Stránka 1 z 2

Napsal: pon 18.11.2013 19:15
od Angelos
Zdravím,

mám BMW E39 520i 1998 a neprošel jsem emisema kvůli vysokým hodnotám CO a HC, přikládám výsledek kontroly - http://sdrv.ms/1daIMth

Při diagnostice motoru se objevila následující závada - http://sdrv.ms/1f8mLeC

Na zahraničním fóru jsem se dočetl, že tato chyba může znamenat špatnou lambdu. Což potvrzuje i při měření, že je lambda o 0,1 mimo rozsah. Je možný, že až takhle vysoký emise může dělat ta lambda? Nebo se mám připravit na katalyzátor?

Předem děkuji za všechny názory.

Napsal: pon 18.11.2013 22:17
od Filozof
Ty hodnoty co máš jsou hodně vysoko ...to je mazec. 8O

Pro porovnání abys viděl kam by jses měl přiblížit mám na stole hotové STK a emise na mé 728i motor M52B28

A CO2 má být max 0,5 a já mám 0,042 (luxusní) :P
Obsah HC (ppm) mám hodnotu 16. (max je 100 jednotek)
Lambda je 1,010

Alespoň máš hodnoty kam by jsi se měl pomalu dostat pokud budeš mít v pořádku KATY a lambdu.

Nejprve otestuj lambdu jinou nestojí moc. A pokud to bude furt špatný tak novej kat podle mě.

tady jeden zrovna prodávají za fajn cenu.
http://aukro.cz/show_item.php?item=3668 ... edium=nove

držím palce at se podaří vyřešit co nejrychleji a v pohodě. :wink:

PS: Kolik má auto najeto ?

Napsal: pon 18.11.2013 22:34
od Angelos
Děkuju za rady, jak řikáš nejdřív asi začnu tou lambdou. Těch neorigo katů se trochu bojim, ale zase cena neni špatná.

Jenom bych ještě potřeboval vědět, jestli ta lambda Bank 2 je ta blíž ke kabině?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... e_fixings/

Díky

EDIT:
Kolik má najeto nevim :D Ale na tacháku je 180 tis. :)

Napsal: pon 18.11.2013 22:37
od kuca25
až to spravíš a pojedeš tam znova, zřeďit benzin etanolem 1:1. Prej to na emisich muže trošku pomoct :wink:

Napsal: úte 19.11.2013 20:29
od Filozof
Tady je pro tebe ještě levnější varianta bud klasika nebo sportovní katalyzátor. Pak už projdeš v pohodě emisema a navíc cena je moc pěkná.

http://www.sportovniautodoplnky.cz/vyfuk/katalyzatory/

Napsal: úte 19.11.2013 20:49
od Angelos
Díky za odkaz ;)

Napsal: stř 20.11.2013 12:37
od Perunwit
jestli by nebylo rozumnější sehnat katy z jinýho dvoulitra, tahle motorizace není nijak neobvyklá, koupil bych bejt tebou pokud si budeš jistej že je to katama celej díl vejfuku včetně katů z nějakýho auta na ND.... tyhle náhražky bych bral jako fakt až tu poslední možnost...

Napsal: stř 20.11.2013 15:42
od Filozof
Dobře ale jak bude vědět že jsou OK a nejsou před smrtí ? :)

Napsal: stř 20.11.2013 17:59
od beny-maser
vyměň lambdu a neřeš co by kdyby,jak je na tom vzduchovej filtr případně svíčky pokud nebyly v poslední době řádně měněny tak bych to zvážil,u toho vzducháče jde o to, že nemusí být ani moc jetej,ale stačí aby to přes zimu stálo venku a už to nebude ono.(tyto moudra mám od technika z emisí,když jsem vytáhl Vw polo z kopřiv a jel na STK)

Napsal: stř 20.11.2013 18:05
od Perunwit
hele... já koupil katy z jinýho auta na E34 z roku 1990 a byly úplně v pohodě, s největší pravděpodobností jim nic nebude, navíc cena byla 2000.

