Stránka 1 z 1
Napsal: stř 21.08.2013 09:44
od jiririder
auto už mam cca rok, jedná se o 530D 160kw a od začátku co ho mam se po ohřátí motoru projevuje zvlaštní zvuk. Ten nastává, když tomu šlápnu podlahu a projevuje se někde kolem 3000 až 3200 ot/min. Zvuk bych přirovnal k nějakej silnej rezonanci, která jde od někud od motoru, či od podlahy u motoru, těžko se to pozná. Ten zvuk to dělá spíše při zatížení, když s autem stojim na místě a proplynuju ho, tak okolo těch 3 tis/ot je jen velmi malý náznak toho zvuku, úplně se to neprojeví. Při normální jízdě si toho člověk ani nevšimne, ale když se pak chce svézt tak je to dosti nepříjemné. Výkon motoru to nijak neovlivňuje.
-jinak jsem už vyměnil svody za litinové, lambda sondu, oba termostaty, vyčistil EGR, vlnovec výfuku a vyčistil DPF a to vše bez výsledku

, motor jsem měl dole celej oddeklovanej ale nic jsem neviděl.
Jinak diagnostika nic nehlásí, pouze jednotku žhavení myslim. Hodnoty vstřiků jsou myslim taky v toleranci a klapky v sání již byly vyndané. Prosím o jakejkoli poznatek, už jsem fakt magor z toho.....
Napsal: stř 21.08.2013 11:22
od WizarDEAD
Nemuzou to byt silenbloky, nebo uchyceni motoru-prevodovky?
Napsal: stř 21.08.2013 18:50
od jiririder
to by spis delalo rany ne?po prudkym pridani a naopak, to se mi nezda.....
Napsal: čtv 22.08.2013 21:16
od jiririder
nikdo zadny napad?
Napsal: pát 23.08.2013 12:48
od Hanz
silentbloky motoru, prevodovky nebo zaveseni vyfuku, pripadne jeste difu...
Napsal: pát 23.08.2013 17:50
od jiririder
Hanz píše:silentbloky motoru, prevodovky nebo zaveseni vyfuku, pripadne jeste difu...
uz si neco takovyho resil? prijde mi divny ze by silenblok motoru takhle drncel ve 3tis. otacek a to pouze u zahrateho auta. zaveseni vyfuku je ok
Napsal: pát 04.12.2015 21:43
od Maslista
Povedlo se ti to vyřešit..?
Řeším teď stejný problém (e61, 530d 160kW).. po zahřátí se v tahu mezi 2500 a 3000 ot/min se ozve takový rachtavý zvuk.. jako když rezonuje plech..
Napsal: pát 04.12.2015 23:47
od horan
Tak u nas taky tak. Manzelcina x3 3.0d to dela mezi 1800 a 2000. Taky jsem na nic neprisel. Silenbloky ok, na prevodovce vymeneny. Ma automat, tak si rikam, jestli to nejde z nej.

Napsal: sob 05.12.2015 21:26
od Maslista
Myslím, že nás bude mnohem víc.. úplně to samé dělá i kamarádovi, který má stejný motor a taky ve spojení s automatem.. když jsem hledal příčinu, na chviličku jsem si myslel, že mám vyhráno, že to dělá krycí plech na výfucku před filtrem DPF, ale bohužel..
Zeptám se.. máš zaslepené výřivé klapky a vyměněné svody za litinové?
Napsal: sob 05.12.2015 21:34
od xdentist
já bych zahrnul do výčtu otazníků řemenici klikovky.... Mě to dělá na 173kw totéž a začalo to po výměně staré řemenice za novou-vadnou contitech. Zde na foru a dále na jiných zahraničních jsem se dopídil, že přesně tyto příznaky má buďto stará odcházející řemenice anebo nová vadná. Doporučení nové řemenice je pouze originál BMW (cca 11-12tis.Kč) nebo Corteco v druhovýrobě. Nebrat Dayco, Conti apod.
Napsal: sob 05.12.2015 22:29
od horan
Maslista: na svody kouknu co tam je a klapky jsem pred asi pul rokem repasoval. Jsou tam zesileny a poustely olej, tak jsem je pretesnoval a nechal je pracovat.
Xdentist: remenici jsem okukoval pri vymene sahary a nebyla ani zpuchrela. Kazdopadne kouknu jestli nepasuje z e39 (525d) nebo e46 (320d) a zkusil bych ji prehodit. Diky za tip.
Napsal: sob 05.12.2015 23:49
od xdentist
Z některé E46 určitě pasuje, jen teď nevím ze které motorizace.
Ono na ní často není do poslední chvíle nic vidět. A pak najednou po x-té nastartuješ a je po ní a pak hop na odtahovku

to se mi přesně stalo a zcela bez varování. Vypadala předtím taky dobře. To je jedna věc a druhá pak pokud se prostě jen prozatím "vytahá" a pak začne takto vibrovat. Jediné řešení prostě je zkusit jinou a ideálně ne hned novou (jak jsem zjistil, asi je neumějí dělat 100% kvalitně, ale kus od kusu), ale "půjčit" si od někoho takovou, která nevibruje.
Napsal: ned 06.12.2015 08:28
od Maslista
Já se těchto příznaků všimnul v létě cestou na dovolenou a netrvalo to dlouho a odešla řemenice.. na doporučení jsem koupil CONTITECH a příznaky nezmizely .. ale je fakt, že jsem si řemenici s těmi příznaky nespojoval a nepozoroval to..
Kamarád, který řeší ten stejný problém taky měnil řemenici za CONTITECH.. teď jenom zjistím jestli se u něj příznaky objevily až po výměně nebo přetrvávají již od koupě vozu..
Napsal: pát 11.12.2015 12:00
od xdentist
Aktuální zjištění k tomuto problému - jak jsem zmínil, přesně tyto příznaky se mi objevily po montáži nové řemenice Contitech. Včera jsem řemenici vyměnil za půjčenou použitou originál BMW a problém okamžitě zmizel.... Takže Contitech půjde na reklamaci a doufám, že mi vrátí peníze abych mohl koupit Corteco nebo originál, Contitech už nechci. Zajímavé čeho jsem si všiml - orig. řemenice má zezadu takové 2 body, které jsou jistě "vyvažovací", prostě je tam nastřeleno krapet materiálu při finálním vyvažování. Contitech má tyto body také, ALE přelakované společně s okolím, to znamená, že Contitech vyvažuje řemenici bez laku a pak teprve lakuje, což je tedy dost troufalé a k zamyšlení, pak nemá předchozí vyvažování moc smysl. Za mě Contitech nebrat.
Napsal: pát 18.12.2015 19:33
od Maslista
Minulý víkend jsme s kamarádem vyzkoušeli řemenici z jiného vozu a bylo po problému.. Na základě místních referencí jsem objednal řemenici Corteco.. Zítra se vrhnu na výměnu a dám vědět..
CONTITECH půjde na reklamaci..
U Corteca mne docela zarazilo nešetrné vybroušení části okraje gumy kde je uveden utahovací moment datum výroby atd.. má někdo podobnou zkušenost se svojí řemenicí Corteco..?
Napsal: úte 22.12.2015 08:54
od Maslista
Řemenice vyměněna a zatím dobrý.. CONTITECH reklamován..