Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 28.03.2013 12:51
od VRsix
Cau mam dotaz. Nevadi automaticke prevodovce, kdyz stojim v dlouhe kolone a popojizdim jen na dvojku (M2)? Prijde mi zbytecny, aby s kazdym rozjezdem zaradila 1-2-1.
Napsal: čtv 28.03.2013 19:16
od sonyk02
Myslím že převodovce je to jedno sama by si případně podřadila když už by se jí to nelíbilo, spíš jestli to nevadí motoru aby se zbytečně nepodtáčel do nízkejch otáček?
Napsal: pát 29.03.2013 11:26
od JaneCk
No ale já mám dojem, že převodovka má v sobě jeden z programů pro kolony. Kdysi jsem něco četl ve smyslu toho, že pokud se za sebou několikrát rozjedeš do určité rychlosti (např. do 20km/h) a zas brzdíš, že to bere jako jízdu v koloně a nechává tam snad zařazenou dvojku nebo něco takového. Trochu vařím z vody, ale nějak tak to bylo.
Napsal: pát 29.03.2013 11:30
od cajoch
na rovině by dvojka vadit neměla, nesmíš na to hamtnout samo...ostatně i když ji máš na D (steptronic) a rozjíždíš a zastavuješ snad do 30 km/h tak to rozjíždí na dvojku taky...páč to správně předpokládá že jedeš v koloně...
taky si všimni že když jedeš v manuálním modu a zpomaluješ tak almara sama řadí s klesající rychlostí dolů, ale zastaví se na dvojce...takže počítá s tím že se na dvě rozjedeš...
Napsal: pát 29.03.2013 11:32
od prase007
Na novějších převodovkách je to ošetřený a v týhle situaci bych převodovku neusměrňoval. Na E60 jsem manuální řazení používal jen v případě, že jsem věděl, že budu potřebovat rychle podřadit a převodovka to ještě nevěděla
Jinak na kolonu, rozjezd na sněhu, rozjezd do kopce tam určitě nějaký algoritmy jsou, protože se auto chovalo jinak a přizpůsobilo se situaci vždy perfektně.
Napsal: pát 29.03.2013 15:30
od WizarDEAD
Ja vim ze je to dotaz trochu mimo misu, ale vzpominam si ze se tu neco podobneho resilo a ja to nemuzu najit - jak se u starsich automatu e38/e39 chovat na cervene na krizovatce? dechat tam D a zatahnout rucku, nebo tam radit neutral? co ji min vadi?
Napsal: pát 29.03.2013 15:31
od Marda
A proč myslíš, že steptronic řadí vždy při zastavení 1? U E60 ani E63 to nepoznám, ale v Passatu se mně na přístrojovce ukazuje aktuální zařazený stupeň i v automatickém módu a nikdy mně to při zastavení nezařadí D1, vždy se z křižovatky rozjíždím na D2. D1 je jen po nastartování a prvním rozjezdu a určitě tam bude nějaký algoritmus, kdy se 1 zařadí např. při rozjezdu do kopce, atd...
Napsal: pát 29.03.2013 15:31
od JaneCk
WizarDead: Řeknu ti, co jí vadí. Vadí ji přeřazování z jednotlivých režimů. Takže nechat D a stát na brzdě.
Napsal: pát 29.03.2013 15:34
od aDAm_2
WizarDEAD píše:Ja vim ze je to dotaz trochu mimo misu, ale vzpominam si ze se tu neco podobneho resilo a ja to nemuzu najit - jak se u starsich automatu e38/e39 chovat na cervene na krizovatce? dechat tam D a zatahnout rucku, nebo tam radit neutral? co ji min vadi?
důvod zatahovat ručku? šlápneš na brzdu a stojíš ne? cvakne zelená, pustíš brzdu a přidáváš plyn, na fofrklacek nehrabeš, to sis pak mohl koupit manual

Napsal: pát 29.03.2013 15:38
od chip
Důvod zatahování ručky je překvapivě ten, že pak nemusíš stát na brzdě

. Taky to tak dělám na světlech.
Napsal: pát 29.03.2013 15:42
od WizarDEAD
Kazdopadne pro me dulezita informace nechat tam D a neresit to, ze ji to nevadi. To jsem nevedel..
Diky
Napsal: pát 29.03.2013 16:18
od aDAm_2
a to na těch světlech stojíte pul hoďky že tam neudržíte nohu?
Napsal: pát 29.03.2013 19:51
od chip
Z vedlejší to trvá občas dýl

. Navíc riskovat, že mi klouzne nožka

Napsal: pát 29.03.2013 20:38
od Misanek
Napsal: sob 30.03.2013 10:44
od aDAm_2
když ti zklouzne nožka tak ti to startuje jak raketa?
Napsal: sob 30.03.2013 11:00
od chip
Pokud by přede mnou stálo auto a já byl blízko, tak to ani raketa bejt nemusí.
Napsal: sob 30.03.2013 11:13
od WizarDEAD
Tak on kdyz je automat v rychtiku a funguje jak ma, tak by mel na D bez plynu celkem silne tlacit ne?
Napsal: sob 30.03.2013 14:28
od chip
JJ, chce to mít dobře seřízenou ručku

Napsal: sob 30.03.2013 18:29
od thundercat
na automat a chování k němu má každý nějaký názor
když jsem byl na podzim měnit olej v Brně, tak jsem se na to ptal
radil mi na křižovatce na červené házet do N-ka
když stojíš na brzdě, tak je automat neustále v tahu
já teda vyřazuju, pokud vím, že budu stát dlouho
pokud vím, že za moment pojedu, tak na brzdě stojím
Napsal: sob 30.03.2013 19:00
od aDAm_2
chip: tak jestli se na křižovatce lepíš na prdel předtebou stojícím autům tak se nedivím...zatím se mě nestalo že by auto vystřelilo a sundalo auto předemnou
thundercat: no vidíš a mě zas říkali že tam nechat Dčko aby byl v oběhu olej.