Stránka 1 z 1
Napsal: ned 23.06.2013 22:46
od dadaseg
Mám dotaz ohledně výměny olejového separátoru. Dříve jsem měl 530D a tam to bylo v pohodě, ale pro benzín jsem se nikde nedočetl jak ho vyměnit. Má někdo nějaké zkušenosti s jeho výměnou?
Napsal: pon 24.06.2013 19:45
od kubikula420
Cau ja sem to delala pokud si normalne zrucnej tak to nic neni musi se toho dost rozebrat ja sem pritom jeste sundaval sani tak ze pak pristup na to byl uplne v pohode ale to delat nemusis a menil sem nakonec vsechny i ty hadice
Napsal: pon 24.06.2013 22:34
od dadaseg
Takže nejlíp sání dolů? A jak se vlasně projevuje špatný odlučovač? Já doufám, že se mě sníží spotřeba oleje.
Napsal: úte 25.06.2013 00:13
od Francis
Sání není třeba dávat dolů, je to zbytečná práce navíc.
Pokud je sací potrubí uvnitř suché, nezamaštěné (zjistíš po demontování škrtící klapky) není zvýšená spotřeba oleje způsobena odlučovačem, ale jinou příčinou - stírátka ventilových dříků, pístní kroužky, únik, ...
Někdy bývá jen zanesená odpadní hadice z odlučovače k měrce oleje, kterou má odtékat olej zpět do vany. Zkontroluj nejprve tu.
Napsal: úte 25.06.2013 07:56
od berkelay
Špatný odlučovač poznáš kromě zvýšené spotřeby oleje (hlavně při častém používání brždění motorem) také podle specifického "zatroubení" při vypnutí motoru nebo při prudším přidání plynu na volnoběh (měj ale otevřenou kapotu, není to moc hlasité). Je to zvuk podobný prdnutí, zatroubení, dělá to ta membrána v odlučovači, která je KO a netěsní. Na Youtube napiš "bmw oil separator" a určitě to tam někde najdeš, včetně postupu výměny.