Stránka 1 z 8

Napsal: sob 26.10.2013 21:57
od sedyvlk6
Ahoj mám dotaz.V autě měním starou za novou baterii a dávám tam úplně stejnou.Zajímá mě jestli jí musím nějak nechat naprogramovat nebo registrovat.Někde jsem četl že snad když se dává do auta nová tak se musí registrovat jinak brzo odejde.

Napsal: sob 26.10.2013 23:20
od JaraX
samozřejmě že musíš

Napsal: sob 26.10.2013 23:48
od sedyvlk6
JaraX píše:samozřejmě že musíš


A nevíš proč? Vždyť tam dám úplně stejnou baterii.

Napsal: ned 27.10.2013 00:47
od JaraX
auto si měří kapacitu baterky průběžně, navíc měří i proudy co dáva altík, monitoruje proud a reguluje ho přes IBS, měří i teplotu baterky, z těhle všech faktorů vyvodí nabíjecí proud a v tom je i stáří baterie, prostě k nové baterce se to auto chová uplně jinak než ke staré,

Napsal: pon 28.10.2013 00:29
od sedyvlk6
a nevíte o někom v okolí Plzně kdo by to uměl nakódovat?

Napsal: úte 29.10.2013 16:39
od sedyvlk6
Tak dnes jsem volal do autorizáku BMW Invelt. Bylo mi řečeno technikem že pokud se mění stará baterie za novou typově stejnou tak není potřeba registrace. Tak nevím

Napsal: úte 29.10.2013 16:50
od Miguel
Výměna jako taková se musí právě kuli IBS zapsat, viz obr.

Napsal: úte 29.10.2013 17:23
od sedyvlk6
Miguel píše:Výměna jako taková se musí právě kuli IBS zapsat, viz obr.


Tak to nechápu proč mi řekli takovou blbost. To jim to tam ani nemůžu odvézt když mi tvrdili tohle. Protože ani neví vlastně co mají udělat.

Napsal: úte 29.10.2013 17:33
od Mechosh
U E-39 se to taky musí registrovat? 8O

Napsal: úte 29.10.2013 17:35
od Miguel
Mechosh píše:U E-39 se to taky musí registrovat? 8O


Ne, ta je ještě ze staré školy.

Napsal: úte 29.10.2013 17:46
od Mechosh
Miguel píše:
Mechosh píše:U E-39 se to taky musí registrovat? 8O


Ne, ta je ještě ze staré školy.


Zlatá "stará škola" ve všech směrech.. :wink:

Napsal: úte 29.10.2013 18:16
od Vlasta
Jde nějak zjistit, jaká baterka je v autě zaregistrovaná a jak dlouho?

Napsal: úte 29.10.2013 18:23
od sedyvlk6
Vlasta píše:Jde nějak zjistit, jaká baterka je v autě zaregistrovaná a jak dlouho?


Ty jo to by mě taky zajímalo pač podle info ze servisu se cena docela mění při pouhé registraci nové baterie a nebo při kódování jiného typu baterie. A pokud někdo před tebou vyměnil baterii za jiný typ tak to nevíš.

Napsal: úte 29.10.2013 19:34
od JaraX
Vlasta píše:Jde nějak zjistit, jaká baterka je v autě zaregistrovaná a jak dlouho?


samozřejmě, ista to umí vše vypsat.
tadle nová škola je uplně někde jinde, E60 je sice krám poruchovej, ale todle je vyřešený velice dobře, altík je prostě schopen dle IBS valit do baterky uplně jiny proudy jak u E39, takže se pak auto stíhá nabíjet i když člověk jezdí jen par km do prace a pouští si před cestou webasto.

Napsal: úte 29.10.2013 21:02
od Miguel
Jak píše Jarax, v podstatě všechny origo diagnostické systémy (DIS, ISTA, INPA .. ) umí zjistit jaký typ baterie je nakodovaný a když byla zapsaná výměna, tak v kolika km. Většina servisů (spíše neautorizovaných a bez diagnostického zázemí) na to kaká, protože vymění baterku a všechno frčí, ale to, že tam baterka třeba místo pěti let, vydrží jenom dva už nikdo neřeší.

Napsal: úte 29.10.2013 21:06
od JaraX
tak aspon vydělaj 2x no, :)
tydle auta už prostě není tak jednoduchy servisovat jak ty předchozí, chce to dobryho člověka na servis a pak to jde,

Napsal: úte 29.10.2013 21:41
od Vlasta
Jsme rádi, že tady máme fachmany, kteří se podělí o svoje poznatky a informace

Napsal: úte 29.10.2013 21:43
od JaraX
hlavně si všichni najdětě servisaky co se o ty auta umí starat, ted mi tu prošlo rukama par pěkně zbastlenych aut, sekat ruce, fakt

Napsal: úte 29.10.2013 21:44
od kornout
Hele a není to všechno s tím řízením baterie trošku jinak, ona baterie si veme proudu kolik potřebuje, napětí je daný stabilizátorem a co víc chceš u olověný baterie regulovat netuším.
Já si spíš myslím, že je to celé právě kvůli energetické náročnosti celého vozu a prioritě určitých systémů vůči výkonu alternátoru. Tj. že je to o tom co kdy a za jakých podmínek se odpojí a co zůstane, při určitém zatížení alternátoru a poklesu napětí. Tohle podle mě ta řj hlídá.
Laicky řečeno, když skočíš do studenýho auta, rosvítí se světla, běží motor, rádio huláká, zapneš výhřev sedaček a vyhřívání zadního okna, topení naplno, tak už altík pojede nadoraz a v případě většího poklesu napětí na baterii už nebude stíhat. Pak řj baterie začne řešit co a jak omezit.
Jinak tohle už v podstatě měly auta v roce 1994, hlídání zatížení altíku, jen to ale omezovalo přídavný ohřev vody (VW TDI), u nových aut už je toho moc, tak to řeší takto.

Napsal: úte 29.10.2013 21:46
od JaraX
ne, měří se teplota a aktualni kapacita baterie na zakladě toho se otvira tyristor na baterce v IBS, tím se reguluje proud do baterky, pokud je baterka moc horka, tak to tam valí málo, pokud je studena tak to pere naplno. u E65 jsem se setkal klidně i s nabijecím proudem 150A.altík v tu chvili jel na 180A