Stránka 1 z 2

Napsal: ned 28.07.2013 22:15
od xaler
Ahoj, prosím vás neznáte někdo tuhle 525ix
http://aukro.cz/show_item.php?item=3417393500
Bratr by si jí chtěl koupit, mě je docela podezřelá ta levná cena a trochu se bojím toho systému 4x4.

Napsal: pon 29.07.2013 14:09
od aDAm_2
Tuhle neznám, ale cena bohužel je jaká je, pro většinu lidí je to starý krumpl navíc s obr motorem. Vzácný kousek to je, kor když jich bylo vyrobeno méně než M5tek. Pohonu 4x4 bych se nebál protože to je ještě poctivá klasika a mě už vyhrabal z nejedné díry (ano jeden kousek mi stojí před barákem) jen je potřeba počítat že trvalá 4kolka se projeví na spotřebě a je potřeba počítat s tím že né vše na podvozku je stejné se zadokolkou a né vše jde sehnat za pár v druhošce.

Jinak zatáčky pod plynem, kdy prdel to tlačí a čumák táhne je celkem sranda, možnost letět v zimě po břečce a neztrácet směr taky ;)

Napsal: pon 29.07.2013 14:22
od paveld
Něco takovýho bylo na prodej na E30 foru v zimě nebo na jaře, snad i z Prahy. Nevim ale jestli to bylo přímo tohle...

Napsal: pon 29.07.2013 23:01
od xaler
Ahoj, děkuji za postřehy, bratr už tam byl ,ale auto se mu tak líbilo že jsem z něho nedostal nic kloudného za info :D ještě se rozhoduje.
Dílů bych se asi moc nebál ceny v Německu odpovídají jakémukoliv autu střední třídy.

Napsal: pon 29.07.2013 23:28
od Francis
Pokud budou K.O. přední tlumiče, přední ramena nebo řízení (jiné oproti zadokolce E34), zadní NIVO tlumiče nebo něco na přední či střední rozvodovce, bude oprava stát několikanásobek prodejní ceny vozu. Aftermarket neexistuje, pouze originální díly v autorizovaném překupnictví.

Napsal: úte 30.07.2013 10:24
od aDAm_2
S cenama dílů bych brzdil, zas tak levná sranda to není, např. obě přední ramena, jedině origo a to seš na cca 10t za oba což není moc srovnatelné s cenami konkurence. To samé přední náboje, které jsou jiné než zadokolka a opět aftermarket není.

Napsal: úte 30.07.2013 10:25
od xaler
Děkuji za názor, tohle víme a spoléháme že to auto něco vydrží a taky na zlatý český ručičky. Asi by dal přednost normální zadokolce, ale nic se neprodává a když jo tak za tyhle auta chtějí lidi nesmyslný ceny.

Napsal: úte 30.07.2013 11:17
od Sweden
A proč myslíš že jsou kousky za které chce majitel podle tebe nesmysl?Nemyslíš že to bude mít asi své opodstatnění a totéž platí i naopak.Proč myslíš že za tu 525i chce 20tis.Kč.Bude to hujda se spoustou investic,pořádně bych si to rozmyslel a na české "zlaté" ručičky bych se moc nespoléhal.Ovšem pokud to chceš mít jenom jako povoz do doby než se to rozpadne tak nebude problém.Vím o čem mluvím,když jsem začal před rokem shánět pěknou e34 do 30tis.Kč tak jich bylo jako maku,když pak dojedeš dom z prohlídky a naceníš si díly které budou potřeba vyměnit aby to byla topka tak jsem daleko za cenovkou kterou ty považuješ za nesmysl.
Ale je otázka na co to brácha chce,jestli jenom lítat nebo si z toho udělat pěknej oldtimer na víkendy.Hodně štěstí :wink:

Napsal: úte 30.07.2013 18:12
od xaler
To:aDAm nemáš tu cenovku nějakou divnou?
Auto by potřeboval na ježdění každý den, nechceme žádný vrak. Auto musí být v takovém stavu aby bylo bezpečné a nemusel se za něj stydět. Na druhou stranu bude stát na ulici a jezdit bůhvíkde tak nemá cenu shánět nějakého veterána. Vlastně má být jenom levný a hezký.
Tohle auto je zajímavé hlavně cenou a myslím si že stav taky není nijak hrozný jen se bojím toho 4x4.
Ještě k té cenovce já umím ocenit dobré auto a to i auta nad kterými normální člověk ohrne nos. Když jsem před rokem sháněl auto pro sebe tak jsem měl pocit že majitele obtěžuji a polovina země střeží doma poklad o který já se musím zasloužit. V inzercích, včetně té klubové je takových pokladů dost a některý jsou tak vzácný že tam jsou měsíce a roky, než se dočkají znalce, který je nakonec koupí po částech :D

Napsal: úte 30.07.2013 20:11
od darklord
xaler: tak si otvor ETK, pozri si diely na prednu napravu a pohladaj ci najdes nejakeho druhovyrobcu. A potom mozes pozret cennikove ceny tych dielov priamo v BMW, lave predne rameno hole - 4600 bez dph. A ze tie ramena meni kazdy, kto chce aby mu to necestovalo zo strany na stranu pri kazdej nerovnosti...

