Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 02.05.2013 21:00
od smocek
ahoj,
v utery jsem na carodejnice mel pusteny radio cca 3hodiny...pote cesta 3km domu...auto do dneska stalo..nastartoval jsem bez problemu vsechno funguje..najel jsem asi 60km..auto opet stalo a vyhravalo radio bez zapnutyho displaje..a vsechno vpohode nastartuju a jedu domu..pak si vsimnu cca po dalsich 50km ze obcas blikne baterka no a poslednich 20km domu jsem jel po tme a bez steracu abych vubec dojel..vsechny kontrolky na me svitili, telefon rval ze je slaba baterie.... ze by to prestalo z niceho nic dobijet? nebo hledat problem v baterce? kdyby nekdo mel podobny jev, ktery zazil ci zna budu rad za radu. diky!! jinak mam altik chlazenej vodou...stari rv.99 a najeto 240tis.km...

Napsal: čtv 02.05.2013 21:04
od Lennox
smocek píše:ahoj,
v utery jsem na carodejnice mel pusteny radio cca 3hodiny...pote cesta 3km domu...auto do dneska stalo..nastartoval jsem bez problemu vsechno funguje..najel jsem asi 60km..auto opet stalo a vyhravalo radio bez zapnutyho displaje..a vsechno vpohode nastartuju a jedu domu..pak si vsimnu cca po dalsich 50km ze obcas blikne baterka no a poslednich 20km domu jsem jel po tme a bez steracu abych vubec dojel..vsechny kontrolky na me svitili, telefon rval ze je slaba baterie.... ze by to prestalo z niceho nic dobijet? nebo hledat problem v baterce? kdyby nekdo mel podobny jev, ktery zazil ci zna budu rad za radu. diky!! jinak mam altik chlazenej vodou...stari rv.99 a najeto 240tis.km...
Baterkou to může být. Jak starou jí máš ?

Napsal: čtv 02.05.2013 21:11
od smocek
tak to nikdo nevi... je tam origo bmw baterie... a auto mam 4mesice... a kdyz cucham kolem alernatoru tak to tam smrdi jak kdyz se neco spalilo..nejsem ten smrad schopny priradit k nicemu..nejvic jak shorely kabely nebo neco podobnyho...

Napsal: čtv 02.05.2013 21:26
od Lennox
smocek píše:tak to nikdo nevi... je tam origo bmw baterie... a auto mam 4mesice... a kdyz cucham kolem alernatoru tak to tam smrdi jak kdyz se neco spalilo..nejsem ten smrad schopny priradit k nicemu..nejvic jak shorely kabely nebo neco podobnyho...
Napětí na baterce si měřil ?

Napsal: pát 03.05.2013 07:07
od beny-maser
změř dobíjení,ale podle mě máš uhlíky v altíku KO

Napsal: pát 03.05.2013 07:47
od pragdejf
přesně tak, altík nedává. kdyby si po 3 hodinach na radio nenastartoval, tak by byla baterka mrtva. ale kdyz to na tebe rve pri nastartovanym motoru, tak je to jina. ten altik dava nakejch 120-150A a to proste na svetla, sterace, zapalovani a dobijeni baterky bohate staci. pokud funguje jak ma.

Napsal: pát 03.05.2013 09:53
od smocek
dneska rano baterka nabita cca 12,8V... nastartuju a nedobijim =( takze reseni je altik ven a GO =)) vodou chlazenej jde zrepasovat? nebo to nikdo neumi a musim sehnat jiny ?!

Napsal: pát 03.05.2013 11:50
od nuny

Napsal: ned 05.05.2013 10:20
od ViktorDDD
keď je dobrý altík tak by si teoreticky mohol aj odpojiť baterku pri naštartovanom motore a malo by to pekne bežať ďalej, takže baterku môžeš vylúčiť

zmeraj dobíjanie na voľnobehu, aj v otáčkach, ale podľa mňa to bude ten altík na odchode
problémom je, že vraj tie vodou chladené v M62TU sú nerozoberatelné a tým pádom sa nedajú repasovať, ale z ebay sa dajú zohnať za slušné prachy

Napsal: ned 05.05.2013 13:16
od darklord
Odpajat altik za behu auta, to je rovno poukazka na jeho vymenu. Alternator potrebuje bateriu na vyrovnavanie zataze, bez nej sa velmi rychlo moze stat ze odidu diody v usmernovacom bloku...

