když jedu v nízkých a hodně nízkých teplotách na půl plynu, nebo dokonce delší dobu z kopce, motor se moc neohřeje, naopak, nápor vzduchu a točící se vrtule chladič ochlazuje víc, než je potřeba a ručička teploměru trochu klesne, topení v tu dobu topí mín, čeek si musí v autě přitopit, čímž se navíc zvedne i mírně spotřeba.
ale hlavně musí člověk kroutit kolečkem topení, pokud nemá klimatronik, což já teda nemám.
ano dřív se dávaly před chladiče kartony, já jsem si dával ještě i na E28 a E32 v dobách velkých mrazů.
starý avie a myslím že asi i MBéčka 1000 a spartaky měly stahovací rolety, akorát že se muselo zastavit, když se stahovaly a vytahovaly, páč nápor vzduchu tu roletu na chladič přilepil.

Napsal: čtv 19.12.2013 17:02
od Foldas
ty žaluzie jsem viděl i na e46 2,0d 100kw