Napsal: úte 30.07.2013 20:25
od xaler
aha tak v ETK2 je chyba tak proto :D

Napsal: stř 31.07.2013 07:58
od aDAm_2
xaler: bohužel ne, protože jsem obě tyto ramena před nedávnem kupoval kvůli rejdovým čepům a právě proto že je to Xko tak se aftermarket nekoná, takže stačí si skočit do BMW a tam ti padne sanka z té ceny, ja je sehnal tedy za cca 9t i s DPH. A věř že pokud to tam nikdo neměnil tak budou pomalu zralé na výměnu, obzvláště pokud to jezdi po ČR.

Pohonu všech kol se není třeba obávat, je to ještě stará klasika s trvalým pohonem, žáden haldex a podobné sračky. Je si ale potřeba ohlídat podvozkové díly, nivo atd.

Napsal: stř 31.07.2013 09:54
od Francis
aDAm píše:... Pohonu všech kol se není třeba obávat ...

Dovolím si nesouhlasit. Stačí, aby někdo jezdil desítky km a více s jedním kolem nebo i dvěma koly na jedné nápravě v jném rozměru (šířka, profil, ... prostě jiný vnější průměr) a je nevratně zničeno napojení přední kardan-mezinápravová rozvodovka, v horším to odnese i řetězový převod uvnitř mezinápravové rozvodovky.

Je třeba dobře poslechnout, zejména ve velkém rejdu, zvuky z rozvodovky a předního diferu a otestovat, zda přední jsou/nejsou poháněna.

Napsal: stř 31.07.2013 10:59
od xaler
Pokud vidím dobře tak v ETK vychází jedno rameno na 50 tisíc z toho jsem byl opravdu špatnej :D
Z toho co jsme se tu dočetli tak asi auto nebude. Je to starší verze a má to nějakou hydraulickou uzávěru diferáku, je aspoň tohle spolehlivé. Dále to není vanos...Je to po dvaceti letech provozu spíš dobře nebo špatně.

Napsal: stř 31.07.2013 11:09
od ARMAN
kup si zadni pohon, stara iXa jsou pro ty co se neboji velkych častek a jsou praštěni nadšenci :)

Napsal: stř 31.07.2013 11:18
od aDAm_2
Francis tak jasně pokud to mělo prase tak je to pak jiná, zas tak nezničitelné to není

xaler no chce to prvně pořádně zkouknout. Zase 4kolka ti přinese něco jiného než jen zadek ;)

Napsal: stř 31.07.2013 11:28
od xaler
Bratr by radši zadek, ale kde nic není ani smrt nebere jak se říká :D A táhnout to odněkud ze zahraničí nemá smysl. Pokud někdo víte o 525 za dvanáct tisíc tak sem s ní. :D

Napsal: stř 31.07.2013 12:16
od Francis
xaler píše:... Je to starší verze a má to nějakou hydraulickou uzávěru diferáku, je aspoň tohle spolehlivé. Dále to není vanos...Je to po dvaceti letech provozu spíš dobře nebo špatně.

Tato starší verze je lepší, má hydraulikou řízenou svornost zadního diferáku, kdež to ta novější má něco jako ASC+T (přibržďování kol). Nejlepší 4x4 měly E30 325iX, měly viskozní spojku v zadním a středním diferáku, bez elektroniky, fungovalo to excelentně.
Měl jsem 525iX s VANOSem a starší verzí 4x4 s řízenou svorností vzadu, měl jsem několik 325iX s viskózními spojkami a pokud pominu komfort a rozdíl M50TU/M20, tak E30 iX je do sněhu a do hor nejlepší volba.

Napsal: stř 31.07.2013 12:32
od xaler
měl jsi s tou 525ix nějaký vážnější problém, já jsem koukal po vrakovištích a dílu je dost a to i podvozkových, rozvodovky apod. Navíc za tu pořizovací cenu není moc co ztratit.....

Napsal: stř 31.07.2013 12:54
od aDAm_2
Seš si jistý že se po vrakovištích válejí iXka? Vzhledem k počtu vyrobených kusů. Jinak ja mám verzi s ASC+T a zatím vážný problém mě nepotkal