Stránka 1 z 1
Napsal: pát 10.05.2013 16:53
od Rady523i
chci se zeptat nikde sem se nedohledal jak ma spravně fungovat ventilator chladiče klimy ma behat ve dvou ruzných otačkach nebo jen v jedněch a jak často díky za info
Napsal: pát 10.05.2013 21:59
od bibikuba
asi bude běhat v rzných otáčkách,ted když je chladněji tak mi větrák běží-ne moc slyšytelně a v létě když běhá klima na plnej výkon tak je to hukot od vrtule

jak to ale přesně funguje ti nepovím..
Napsal: pát 10.05.2013 22:00
od Rady523i
?????

Napsal: pát 10.05.2013 22:03
od Rady523i
a když zapnes klimu tak se ti točí hned nebo stoji o to mi jde jestli ma stat nebo se točit hned po zapnutí klimy
Napsal: pát 10.05.2013 22:09
od bibikuba
myslím se rozeběhne až po nějaké chvilce,hnedka nee..možná tak hádám 30 sekund a déle.Když jsem měl prázdnou klimu-teda tam bylo málo a nechladila-nesepnul kompresor,tak vrtule běžela hnedka po zapnutí..
Napsal: sob 11.05.2013 17:58
od RomanM3
je tu o tom dost popsáno, kdyz pohledas. taky jsem to ted resil, protoze mam e39 kratce a ted jsem ji poprve nechaval plnit klimu. elektrická vrtule spíná podle tlaku chladiva v systému, čili sepne až když je chladivo ohřáté a nestíhá se chladit. když je ted venku jeste ne az tak horko, tak mi to spíná poměrně málo. ale když jsem to nechal běžet na parkovišti, tak pekne spinala. ono tomu chlazeni trochu pomáhá i visco vrtule na vodní pumpe.
jinak pokud vim, tak vrtule je dvourychlostni. a E39 po fl je rychlost vrtule snad dokonce řízená z řj.
rozhodně pokud chceš otestovat zda je ok, rozpoj konektor a připoj na něj na přímo 12V. vrtule by se ti mela rozbehnout. konektor je vlevo od vrtule při pohledu ze predu. jsou v nem 3-4 draty - hnedy je minus a pak jen zkusit nekery dalsi.
nebo to natoc na parkovisti jak bude horko, zapni klimu naplno a par minut pockej - mela by el vrtule sepnout
Napsal: sob 11.05.2013 18:01
od RomanM3
rozhodne ale nespina hned jak u skodovek apodobne. pokud sepne hned, neni bud napln, nebo je v haji cidlo tlaku v klima soustave. cidlo tlaku je na vyrovnavaci nadrzce klimy...
Napsal: ned 12.05.2013 21:55
od Rady523i
jako mě spina ale nevím jestli se ma stale tocit v nízkých otačkach a pak sepnout podle teploty chladiva na plne otačky a běžet cca nejakou dobu a pak vypnout a běžet zase jen v nízkých otačkách ,,,,,,,, me stoji a pak sepne a huuuuuuuu, a cca 10-15 vteřin a vypne a pak zase sepne po cca nejake době zase , jen jedny otačky
Napsal: pon 13.05.2013 07:20
od Birkoff
Musíte striktně rozlišovat mezi před/po face. Před face mají vrtuli se dvěma odporama = tři rychlosti a opravdu musí sepnout téměř hned po zapnutí klimačky, pokud ovšem venkovní čidlo teploty ukazuje co má (při teplotě nad 12°C ??? asi). Po face mají otáčky řízené řj, nejlepší je diagnostikou vyzkoušet funkčnost.
Napsal: pon 13.05.2013 15:57
od bibikuba
jestli to dobře chápu tak se dá třeba přes INPU vyzkoušet větrák??Teda že ho přes diagnostiku ručně sepnu či teda otestuju..Vůbec bych se teda nedivil že to jde,když jsem nastavoval přes diag.něco kolem xenonu tak jsem našel testování motorků naklápění a to takhle funguje..
Napsal: úte 14.05.2013 07:56
od Birkoff
U starejch stačí rozpojit konektor a postupně přivádět napětí na jednitlivé piny. U novejch před giag spustíš test. Přesně takhle to funguje.