Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530dA Problem s vykonem Skoro vyreseno!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Vesa88 »

Zdravim, tak jsem v sobotu nalozil rodinku, psa a ze vyrazime na chatu. Jel jsem po D1 asi 60km a pri ceste jsem si vsiml, ze kdyz nekde pridavam, tak cca u 3000ot, nekdy i v jinem spektru, ale prevazne u tech 3000 auto zrychluje dosahnu skoro 3000 a najednou jakobych pustil plyn, rychlost zustane stejna, klesne spotreba na palivomeru, to trva asi 2-3 sekundy a pak zase tahne.

Mpje otazka, co by to mohlo byt? :) Mam podezreni na palivove cerpadlo, ale radsi se tu zeptam. Diky.

UPDATE: Tak zase novinka. Jel jsem v nedeli vecer pro kamarada na letiste. Jedu po okruhu, najizdim z D1 a pridavam plyn, auto krasne podradilo a prislo mi ze jede daleko lepe nez kdy jelo :) Tak jedu a jelikoz jsem jel sam, tak jsem si rekl ze bych mohl zkusit jet rychleji nez jsem z autem zatim jel, byl vecer nikde ani auto :) Tak jsem to rozjel na 220km/h a porad jsem citil ze by slo, ale uz jsem si rekl ze se na to vykaslu. Dojel jsem na letiste, z letiste z5 autio jelo porad pekne. Rano jedu do prace, porad vsechno v pohode, auto akcelerovalo, jako jindy. Pak stalo cely den u prace a kdyz jsem vecer jel domu, vysadil jsem kolegu na zastavce a rozjizdim se, tak jsem mel pul plynu a nic, auto ma vykon tak 50kw...Proste jede, ale silene pomalu lezou otacky a to snad v celem spektru otacek...Prijde mi ze turbo je slyset daleko min nez bylo, protoze kdyz jsem v garazi lehce pridl slysel jsem jak krasen fouka a ted ho skoro neslysim. Vecer auto hodim na diagnostiku jestli neco nenapise, ale pochybuju. Startuje na brnknuti, otacky nehoupou, proste vse stejne jen nejede :) Nemel nekdo podobny problem? Diky.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#2 Příspěvek od hadice »

..mám to samé u manuálu....diag, váha,turbo nový, podtlaky, silentbloky nic....možná porfukuje elektropenumatický ventil na regulaci turba a egru taky...to jediný se me pri diagnostikování závady nezdálo... :? ..zda-li má profukovat i bez napetí by me zajímalo....bohužel tu jezdí asi 30% lidí s 530/330/730D na nikoho nikdy nenarazíš aby ti ve slušnosti pujčil auto pro porovnání chování motoru , néliž pak aby ti nekdo rek jestli regulační elktropneumatický ventil profukuje i naprázdno..... :lol: sranda že...to je jak zbožné prání o tom že chceš letet trbas na mesíc ..to je asi tak na stejné urovni.....a nebo si ten ventil koupit nový a skusit jestli profukuje :lol: a nebo nejlepší je to s takovoudle závadou nezávadou dát do origo servisu bmw....napovím celý motor stojí cca 7000USD :lol: ...
...ne fakt skus treba jestli budeš laborovat tak odpojit hadičku k prívodu ventilu a nasaj pusou.... jinak preji hodne zdaru s laborací...laboroval jsem v pátek celý den....a nic...možná o krapet ale toje asi spíš blbost se to zlepšilo....tešil jsem se že narazím na nejakou hadičku či jasnozrivou závadu a ono nic.... :?
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Vesa88 »

Tak dneska mi prisel domu kabel na diagnostiku, tak jsem auto projel Inpou a naslo mi to na motoru jen chybu zhaveni a chybu cislo 4704, coz jsem se nekde docetl, ze by melo byt stredotlake cerpadlo, takze by to snad mohl byt muj problem, ale nikdne na internetu jsem se o tehle chybe nic nedocetl, jak se projevuje nebo tak :(
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#4 Příspěvek od sklenus »

tak si ešte s tou INPou mrkni na údaje tlaku paliva pri zapísaní tej chyby, malo by ti nájsť tlak na rampe aj pred rampou, to čerpadlo pod vodičom má podľa rôznych zdrojov dávať rôzne tlaky, ale zhruba 5 bar

žhavenie píše skoro všetkým aj mne, ale môže to znamenať aj všeobecnú chybu motora, resp mne to napísalo za jazdy a vyplo motor a bolo vymaľované
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Vesa88 »

Ja jsem tu chybu blbec smazal :) ale az pojedu domu z prace, nekde tomu trochu pritopim a bude tam zas ;) ale tusim ze jsem tam cetl hodnotu okolo 3,5 baru , ale nevim to jiste :( jeste s tou inpou moc neumim ;)
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#6 Příspěvek od hadice »

