Stránka 1 z 2

Napsal: stř 27.02.2013 00:35
od Raito
Zdravím,

mám moc velký problém s E34 '92 525TDS sedan. Koupil jsem ji již bez zámků vpředu, odemyká se na dálkový ovládání. No a hodně dlouhej příběh ved k tomu, že jsem v situaci, kdy v autě nemám baterku, mam zamčený všechny dveře a odemčenej kufr, jelikož tam zámek je a funguje.

Centrál pochopitelně bez šťávy nejede, do dveří nemam jak strčit klíč. Mam zadní sklopitelný sedačky ale ty jdou pochopitelně sklopit jen čudlem zevnitř. Odšrouboval jsem akorát ty dvě matky co drží ten úchyt do kterýho se zacvaknou, jedinej výsledek je, že s tim jde sotva hejbat, stejně tak s těma zadníma sedačkama jde klepat tak max o 0,5cm ...

Prosil bych moc o nějakou radu, krom cihly jak se tam dostat... vypátral jsem na netu maximálně trik na připojení externí baterky na zadní světla / zámek kufru (centrál do něho taky vede) ale obojí jen prý v případě, že v autě baterka je... nebo prej připojit zespod na startér / alternátor... ale obou variant se bojim, protože sem plusák s největší pravděpodobností nechal opřenej o kastli....

Pochybuju, že mi pomůže nějakej zámečník, když nemam zámky a rád bych to nějak pořešil sám.

Zkoušel jsem i metodu prostrkat předníma dveřma shora tkaničku nebo ocelový lanko ale jako zloděj aut bych asi pošel hlady, protože se mi to maximálně povedlo schovat za tu první gumu, dovnitř auta sem nedostal ani prd...

moc díky za případný rady, jsem už fakt zoufalej :(

Napsal: stř 27.02.2013 01:18
od ARMAN
v zadni sedačce by mělo byt vzadu nahoře někde uprostřed sedaku poutko za ktere zatahneš a sedačka se odklopi... ale to předpokladam nemaš jinak bys to tu nepsal

Napsal: stř 27.02.2013 07:30
od Perunwit
ahoj hele... co sem tak kdysi študoval, mělo by se dát z kufru zevnitř odpáčit opatrně zadní tapecír na opěradle zadní sedačky a tím by ses měl dostat k bowdenu, kterým vede lanko, odjišťující zadní opěradla... to lanko by mělo jít od páky pod sedákem, kterou já mám ulomenou směrem nahoru k těm pojistkám v zadním opěradle. Když se dostaneš na lanko, zatáhni a mělo by odskočit - taková je teorie :-). Jo a prosimtě.... kdybys to dělal a povedlo se - můžeš to nafotit? Myslim, že takovej postup by se měl dát do know how k E34, bývá to velkej problém.

Napsal: stř 27.02.2013 08:58
od Raito
Díky, mrknu na to.

Ohledně toho poutka - ničeho jsem si nevšim, zkoušel jsem tam tahat za vše co sem viděl, strkat ruce do všech možnejch děr.... zkusím to s tím tapecem sedaček a případně tedy nafotím.

Když se to povede, tak vám povím celej ten dementní příběh, jak se tohle stalo, to neuvěříte...

Napsal: stř 27.02.2013 08:59
od mari
Nebude nejlepší otevřít nouzově kapotu, napojit přes motor baterii a odemknout si? Akorát si nepamatuju když mi prasklo lanko jestli jsem tu kapotu otvíral zespodu nebo přes ledviny.

Napsal: stř 27.02.2013 09:23
od Perunwit
no lepší by to asi bylo... ale když už by to měl rozebraný vzadu, tak si může udělat takový táhla, vytáhnout kus drátu malou dírkou přes ten zadní tapec a pak může sklápět sedačky přes ten kufr tim že za něj bude tahat... já to tak mám na jedné 2/3 sedačky
je na piču mít sklopný a nesklápět...

Napsal: stř 27.02.2013 18:35
od ARMAN
nahmatat přes dirku na poutko ten hak je stejně uspěšny jak hrat sportku, obšivku ze zadni strany sedačky nesunda ani nahodou jen možna sekerou je poměrně pevna

mimochodem jak to že v autě neni baterka a auto maš zavřeny? neboli jak jsi to dokazal a hlavně proč

jo a hoď sem fota auta radši i s spz ať vidime že je to tve auto, zas nebudem radit jak se vloupat do e34 každemu kdo sem napiše, že :)

Napsal: stř 27.02.2013 19:51
od starynovy
zhodit kryt motoru, pripojit sa na maticu startera, a je to otvorene za 15 minut aj bez jamy, na parkovisku.. nieco pacit, trhat, lamat, ci 2h triafat ocko z drotu.. no ak sa nudis, preco nie, dobry trening sebaovladania :D inak toho ze je to slusnute sa bat nemusis, s velkou pravdepodobnostou nebude, a aj keby, tak ti to dieru do ruky nevypali, ak sa bojis skus si tu baterku skratnut pred tym nez to zapojis, aby si vedel do coho ides, a nepustil potom do textilu :lol:

