Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Pohon automatické klimatizace E-39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#1 Příspěvek od Mechosh »

Při výměně pylových filtrů jsem si všiml, že levý filtr (ve směru jízdy) je skoro jako nový. Následně na to, jsem zjistil, že z levé strany nepřisává vzduch do inetriéru.
Ventilátor v palubní desce má jeden pohon závislý na oba větráky nebo se točí oba větráky nezávisle?
Dvouzónová digi klima řeší jen teplotu vzduchu pro každého zvlášť do interiéru nebo jsou rozdílné i otáčky ventilátoru (intenzita proudění vzduchu) pro každého spolujezdce zvlášť?
Než to rozhodím, tak bych se rád poradil, čím to může být.
Diagnostika bez chyb.
Děkuji za rady.

Ještě jen tak pro info.
A jak je to vzadu? Tam proudí vzduch taky dvouzónově nebo ne?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1672
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#2 Příspěvek od ACDC »

Jeden ventilátor zvládne všechno
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#3 Příspěvek od Mechosh »

To jsi mi moc nepomohl.. :lol:
Já vím, že je tam jeden pohon, ale dva větráky pro každou stranu zvlášť.
Jinak nevím, jak bych lépe popsal, o co mi vlastně jde.. :?
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00
Klubové ID: 3299

#4 Příspěvek od ThomasOFP »

Hele a sedí všude všechno? Aby si třeba vzduch nesál odjinud.
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#5 Příspěvek od Mechosh »

Já jsem to ještě nerozdělával, ale nemělo by proč někde něco nesedět. Žádnou ránu to nedostalo. Spíš mi jde o ty větráky. Zda-li se točí oba stejně nebo jsou na každou stranu nezávisle poháněni a tím by pak měl foukat jinak z levé i z pravé strany. Jsou tam dva pylové filtry pro každou stranu zvlášť. Tím by měl být i pohon větráku pro každou stranu zvlášť. To by vysvětlovalo, že jeden větrák nemaká a tudíž nepřisává vzduch.
Ale v interiéru mi krásně fouká ze všech průduchů. Ale pokud dám stranu řidiče na minimum a spolujezdce na maximum, tak fouká stejně intenzivně ze všech průduchů jen s tím rozdílem, že u spolujezdce fouká teplejší vzduch. Což je logické. Mě zajímá, zda-li se mění pro každou stranu zvlášť i otáčky větráku potažmo intenzita proudění vzduchu nebo ne. A to se mi tady nějak nedaří zjistit.
:?
Popřípadě nějaké zkušenosti - rady, zda-li to někdo neřešil.
Nechce se mi sundavat celá palubka jen proto, abych nic nezjistil, nebo aby to byl nějaký pohon klapky, která reguluje vzduch v interiéru a zavírá příchod vzduchu z venku do vozidla. To by mě taky zajímalo, když dám jen vnitřní cirkulaci vzduchu, zda-li tam jsou klapky dvě pro každou stranu zvlášť. To by mohlo být také ono. :roll:
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

jeden motor se dvěma vrtulema tohle vypada že se ti sekla nějaká klapka když vytahneš to vzduchove vedení od pyloveho filtru uvidiíš klapku uzavírající přívod čerstveho vzduchu do kabiny
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#7 Příspěvek od Mechosh »

Díky moc. To bude asi ono. Juknu na to. :wink:
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2215
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#8 Příspěvek od soukupadam »

na levou a pravou stranu si nastavuješ jenom teplotu,intezita foukání je stejná pro obě strany
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#9 Příspěvek od Mechosh »

O.K. Dík.. :wink:
Odpovědět