Napsal: ned 05.05.2013 14:31
od smocek
takze po dnesnim odpoledne v dilne nove poznatky:

1) alternator se da rozebrat
2) je bez uhliku
3) da se sehnat jak usmernovac, tak diodovy mustek u nas v CR
4) repase probehne doma =))


jinak doslo k prorazeni kladne usmernovaci diody

Napsal: ned 05.05.2013 15:34
od Filozof
vše seženeš ....oprava za pár desetikorun ...max ...

já měnil uhlíky ...nebo se mění usměrnovací diody ... každej elektrokutil ti to udělá. :)

Napsal: ned 05.05.2013 15:48
od smocek
ja potrebuju "o" krouzky, loziska, luzko loziska, diodovy mustek s prednim krytem (je soucasti) a pak moji praci.. planovana cena opravy cca 3tisice...

jinak ve vodou chlazenem alternatoru fakt nejsou uhliky ;) muzu pridat klidne foto =)

Napsal: ned 05.05.2013 15:50
od smocek
diodovy mustek
Obrázek

Napsal: ned 05.05.2013 23:40
od tanner540i
da se sehnat jak usmernovac, tak diodovy mustek u nas v CR
Myslim ze nebudu sam, koho bude zajimat kde. :)

Napsal: ned 05.05.2013 23:50
od smocek
ted jsem kontaktoval firmu, ktera se zabyva velkoobchodem dilu autoelektra (startery, alternatory a nd k nim) a cekam na registraci partnerstvi me jako odberatele (autoservis)... no a samotneho me zajima kolik co bude stat :-D takze v pripade zajmu pak urcite poskytku info a dily pro dalsi verejnost ;) stravil jsem 4hodiny na google hledani a lusteni kodu...tak snad to bude stat za to =)

Napsal: pon 06.05.2013 08:43
od Filozof
nemám zkušenost s vodou chlazeným altíkem ...

jen klasika ... tak jsem zvěvavej na kolik to přijde.

tady případně taky řeší altíky.

http://aesvachta.vachta.cz/

Napsal: pon 06.05.2013 13:10
od smocek
diodovy mustek, luzko loziska, 2ks "o" krouzek, 2x lozisko do vodou chlazeny altiku a MOC b DPH 4tis.

Napsal: pon 06.05.2013 23:11
od smocek
fotoreport

kdo by nevedel, jak vypada vodou chlazeny altik tak zde foto:

Obrázek

zde je fotka problemu, co bylo memu alternatoru:

Obrázek

lehce umyte a vycistene soucasti:

Obrázek

a nakonec oprava kontaktu statoru epoxidem:

Obrázek
Obrázek

zitra prijdou nove veci, takze uz pouze jen sesadit a namontovat....takze pokud by byli dily ihned tak ani ne hodina prace =)

Napsal: úte 07.05.2013 07:14
od Filozof
smocek: Pěkně je vidět jak to dostalo šlehu. Měníš toho tolik ? já čekal že cena nebude 4k ale mnohem méně i u tohoto vodou chlazeného.

U klasiky se mění bud uhlíky nebo ty diody a vyjde to vždy na pakatel.
Tady si vymysleli vodou chlazený ale je mi divné že chtějí takovou vatu za ty součástky ...kde jsi to kupoval ?

Statorové vinutí vypadá dle fotek v pořádku jak vidím ...

Tyto alternátory dělali u 540i a 740i ?

u žádnejch R6 jsem to neviděl - že by to bylo díky velké teplotě v které V8 motor pracuje a altík by se jistě přehříval ?