Ahoj,
jelikož jsem do auta zatím kromě oleje a filtrů (vzduch, olej, kabina) nedal ani korunu za servis, něco bych do toho chtěl vrazit. Auto má aktuálně asi 121 tisíc km.
Takže se chci zeptat, co udělat za údržbu ( je to 540i bez vanos).
Něco v plánu mám, ale jestli mám udělat i něco navíc
Chtěl bych:
svíčky
palivovej filtr
olej v převodovce
membránu - vyplatí se měnit preventivně?
možná termostat - vyplatí se měnit preventivně?
Membránu bych "jen" preventivně neměnil (je to blbá práce a o nic nejde). Určitě olej a filtr v převodovce, a zkontroluj si hadice s chladící vodou. Už mi dvakrát praskla ta od pomocnýho čerpadla topení k spojnici na hlavách a to jsi během chvíle bez vody. Termostat bych diagnostikou prověřil, jestli funguje "ta skvělá" elektronická regulace, ale pokud bude OK, preventivně bych ho taky neměnil. Raději bych zjistil jestli vodní pumpa má kovové lopatky (co vím tak jedině neoriginál), protože ráda praskne a lopatky se protáčí a auto během chvíle uvaříš. Pak mě ještě napadá viska a elektrickej ventilátor - vyzkoušet. Pokud bys měl náladu tak povytáhnout chladič a vyčistit "bordel" mezi nima - jsou tam tři za sebou. Důležité je aby chladil ten převodovýho oleje (máš ho tam že - vzduchem chlazenej altík i převoďák). To jen co mě honem napadlo.
Birkoff: Díky dneska mě napadlo se mrknout na diagnostiku a na ten termostat, tak něco to tam hlásí ale teplota je mezi 108-113 max, jakou znacku termostatu by jste doporucili?
Filozof: no to musím někde vyhledat, co v tom vše je
Dneska jsem objednal svicky NGK BKR6EQUP, tak snad budou ok.
Jedině originál, mě se náhrady neosvědčily, až na pár vyjímek, ale ty vždy měly jasnej důvod (proč ne originál). Navíc většinou originál vyjde na podobné peníze a nikdy s ním není problém.
K tomu termostatu - pokud dig hlásí MAP COOLING ERROR, tak výměna.
Ako vsetci viete dost som sa drtil 540i viem docela dost, nie zeby som machroval ale proste viem, ked som kupil moju 540i doslova a dopismena som ju celu rozkuchal /citaj moj topic o 540i hobby car/
Ked som ju doniesol jedine co mala za problem bol to ze bola zla visco.
Ked som ju doma celu rozkuchal tak som menil nasledne:
Kompletne naplne, filtre.
Sviecky
Cievky
Tesnenie pod vikami ventilou
Nove hadice sania + nova vaha vzduch
visco, ventil topenia, termostat, kompletne som pomenil chladiacu sustavu ale fakt kompletne, 3hodiny som preplachoval chladiaci system, pomenil som vsetky hadice sania a podtlaku, nove tesnenie pod sanim + komplet cistenie sania, nove tesnenie pod zvodami + nove zvody, nove lambdy, cidla vaciek atd... /citaj moj topic/
Dovod toho bolo to ze som zvysoval vykon a nechcel som aby nieco stare za par kč mal nasledok fatalny tak asi preto no.
Vseobecne 540i trpi na prehrievanie, minimalne ti odporucam preplach chladiacej sustavy + vymenu hadic, je to investicia 00hovno, 540i trpi aj na tesnenia pod krytom ventilou takze ta investicia zase 00hovno je potrebna, spotrebne veci ako sviecky a cievky su zakladom aby boli dobre cievka nesmie mat kmitocet menej ako 2,30 nasledkom toho je zle odpalovanie sviecky a zle spalovanie.
Kedze mas automat a chces mat istotu treba ist do servisu na repas automatu, nie ze ale ved je dobry to znese vsetko, preventivna kontrola ti zapricini bezstarostne uzivanie automatu a bez strachu ze boha jeho hadam este vydrzi, 740iA co som kupil tu z klubu tak uplne prva vec co som nechal spravit bola kontrola prevodovky a ked som ju kupoval majitel "PREVODOVKA JE SUPER MAKA AKO MA BEZ PROBLEMOU" ---realne kontrola a vymena oleja a servis stal 11000kč, odpoved zo servisu stacilo malo o bola by odisla takze pokial maka ako ma neni to dovod nato aby si nedal spravit preventivnu kontrolu.
mitman píše:Birkoff: Díky dneska mě napadlo se mrknout na diagnostiku a na ten termostat, tak něco to tam hlásí ale teplota je mezi 108-113 max, ............
113 to sa mi zdá nejak veľa, u mňa (M62TU) je teplota 104-108, 108 mám v kolónách, pri jazde 104-106