...to čerpadýlko je samo taky možný....inpu jsem si tudle porídil taky a nic než žhavení tam nebylo..ale to jsem tam mel už ze zimy než jsem vymenil žhaviče.....
je fakt že už nic jinýho me nenapadlo než toto čerpadlo..ale zase když jsem auto bral pred dvema rokama tak tam bylo črpadlo udajne nový....(staré jsem mel v krabičce vkufru) takže nevím co tam je za no name črpadlo....narovinu reknu že když už jsem to kupoval to auto tak jsem vedel že to netahá upplne tak jak má..ríkal jsemsi že to nebude zas takovej porblém dát to dokupy....a je!..jezdi to vcelku bez poruchy furt ale toto divné chování tak jak uvádíš i ty...to že prestane nachvíli tahat to je už od začátku..a zadalší turbodíra jak prase...preradíš šlápneš na plyn a nic :?
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Vesa88 »

UPDATE: Tak zase novinka. Jel jsem v nedeli vecer pro kamarada na letiste. Jedu po okruhu, najizdim z D1 a pridavam plyn, auto krasne podradilo a prislo mi ze jede daleko lepe nez kdy jelo Tak jedu a jelikoz jsem jel sam, tak jsem si rekl ze bych mohl zkusit jet rychleji nez jsem z autem zatim jel, byl vecer nikde ani auto Tak jsem to rozjel na 220km/h a porad jsem citil ze by slo, ale uz jsem si rekl ze se na to vykaslu. Dojel jsem na letiste, z letiste z5 autio jelo porad pekne. Rano jedu do prace, porad vsechno v pohode, auto akcelerovalo, jako jindy. Pak stalo cely den u prace a kdyz jsem vecer jel domu, vysadil jsem kolegu na zastavce a rozjizdim se, tak jsem mel pul plynu a nic, auto ma vykon tak 50kw...Proste jede, ale silene pomalu lezou otacky a to snad v celem spektru otacek...Prijde mi ze turbo je slyset daleko min nez bylo, protoze kdyz jsem v garazi lehce pridl slysel jsem jak krasen fouka a ted ho skoro neslysim. Vecer auto hodim na diagnostiku jestli neco nenapise, ale pochybuju. Startuje na brnknuti, otacky nehoupou, proste vse stejne jen nejede Nemel nekdo podobny problem? Diky.

UPdate 2: video z cesty z prace...od 40km\h porad plnej plyn, ne kick down, jen plnej plyn. http://www.youtube.com/watch?v=5Rne01ZIj7A
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#8 Příspěvek od zverbo »

EPvalve

magnet je normalne stale zopnuty ale jak nastartujes a pridavas tak magnet sa otvara viac a viac az do maxima samozrejme pri povoleni plynu sa zatvara a podla toho vie ci pridavas alebo uberas plyn a podla toho riadi podtlak /nie som mechanik tak ma opravte ak som to zle pochopil/

Normal people

Tak zase toto nie, pridi kedykolvek a mozes sa ist previest jak na manzelkynej 530d tak na tej co som teraz kupil povodne na ND


Staci prist mam volne turbo z manzelkynej 530d /ktore som nahradil z 530d e60/
Staci prist mam volny IC z manzelkynej 530d /ktore som nahradil z 740d e38/
Staci prist zmerame podtlak ked tak mam tu aj komplet novy podtlakovy system a knemu pouzivane ale dobre silentbloky motoru, EPvelve mam dva, vahu mam taktiez, mozme zmerat aj tlak valcou, vycistime cerpadla, uz viem ako treba vytiahnut vstreky a popripade vyskusat tesnost a hned aj pretesnit, atd... nie vsetci su viebanci co pytaju lowe aj za vymenu ziarovky!!!
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Vesa88 »

Tak dnesni poznatek, kdyz se auto dostane do poradnych otacek, urcite prez 3000ot tak jede urcite lepe, ne ze by trhalo asfalt, ale jede lepe nez pred 3000ot. A myslim ze nepojede prez 100km/h... Nemel jsem sanci vyzkouset, ale do 100 se dostat je pruser.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Vesa88 »

Tak vcera jsem se konecne dostal k tomu projet auto Inpou a vyhodilo mi to dve chyby.

