Stránka 1 z 1

Napsal: stř 23.10.2013 21:05
od WITT
Zdravím

Motor M54B30 (E39 530i)

Dnes jsem vyměnil jedno z čidel vačky. Bohužel jsem se netrefil, a podle všeho je špatné to druhé (diagnostika neukázala jaké je špatné). Vyměnil jsem to lépe přístupné. Zítra mě čeká výměna toho horšího, ale když jsem to dnes zkoumal, tak jsem zjistil, že abych se dostal ke šroubu, který to čidlo drží, tak budu muset demontovat díl, který jsem na fotce označil červeně. Je to hliníkový válec, a uprostřed spojen matkou (označeno pár tečkama) (cca 28 - 30 klíč). Abych se tedy dostal na šroub čidla, budu muset nejspíš ten válec povolit a vyndat.

Otázka zní - na co se mám připravit? Co tam na mě vybafne? Nebo je nějaká možnost to čidlo vytáhnout jiným způsobem?

Výměna prvního čidla byla hračka, tak snad bude tohle taky v poho ..

Napsal: stř 23.10.2013 23:08
od Francis
Neboj se toho.
Nejprve demontuj závěsné plechové oko - 2x M8,
pak "váleček" = solenoid VANOSu - odpojíš konektor vzadu a povolíš klíčem 32,
pak povolíš oko na hadici s olejem do VANOSu a lehce natočíš nahoru,
a dostaneš se k čidlu vačky.
Konektor čidla vačky je dole pod sáním, zhruba v polovině motoru.

Napsal: stř 23.10.2013 23:16
od WITT
Díky moc.
Tak zítra zkusím a uvidím.
Snad to bude to čidlo a budu mít klid --

Napsal: sob 26.10.2013 11:32
od jararak
Na akej diag si bol? Ak to je vadne cidlo tak ti to inpa/dis pekne oznaci

Napsal: sob 26.10.2013 18:32
od WITT
Nevim co to bylo za diagnostiku, ukazalo ze cidlo vacky, ale ne uz ktere (jsou dve). Vymenil jsem obe a lita to luxusne :)

Napsal: ned 27.10.2013 14:27
od rzich
jaky tam byl duvod te vymeny?

Napsal: ned 27.10.2013 18:37
od WITT
Tak nejelo to jak by melo.. po diagnostice bylo jasno, tak se to vymenilo. Je to bezna vec, kterou bude delat asi kazdej..