Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

žaluzie na chladiči na tds

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#1 Příspěvek od normann »

chci se zeptat, jak přesně funguje žaluzie na chladiči na 2,5 tds je tam nějaký podtlakový regulátor a podtlak. ventil, nějaký el. ventil, ale nevím kdy to otevírá kdy zavírá, prostě jak to funguje, předpokládám, že když je motor studený, žaluzie je zavřená, když se ohřeje, žaluzie se otevře, ale nevím co to spíná, nebo otevírá, či zavírá.
nevíte někdo?
mám možnost tu žaluzii koupit a potřebuju vědět, co všechno k tomu musím vzít.
na svým autě nemám žádnou žaluzii.

díky předem za rady, jestli nějaký budou. :)
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Kugelig »

Hmm, k čemu je to dobrý? Že by termostat?
Mě se 2,5 TDS 105kW za mínusových teplot pomalou jízdou do 2000ot/m ohřeje na provozní teplotu po cca 3 km jízdy. A topí okamžitě.
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#3 Příspěvek od Ji-rka »

tu žaluzii ovládá podtlak,regulátor a čidlo.čidlo zadá impuls,regulátor přepojí komory a podtlak to zavře.
ta žaluzie je vlastné náhražka kartonu co se dával na škodovky a jiná vozidla :-) aby se to dříve ohřálo.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... tor_frame/

http://static.bmwfans.info/images/epc/MzU2MjBfcA==.png je to č.6
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#4 Příspěvek od normann »

Kugelig píše:Hmm, k čemu je to dobrý? Že by termostat?
Mě se 2,5 TDS 105kW za mínusových teplot pomalou jízdou do 2000ot/m ohřeje na provozní teplotu po cca 3 km jízdy. A topí okamžitě.
k čemu je to dobrý???? je to jediná motorizace, kde se tato žaluzie dává, jiný motory to nemají. takže to asi nebude žádná náhoda.
mě to taky docela slušně topí, taky asi jak píšeš po 3 km už to hřeje, ale věřím že s tímto zařízením je to JEŠTĚ RYCHLEJŠÍ, že? jinak by to tam asi nedávali.
ve velkých mrazech se to musí vyplatit ještě víc. myslím, že to asi měly všechny 5er a 7er tds, akorát, že ty tédéesa, co to už dnes nemají, to mají z různých důvodů vyndaný např. nehoda atd.
tam jde taky ještě o to, že když jedu v nízkých a hodně nízkých teplotách na půl plynu, nebo dokonce delší dobu z kopce, motor se moc neohřeje, naopak, nápor vzduchu a točící se vrtule chladič ochlazuje víc, než je potřeba a ručička teploměru trochu klesne, topení v tu dobu topí mín, čeek si musí v autě přitopit, čímž se navíc zvedne i mírně spotřeba.
ale hlavně musí člověk kroutit kolečkem topení, pokud nemá klimatronik, což já teda nemám.
ano dřív se dávaly před chladiče kartony, já jsem si dával ještě i na E28 a E32 v dobách velkých mrazů.
starý avie a myslím že asi i MBéčka 1000 a spartaky měly stahovací rolety, akorát že se muselo zastavit, když se stahovaly a vytahovaly, páč nápor vzduchu tu roletu na chladič přilepil.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#5 Příspěvek od Foldas »

ty žaluzie jsem viděl i na e46 2,0d 100kw
Odpovědět