7728 charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

1024 Exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator

Podle meho popisu mi prijde ze problem bude stejny jako mel nedavno Zverbo s 530D a vyresil to vymenou silentbloku na motoru, tak asi vymenim silentbloky a ty elektromagneticke ventili na ovladani podtlaku.
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#11 Příspěvek od jararak »

ahoj

presne tuto zavadu mam aj ja (na diagnostike) a niekedy mam pocit ze auto ide strasne na hovno

co sa tika egr - mam tam zabruseny plech o hrubke 2mm, proste presne tam pasuje medzi egr a trubku, hadicka je zaslepena srubou - cize chapem, ze vyhadzuje chybu egr u mna

co nechapem je dovod preco vyhazduje podtlakovi system - menil som poslednu dobu podtlakove hadicky asi na 3-4 krat, pretoze zakazdym mi praskali - zostarnute, hadicky mam momentalne nove. vidim to este na ten snimac alebo je mozne, ze mas prasknuty ten zasobnik podtlaku.

co by som na tvojom mieste pozrel je este rozvetvenie hadiciek pod sanim, mozno tam mas netesnost, popripade, nemas problem s brzdami? je mozne, ze celkovo mas nejaku netesnost v podlakovom systeme a nemusia to byt hned silentbloky.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Vesa88 »

Mozne to je, ale zacalo to uplne z niceho nic...jeste rano auto jelo a kdyz jsem pak po celodennim stani odjel od firmy uz auto nejelo... :( Hadicky mam tusim vsechny nove, nechaval jsem je menit kdyz mi auto prestalo brzdit, ale nakonec to byl vadnej posilovac :( Takze mam novej posilovac i hadicky. od te doby auto lepe jelo az do ted kdy se neco podelalo uplne :) Na ten zasobnik bych se mohl kouknout, myslim ze ho mam nejaky utrzen, ze je v motoru jen nekde dole polozeny :)
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#13 Příspěvek od jararak »

na posilovac sa chystam aj ja - utopenec jeden :D

ta tlakova nadoba je dole pri turbe
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#14 Příspěvek od hadice »

...pokud ti to napsalo prímo tyto chyby, tak potom jsou v háji ty elektropneumatické ventily...jeden je u turba závada č 1. a ten druhý je pod sáním nad starterem závada č.2...prostě je to jen cívka s jehlovým ventilem...diag ji vyhodí protože vykazuje nesprávné hodnoty v elektrické síti...muže být taky špatný konektor.....
...a nebo pak jedine na livedatech "poznat" špatnej tlak turba v určitejch otáčkách ...prostě posledovat ty hodnoty....jako za me píšu motor je to dobrej (sám jej taky vlastnim v 530D) ale málo kterej tahá tak jak má...ani to moje neni žádnej trhač...proste neco tam na motoru mám nejakej pasqvil a jako nic moc...kdysi jsem z tech aut byl naprosto unešenej, ale to fakt ješte jezdily jak urvaný ze řetezu.....jestli to zakhle bude trebas i s 535d nebo proste to je jedno to by me taky zajímalo.....
..jeste si povzdechnu... kurv...a...fix sedneš do jakýkoliv vochcávky nebo VW a to je bez problému.....
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#15 Příspěvek od zverbo »

Vesa88 píše:Tak vcera jsem se konecne dostal k tomu projet auto Inpou a vyhodilo mi to dve chyby.

7728 charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

1024 Exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator

Podle meho popisu mi prijde ze problem bude stejny jako mel nedavno Zverbo s 530D a vyresil to vymenou silentbloku na motoru, tak asi vymenim silentbloky a ty elektromagneticke ventili na ovladani podtlaku.


Dnes som sa dostal k internetu konecne, tak tak aspon net ked už nic ine :D
Manzelkyna 530d ale na diagnostike nedavala ziadnu chybu, a kedze som nevedel kde je problem zacal som menit vsetko za nove vecia az pokial ste mi neporadili tie silentbloky, potom som vymenil aj tie ako vsetci viete aj dalsich xxx veci ktomu ktore boli nakasu + dalsie upgrade taktiez viete co vsetko A VYSLEDOK investicia docela malo nato ze som pomenil vsetko okrem motoru :D ale pisem vam MASAKER diesel posrany ropny motor ale bomba, vykon + krutak a spotreba o dve tretiny menej ako ma moja 540i a o polku menej ako ma moja pracovna 528i, preto sa neviem rozhodnut ktoru e39 nechat, ci 528i alebo tu 530d /tu co som nedavno kupil tu z klubu nie tu manzelkynu/
tazke dilema!!!
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#16 Příspěvek od zverbo »

hadice píše:..jeste si povzdechnu... kurv...a...fix sedneš do jakýkoliv vochcávky nebo VW a to je bez problému.....