Napsal: stř 20.11.2013 18:09
od Angelos
Tu lambdu určitě vyměnim, vzducháč je jak novej, ještě jsem na něj koukal a byl krásně čistej, ale při nejhoršim ho taky vyměnim. Svíčky mi řikal minulej majitel, že je měnil, tak před 10 000 km, ale taky je zkontroluju.

Akorát pořád moc nevim, která lambda to je, někde jsem četl, že ta chyba 203 znamená lambdu za katem. Ale podle mě tadyten motor má jenom dvě lambdy na svodech (aspoň podle ETK), budu muset pod to vlézt a podívat se.

Napsal: stř 20.11.2013 18:09
od beny-maser
přesně,katama to nejspíš nebude,to by do nich musel chcát benzín dlouhodobě

Napsal: stř 20.11.2013 19:11
od wEnC
U emisí v zimě, dost záleží jak je auto zahřáté, když se měří chvilku po příjezdu tak:

CO[%] - 0,007
HC[ppm] - 14

když čekám 3/4 hodiny venku v zimě tak katy vychladnou a pak

CO[%] - 0,290
HC[ppm] - 73

Napsal: stř 20.11.2013 22:27
od Angelos
Já jsem měl auto poměrně ohřátý, venku jsem čekal tak 10 minut.

Jinak jsem na to koukal a naštěstí jsou tam opravdu jenom 2 lambdy na svodech. Někde jsem viděl návod, jak jí proměřit odpor, jestli je opravdu vadná, nemáte to někdo po ruce?
Díky

Napsal: čtv 21.11.2013 19:48
od Angelos
Jaké máte zkušenosti se značkama Lambda sond?

NGK nebo Bosch?

Díky.

Napsal: čtv 21.11.2013 20:28
od Totic
Tak ve skrze velmi dobré. Původně se origo dávaly (záleží sice ve kterém modelu a generaci) VDO / Siemens, což je ale spojitost s Bosch více než značná. Teď se na M52 ani VDO v druhovýrobě prej sehnat nedá a dělá jí ve stejné specifikaci NGK.

Nicméně včera jsem opět zaslechl debatu, kde benzín šestivál prošel měřením na emisích bez katů. Teď už nevím jestli M50 či M52 a zda skrz Euro 1 nebo 2.
Ale určitě je potřeba přijet dobře zahřátej a mít v kondici váhu + lambdy.

Napsal: čtv 21.11.2013 21:21
od Angelos
Díky, no to NGK mě hodně láká :) Jednak je o 500 peněz levnější než Bosch a je skladem ;)

Tak to je paráda, jestli to projde i bez katů :D Je vidět, jak jsou ty motory pečlivě uděláný a jde z toho skoro čistej vzduch :D Samozřejmě, jak řikáš je potřeba mít v pořádku ostatní věci.

EDIT:
Tak jsem to rozebral a už aspoň vim na čem jsem. Někomu předemnou odešla lambda, tak jí odpojil, opravdu výborný řešení :tutuk: Z některejch lidí se mi chce fakt :savle:

Napsal: pon 25.11.2013 22:48
od Filozof
Chlape jak jsi dopadl ? vyměnil a prošel ? :)

Napsal: pon 25.11.2013 22:53
od Angelos
Teprve v pátek jsem jí obědnával, zejtra by měla dorazit ;)

Napsal: úte 03.12.2013 21:28
od Angelos
Hádejte, jaký dvě nový nálepky mám na autě :banan:

A ještě víc mě potěšila ta nová lambda, hned, jak jsem jí namontoval, tak z toho bylo úplně jiný auto. Předtim za studena ten motor vibroval a byl takovej hrubej a teď ticho po pěšině :D Kdybych neviděl ručičku otáčkoměru, ani bych nevěřil, že je to nastartovaný. Mnohem rychlejší odezva na plyn, prostě paráda!
:driver:

Děkuji všem zúčastněným!