Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Znáte někdo tuhle 525ix
Tuhle neznám, ale cena bohužel je jaká je, pro většinu lidí je to starý krumpl navíc s obr motorem. Vzácný kousek to je, kor když jich bylo vyrobeno méně než M5tek. Pohonu 4x4 bych se nebál protože to je ještě poctivá klasika a mě už vyhrabal z nejedné díry (ano jeden kousek mi stojí před barákem) jen je potřeba počítat že trvalá 4kolka se projeví na spotřebě a je potřeba počítat s tím že né vše na podvozku je stejné se zadokolkou a né vše jde sehnat za pár v druhošce.
Jinak zatáčky pod plynem, kdy prdel to tlačí a čumák táhne je celkem sranda, možnost letět v zimě po břečce a neztrácet směr taky
Jinak zatáčky pod plynem, kdy prdel to tlačí a čumák táhne je celkem sranda, možnost letět v zimě po břečce a neztrácet směr taky

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Pokud budou K.O. přední tlumiče, přední ramena nebo řízení (jiné oproti zadokolce E34), zadní NIVO tlumiče nebo něco na přední či střední rozvodovce, bude oprava stát několikanásobek prodejní ceny vozu. Aftermarket neexistuje, pouze originální díly v autorizovaném překupnictví.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
A proč myslíš že jsou kousky za které chce majitel podle tebe nesmysl?Nemyslíš že to bude mít asi své opodstatnění a totéž platí i naopak.Proč myslíš že za tu 525i chce 20tis.Kč.Bude to hujda se spoustou investic,pořádně bych si to rozmyslel a na české "zlaté" ručičky bych se moc nespoléhal.Ovšem pokud to chceš mít jenom jako povoz do doby než se to rozpadne tak nebude problém.Vím o čem mluvím,když jsem začal před rokem shánět pěknou e34 do 30tis.Kč tak jich bylo jako maku,když pak dojedeš dom z prohlídky a naceníš si díly které budou potřeba vyměnit aby to byla topka tak jsem daleko za cenovkou kterou ty považuješ za nesmysl.
Ale je otázka na co to brácha chce,jestli jenom lítat nebo si z toho udělat pěknej oldtimer na víkendy.Hodně štěstí
Ale je otázka na co to brácha chce,jestli jenom lítat nebo si z toho udělat pěknej oldtimer na víkendy.Hodně štěstí

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
To:aDAm nemáš tu cenovku nějakou divnou?
Auto by potřeboval na ježdění každý den, nechceme žádný vrak. Auto musí být v takovém stavu aby bylo bezpečné a nemusel se za něj stydět. Na druhou stranu bude stát na ulici a jezdit bůhvíkde tak nemá cenu shánět nějakého veterána. Vlastně má být jenom levný a hezký.
Tohle auto je zajímavé hlavně cenou a myslím si že stav taky není nijak hrozný jen se bojím toho 4x4.
Ještě k té cenovce já umím ocenit dobré auto a to i auta nad kterými normální člověk ohrne nos. Když jsem před rokem sháněl auto pro sebe tak jsem měl pocit že majitele obtěžuji a polovina země střeží doma poklad o který já se musím zasloužit. V inzercích, včetně té klubové je takových pokladů dost a některý jsou tak vzácný že tam jsou měsíce a roky, než se dočkají znalce, který je nakonec koupí po částech
Auto by potřeboval na ježdění každý den, nechceme žádný vrak. Auto musí být v takovém stavu aby bylo bezpečné a nemusel se za něj stydět. Na druhou stranu bude stát na ulici a jezdit bůhvíkde tak nemá cenu shánět nějakého veterána. Vlastně má být jenom levný a hezký.
Tohle auto je zajímavé hlavně cenou a myslím si že stav taky není nijak hrozný jen se bojím toho 4x4.
Ještě k té cenovce já umím ocenit dobré auto a to i auta nad kterými normální člověk ohrne nos. Když jsem před rokem sháněl auto pro sebe tak jsem měl pocit že majitele obtěžuji a polovina země střeží doma poklad o který já se musím zasloužit. V inzercích, včetně té klubové je takových pokladů dost a některý jsou tak vzácný že tam jsou měsíce a roky, než se dočkají znalce, který je nakonec koupí po částech

xaler: tak si otvor ETK, pozri si diely na prednu napravu a pohladaj ci najdes nejakeho druhovyrobcu. A potom mozes pozret cennikove ceny tych dielov priamo v BMW, lave predne rameno hole - 4600 bez dph. A ze tie ramena meni kazdy, kto chce aby mu to necestovalo zo strany na stranu pri kazdej nerovnosti...
xaler: bohužel ne, protože jsem obě tyto ramena před nedávnem kupoval kvůli rejdovým čepům a právě proto že je to Xko tak se aftermarket nekoná, takže stačí si skočit do BMW a tam ti padne sanka z té ceny, ja je sehnal tedy za cca 9t i s DPH. A věř že pokud to tam nikdo neměnil tak budou pomalu zralé na výměnu, obzvláště pokud to jezdi po ČR.
Pohonu všech kol se není třeba obávat, je to ještě stará klasika s trvalým pohonem, žáden haldex a podobné sračky. Je si ale potřeba ohlídat podvozkové díly, nivo atd.
Pohonu všech kol se není třeba obávat, je to ještě stará klasika s trvalým pohonem, žáden haldex a podobné sračky. Je si ale potřeba ohlídat podvozkové díly, nivo atd.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
aDAm píše:... Pohonu všech kol se není třeba obávat ...
Dovolím si nesouhlasit. Stačí, aby někdo jezdil desítky km a více s jedním kolem nebo i dvěma koly na jedné nápravě v jném rozměru (šířka, profil, ... prostě jiný vnější průměr) a je nevratně zničeno napojení přední kardan-mezinápravová rozvodovka, v horším to odnese i řetězový převod uvnitř mezinápravové rozvodovky.
Je třeba dobře poslechnout, zejména ve velkém rejdu, zvuky z rozvodovky a předního diferu a otestovat, zda přední jsou/nejsou poháněna.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Pokud vidím dobře tak v ETK vychází jedno rameno na 50 tisíc z toho jsem byl opravdu špatnej
Z toho co jsme se tu dočetli tak asi auto nebude. Je to starší verze a má to nějakou hydraulickou uzávěru diferáku, je aspoň tohle spolehlivé. Dále to není vanos...Je to po dvaceti letech provozu spíš dobře nebo špatně.

Z toho co jsme se tu dočetli tak asi auto nebude. Je to starší verze a má to nějakou hydraulickou uzávěru diferáku, je aspoň tohle spolehlivé. Dále to není vanos...Je to po dvaceti letech provozu spíš dobře nebo špatně.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
xaler píše:... Je to starší verze a má to nějakou hydraulickou uzávěru diferáku, je aspoň tohle spolehlivé. Dále to není vanos...Je to po dvaceti letech provozu spíš dobře nebo špatně.
Tato starší verze je lepší, má hydraulikou řízenou svornost zadního diferáku, kdež to ta novější má něco jako ASC+T (přibržďování kol). Nejlepší 4x4 měly E30 325iX, měly viskozní spojku v zadním a středním diferáku, bez elektroniky, fungovalo to excelentně.
Měl jsem 525iX s VANOSem a starší verzí 4x4 s řízenou svorností vzadu, měl jsem několik 325iX s viskózními spojkami a pokud pominu komfort a rozdíl M50TU/M20, tak E30 iX je do sněhu a do hor nejlepší volba.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition