Stránka 1 z 1

Napsal: úte 03.09.2013 14:49
od norg
Zdravím Vás,

rád bych vyřešil problém mého vozu, poraďte prosím čím to je... :)))


Auto v podstatě jede v poho, pak na dálnici zpomalím třebas na 90km/h a když sešlápnu plyn, tak začne hodně hučet, jakoby hluk jde zezadu a v podstatě žádné zrychlení a jede jen 130 km/h

Po nějaké chvíli zase vyrazí a jede v poho a bez hluku.

Díky za rady

Napsal: úte 03.09.2013 14:55
od Teddy
Asi máš zarezlej řeťěz od šlapek..... :-D

Taky třeba, že bys napsal co v tom máš za motor?

Napsal: úte 03.09.2013 15:01
od norg
Teddy píše:Asi máš zarezlej řeťěz od šlapek..... :-D

Taky třeba, že bys napsal co v tom máš za motor?


jo sorry, je to 530 d, r. v. 2006

Napsal: úte 03.09.2013 17:26
od Teddy
V podstatě jen zopakuju to, co je tu popsáno milionkrát.

Může to bejt ucpanej DPF, nebo palivovej filtr, vadný podávací čerpadlo atd.
Nejlepší bude napíchnout to na diagnostiku.

U toho DPFka pozor. Když překročíš určitou mez ucpání, tak už pak nejde vyčistit.

Napsal: úte 03.09.2013 23:02
od norg
Teddy píše:V podstatě jen zopakuju to, co je tu popsáno milionkrát.

Může to bejt ucpanej DPF, nebo palivovej filtr, vadný podávací čerpadlo atd.
Nejlepší bude napíchnout to na diagnostiku.

U toho DPFka pozor. Když překročíš určitou mez ucpání, tak už pak nejde vyčistit.

Aha a prosímtě jak se takový filtr čistí?

Nebo na diagnostice bude vše vidět? co je potřeba opravit, vyměnit či vyčisti?

Děkuji za odpověď

Napsal: stř 04.09.2013 09:16
od Teddy
Na diagnostice ti změří tlak před filtrem. Standardně se DPF čistí (regeneruje) sám. Když se ale regenerace nedokončí a míra jeho zanesení překročí určitou mez, tak už nejde vyčistit a musí se koupit novej, nebo odstranit. (samozřejmě mezi tim je ještě vynucená regenerace v servisu). Je tu o tom dlouhý vlákno. Po tom ručnim vyčištění se ale stejně za chvilku zase zanese.

Diagnostikou začni a až si nebudete vědět rady, tak pak teprve se tu ptej.

Napsal: stř 04.09.2013 11:04
od HuNTeR
Přesně,pokud to ještě nebude uplně zanesený tak se dá nastavit regenerace na diagnostice a pujdeš na delší projížďku.A nebo jak je psaný ve vlákně: Jsou na to čističe.Odmontuješ,naleješ,necháš 24 hodin a pak protáhneš horkou wapkou a namontuješ.

Napsal: stř 04.09.2013 12:54
od norg
tak to je hustý, momentálně je vůz v Inveltu, tak uviím co tam s tím provedou :)) "umělci"

ale všem děkuji za rad.

Napsal: ned 01.12.2013 09:51
od Hydrant
Tak jak to dopadlo? Co bylo s autem?

Napsal: pon 02.12.2013 10:24
od haarosh
norg píše:Zdravím Vás,

rád bych vyřešil problém mého vozu, poraďte prosím čím to je... :)))


Auto v podstatě jede v poho, pak na dálnici zpomalím třebas na 90km/h a když sešlápnu plyn, tak začne hodně hučet, jakoby hluk jde zezadu a v podstatě žádné zrychlení a jede jen 130 km/h

Po nějaké chvíli zase vyrazí a jede v poho a bez hluku.

Díky za rady
To co popisuješ, je probíhající regenerace PDF filtru. Auto "hučí" jako s trochu prasklým výfukem a nemá okamžitou reakci na plyn, když to prošlápneš až k podlaze, podřadí a rozjede se. Na dálnici když jedeš rychleji a hlavně stabilně rychleji, tak se regenerace spustí. Já v tom nevidím žádný problém, takto to probíhá i u mě (stejná kára, stejná motorizace). Taky mě to napoprvé vyděsilo :wink:

Napsal: pon 02.12.2013 19:26
od Maximech
Tak schválně, kolik mu toho v Inveltu vymění.. :lol:

Napsal: pon 02.12.2013 19:31
od Teddy
Nechci se hádat, ale to co popisuje určitě neni jen regenerace. Ta přece neudělá to, že auto nejede víc, jak 130 ne?

Napsal: úte 03.12.2013 11:07
od haarosh
Teddy píše:Nechci se hádat, ale to co popisuje určitě neni jen regenerace. Ta přece neudělá to, že auto nejede víc, jak 130 ne?
Já pochopil z jeho příspěvku, že jede po dálnici právě těch 130, nikoliv že se nedokáže vůbec dostat na vyšší rychlost. Když přidá, tak po "chvíli" se to zase rozjede. To samé může nastat i ve 180 km, pokud pojede regenerace, tak to chvíli nepojede rychleji. Samozřejmě nevím, co myslí tou "chvílí" u mě tak cca. 3 vteřiny.