Kugelig píše:Hmm, k čemu je to dobrý? Že by termostat?
Mě se 2,5 TDS 105kW za mínusových teplot pomalou jízdou do 2000ot/m ohřeje na provozní teplotu po cca 3 km jízdy. A topí okamžitě.
k čemu je to dobrý???? je to jediná motorizace, kde se tato žaluzie dává, jiný motory to nemají. takže to asi nebude žádná náhoda.
mě to taky docela slušně topí, taky asi jak píšeš po 3 km už to hřeje, ale věřím že s tímto zařízením je to JEŠTĚ RYCHLEJŠÍ, že? jinak by to tam asi nedávali.
ve velkých mrazech se to musí vyplatit ještě víc. myslím, že to asi měly všechny 5er a 7er tds, akorát, že ty tédéesa, co to už dnes nemají, to mají z různých důvodů vyndaný např. nehoda atd.
tam jde taky ještě o to, že když jedu v nízkých a hodně nízkých teplotách na půl plynu, nebo dokonce delší dobu z kopce, motor se moc neohřeje, naopak, nápor vzduchu a točící se vrtule chladič ochlazuje víc, než je potřeba a ručička teploměru trochu klesne, topení v tu dobu topí mín, čeek si musí v autě přitopit, čímž se navíc zvedne i mírně spotřeba.
ale hlavně musí člověk kroutit kolečkem topení, pokud nemá klimatronik, což já teda nemám.
ano dřív se dávaly před chladiče kartony, já jsem si dával ještě i na E28 a E32 v dobách velkých mrazů.
starý avie a myslím že asi i MBéčka 1000 a spartaky měly stahovací rolety, akorát že se muselo zastavit, když se stahovaly a vytahovaly, páč nápor vzduchu tu roletu na chladič přilepil.