Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna čidla vačky - rychlá rada

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 3315
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od WITT »

Zdravím

Motor M54B30 (E39 530i)

Dnes jsem vyměnil jedno z čidel vačky. Bohužel jsem se netrefil, a podle všeho je špatné to druhé (diagnostika neukázala jaké je špatné). Vyměnil jsem to lépe přístupné. Zítra mě čeká výměna toho horšího, ale když jsem to dnes zkoumal, tak jsem zjistil, že abych se dostal ke šroubu, který to čidlo drží, tak budu muset demontovat díl, který jsem na fotce označil červeně. Je to hliníkový válec, a uprostřed spojen matkou (označeno pár tečkama) (cca 28 - 30 klíč). Abych se tedy dostal na šroub čidla, budu muset nejspíš ten válec povolit a vyndat.

Otázka zní - na co se mám připravit? Co tam na mě vybafne? Nebo je nějaká možnost to čidlo vytáhnout jiným způsobem?

Výměna prvního čidla byla hračka, tak snad bude tohle taky v poho ..
Přílohy
cidlo.jpg
cidlo.jpg (139.45 KiB) Zobrazeno 343 x
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Neboj se toho.
Nejprve demontuj závěsné plechové oko - 2x M8,
pak "váleček" = solenoid VANOSu - odpojíš konektor vzadu a povolíš klíčem 32,
pak povolíš oko na hadici s olejem do VANOSu a lehce natočíš nahoru,
a dostaneš se k čidlu vačky.
Konektor čidla vačky je dole pod sáním, zhruba v polovině motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 3315
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od WITT »

Díky moc.
Tak zítra zkusím a uvidím.
Snad to bude to čidlo a budu mít klid --
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#4 Příspěvek od jararak »

Na akej diag si bol? Ak to je vadne cidlo tak ti to inpa/dis pekne oznaci
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 3315
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od WITT »

Nevim co to bylo za diagnostiku, ukazalo ze cidlo vacky, ale ne uz ktere (jsou dve). Vymenil jsem obe a lita to luxusne :)
rzich
Registrovaný
Příspěvky: 420
Registrován: pát 25.11.2005 01:00
Bydliště: Staré Město (u UH)
Klubové ID: 2009

#6 Příspěvek od rzich »

jaky tam byl duvod te vymeny?
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 3315
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od WITT »

Tak nejelo to jak by melo.. po diagnostice bylo jasno, tak se to vymenilo. Je to bezna vec, kterou bude delat asi kazdej..
Odpovědět