Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

servo e34

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#1 Příspěvek od ljakubicka »

čest, mam problem že mi za tepla jde strašně špatně točit volantem, když je venku zima tak prvnich par kilometru v pohodě, a le pak zaparkovat u obchodu třeba to je za trest.
Mám na zahradě vrak tak jsem z toho sundal servo pumpu, ale zjistil jsem že to má výstup na nivo, těď řeším otázku jestli zacpat ten výstum na to nivo? jestli se něco nestane vevnitř.
Pokud máte někdo zkušenost rád se přiučím, jinak budu muset sehnat jinou pumpu.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od paveld »

Auto s nivem používá jinou hydraulickou kapalinu. Nevim, jestli ta pumpa na nivo cos sehnal skousne i obyčejnou hydraulickou kapalinu, co používáš ty do auta bez niva. Aby ji to neoddělalo...
To o zaslepení díry co se ptáš nevim, snad by to ale vadit nemělo.

Jinak to s tuhnutím serva - kdy jsi naposledy měnil kapalinu v servu a máš tam správnou?
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#3 Příspěvek od ljakubicka »

Mi už to šlo těžko jak jsem to koupil, tak jsem měnil olej v servu, dal jsem tam Dexron, řekli mi že je to takovy univerzal.

Pumpu jsem nesháněl mam na zahradě auto na dily, vzal jsem to s toho, vim že byla 100% protože jsem s tim autem jezdil, a tam šel volant otačet maličkem.

Jaky by tam měl byt olej? zkusim to třeba ještě vyměnit.

To by možna aji odpovidalo tomu že je tam moc řídký olej, ale tak hluboko tomu nerozumim nikdy jsem to nezkoumal....
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#4 Příspěvek od darklord »

Pokial chces pouzit pumpu s nivom, je potreba na nej prepojit vystup niva so vstupom, pretoze inak ju znicis. Co sa tyka servo kvapaliny, niekto leje obycajne cervene ATFko aj do niva a nema s tym problem..
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od paveld »

Má tam být ATF Dexron
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#6 Příspěvek od ljakubicka »

ok dík kluci, nějak to vymyslím, dexron jsme tam lil a nepomohlo vidím to na výměnu te pumpy a ještě zkusím geomku, ale kola mi to nesjíždí a volant se taky pěkně vrací.
pak napíšu jak jsem to vyřešil
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#7 Příspěvek od pragdejf »

s tim nivem a ATF (automatic transmision fluid) dle normy dextron 2 nebo dextron 3 (dextron 3 je zpetne kompatibilni) je to takovy dvojsecny. atf ma vyssi viskozitu, tak mi prijde, ze tech tlumicich zas tak dobre nefunguje. s lidma, co lejou atf do nivoregulace se to ma tak, ze tomu obvykle (v 99,9% pripadu) naprosto nerozumej a neumej si ani na vicku nadobky precist, co tam maj nalejt. a patri tam CHF 11s (myslim za do starsich CHF7.1), vyrabi castrol a petrosin.

ale pokud je to jenom do serva, tak je to jedno, klidne nalejt atf. spis je otazkou, jestli nekdo nak intenzivne neladil ty srouby, ktry by mely teoreticky vymezovat vuli v rizeni. ale s tim at ti poradi nekdo jinej, ja se na ne zatim docela bojim sahat...
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#8 Příspěvek od ljakubicka »

díky za tip s olejem...

Ale s tim seřizováním mi to nedává smysl, protože za studena to servo šlape jak má, a až se to ohřeje tak s tim jde těžko točit. když někde parkuju musim to držet ve vyšších otáčkách aby se to točilo rychleji a mohl jsem v klidu zaparkovat, už mám takový fígl :D , ale už mě to dost štve.

Když jsem měl zimáky 15ky tak to relativně šlo i když mrzlo, ale teď jak jsem nahodil 16ky tak je to zatrest.
Odpovědět