Nezabudaj nato ze pokial sa nestaras o auto bude zneho bezceny hnoj, nie len BMW ale aj ostatne znacky.
Ked kupis 530d po idiotovy tak ako ja cakaj to co cakalo mna, ale ked kupis VV vochcavku /sorry neviem co to je okrem toho VV - das /to/ auto - jak ubohe ze ano/ tak sa na servise nedoplatis a to je iba VV snad najdrahsi servis co snad je, takze zase dookola cena auta odpoveda stavu, no a pokial ho mas od novoty tak nejak je to tvoja chyba za to zaslo az sem - TOTO NENI KONKRETNE ALE AKO OBRAZ SITUACIE.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#17 Příspěvek od zverbo »

Vesa88 píše:
7728 charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

1024 Exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator


Jak som ti pisal uz do SZ vieriesime to snad tym ze ti posle manzelka tie EPvalve vymenis a uvidis, ak pomoze tak ... :D ked nie vylucis chybu :cry:
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Vesa88 »

Zverbo: ok pisnu ti sz s adresou :) vcera jsem koukal na ty silent bloky a prijde mi, ze ten na strane spolujezdce je nejaky mensi, jak kdyby byl na jedne strane kus uplne pryc, je tam ale blbe videt tak nevim.

Zas je mi divne, ze by odesli oba ty ventily najednou? Auto jelo jeste rano dobre a odpoledne uz prd :( a prijde mi, ze kdyz prepnu na sekvenci a pak chci prepnout na Dcko tak to obcas jde hur, ze se paka zasekne v takove mezi poloze :(
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#19 Příspěvek od hadice »

Nezabudaj nato ze pokial sa nestaras o auto bude zneho bezceny hnoj, nie len BMW ale aj ostatne znacky.
Ked kupis 530d po idiotovy tak ako ja cakaj to co cakalo mna, ale ked kupis VV vochcavku /sorry neviem co to je okrem toho VV - das /to/ auto - jak ubohe ze ano/ tak sa na servise nedoplatis a to je iba VV snad najdrahsi servis co snad je, takze zase dookola cena auta odpoveda stavu, no a pokial ho mas od novoty tak nejak je to tvoja chyba za to zaslo az sem - TOTO NENI KONKRETNE ALE AKO OBRAZ SITUACIE.

..ano ano...pravdu máš....od novoty jej nemám, ale bylo dá se ríci neco málo po 100 tis km...a turbo tam bylo repasované už :( ...s tím že tahat to začalo vždycky až od 2800 ot min...takový kopanec...nic jsem onehdá nikde nenašel za závadu tak jsem se pustil do turba. Vyhodil jej nechal v turbocaru Velká Bíteš zkontrolovat ...diagnoza znela takto...: turbo je sice funkční, olej nebere ale ta část naklápení (ty klapečky) jsou poškozené, a navíc je ložiskový stred vypouzdren takž zmetek od polské firmy "turbo rek"...inu koupil jsem tedy fungl nové......sice ten kopanec není teď (cca 1 rok co mám to nové turbo) takový markantní ale tahá taky až od 2800...
..tudle jak jsme si psali tak jsem vše zkontroloval zase a dal teda navíc ty nové podtlaky...mám jako pocit že je to lepší ale no nevim....

...jinak k tem EPV (ventuilum)...me se trebas stala už na dvou autech (740i a tato 530D) stejná neočekávaná závada...ráno jedu do práce ostrikovač i intensiv fakčí krásne....sednu odpoledne...a nic ani jedno ani druhý....koukám tedy po pojistkách nic....doma merím jestli tam jde napetí a jde...bohužel ani pojistku to nevyrazilo a oba motorky uplne zaroslé rzí (když jsem je rozrezal)...za pár let jedu se svojí nynejší 530d a uplne to samé... :D proste to odejde...skus to vymenit jen na skoušku jak píše kolega zverbo a uvidíš.....
..
..ješte k tomu automatu...vím ze 740i že pokud blbnul motor tak ten automat to moc dobre nedokázal eliminovat v jízde..nevedel co se deje počítán s kroutícím momentem pri otáčkách a ten motor jej nedodává tak asi takhkle
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Vesa88 »

Tak uz mam problem skoro vyreseny, respektive jsem zjistil pricinu meho problemu s vykonem... Jak zde jiz bylo popsano jsou v poodtlakovem systemu dva ventily. Jeden u EGR a jeden u Turba. Dneska jsem na ne poradne koukal, kontroloval hadicky atd. a nasel jsem u toho ventilu co je u turba ze ma 3 vystupy na hadicky a ja v nem mam zapojene jen dve! to znamenalo, ze v systemu nebylo dost podtlaku na regulaci EGR a Turba, proto to nejelo. Zatim jsem to vyresil na Hulvata tak, ze jsem do toho volneho mista zapojil hadicku kterou jsem zaslepil...Nevim totiz odkud tam ma hadicka byt, nikde jsem zadnou nenasel :(

Proto se ptam nevi nekdo jake 3 hadicky tam vedou? Mam tam tusim jednu od silentbloku a jednu od toho zasobniku vzduchu...

jinak mi prijde ze auto jede jeste lip jak jelo predtim...Respektive jede jako prase, proto doporucuju kazdemu kdo ma 530D a zda se mu ze nejede, aby si zkontrolovaly, popripade nechali vymenit cele podtlakove vedeni, urcite poznate zlepseni! :)
Odpovědět