Napsal: stř 27.02.2013 20:11
od Perunwit
ten tapecír sundat jde, sám jsem to z kufru zkoušel... to jen pro úplnost. je třeba to zkusit, ne říkat, že NEJDE

tu dírku si tam udělá potom, aby mohl sklápět opěradlo, ne že to bude přes dírku hledat, zas tak blbej nejsem :lol:

Napsal: stř 27.02.2013 20:57
od ARMAN
tak nevim možna si to blbě pamatuji :)

Napsal: stř 27.02.2013 21:02
od Perunwit
to je fuk :twisted: hlavně, že to otevře, ne?

kdyby mu to jinak nešlo tak tohle je jistá cesta, neříkam že nejlepší... při nejhorším si poškodí tapecír z kufru.

Napsal: stř 27.02.2013 21:29
od ARMAN
nejlepši a nejlehči je otevřit kapotu 8) pak připojit baterku na plusovy vyvod na motoru a minus pak na kostru, dalka by měla fungovat ihned

Napsal: stř 27.02.2013 21:51
od Storm
Nestačilo by jenom napojit ze spodu 12 voltů na alternátor ? Plus na plus altíku, mínus kdekoliv na kostru ? Stačí snad nabíječka, případně startovací kabely z jiné baterky.

Napsal: stř 27.02.2013 22:13
od Raito
Tak jsem to zkoušel, a tapec jsem ze sedaček sundal. Vpravo je prd, jen velká matka 17ka, tu sem sundal ale výsledek je stejnej jak kdybych jí tam nechal, nic se neděje. Vlevo je zase nějaká gumová tkanička, zahákla asi doprstřed sedačky, vůbec nemam páru, k čemu to je, zkoušel jsem za to v rámci možností tahat ale nic. Udělal jsem nějaké fotky, je tam vidět vše popsané, viz odkaz.


https://www.dropbox.com/sh/pwhqra3ok4o4x5t/RS9G9TMoIM


BMW je moje, SPZ: 2U0 7235, VIN: WBAHA91090BL21054, uvedeno do provozu 1.1.1992 fotka:

Obrázek

auto je pojištěno na mne u ČP https://ic.ckp.cz/ICwww/servlet;jsessionid=d26dccdc3e09701862947250076b? (a kupodivu ještě i na původního majitele)

auto mi stojí v centru Litoměřic, můžete se mi přijet zasmát, jestli tu někdo bydlíte...

příběh je dost založenej na mojí hlouposti a neštěstí. Začalo to touhle posranou zimou. 34ku se koupil od známýho, co jí dal dohromady z ND z 525i černé barvy (proto mám černé nárazníky a masku). Byla za levnej peníz, vyvařená, pojízdná a má nalítáno 300tkm, tak sem si řek, že jako moje první BMW na začátek akort za ty peníze by to mohlo bejt fajn. Bohužel kámoš nestihl koupit nový žhavičky. Takže jsem přes zimu startoval dost dlouho, obvykle tak minutu, dvě. Dva válce chytly poměrně brzo (a to sem třeba 4x - 8x žhavil) a zbytek se přidal postupně. Naštěstí jsem MĚL dobrou 110 Ah baterku, takže to zase takovej problém nebyl. Problém je, že jednou mi zamrzla nafta (i přes aditiva, nafta z OMW, cca -15°C) a já baterku vytřískal točením. Tak jsem jí vyndal... trošku odbočím: mám celkem 4 auta, z toho 2 nemám u sebe ale v rodnym městě trochu dál odsud. Druhý je benzíňák se 45Ah baterkou. No a protože nemam zámky tak jsem do E34ky musel dát nějakou baterku abych mohl zamykat, zatímco nechám nabít tu 110ku. Tak jsem tam teda přehodil tu 40ku aspoň na zamykání a odtáh jsem si baterku k nám do dvora. Schoval jsem si jí důkladně, v zavřenym dvoře, pod igelit hned u dveří k nám do firmy, kde máme autonabíječku. Za dvě hodiny byla v trapu. Přeju tomu debilovi, co mi jí vzal, aby mu spadla 15x na nohy. No problém byl ten, že teď jsem měl dvě auta a jen jednu baterku. Jenže jsem teď to druhý auto už nutně potřeboval, tak jsem se pokoušel pomocí videí naučit, jak vyháčkovat, abych se případně do toho BMW dostal, když bych baterku vyndal a zamknul. No jenže to vůbec nešlo, tak sem si to předpřipravil, kolem špuntu u řidiče sem si udělal provázkem uzel a druhej konec provázku provlík k zrcátku ven. 10x sem si to vyzkoušel timhle způsobem odemknout cvičně, když tam ještě ta baterka byla a vždycky se to povedlo, tak sem jí vyndal, auto zamknul zevnitř růčo a poslední spolujezdcovo dveře jsem zabouch se zamáčklym čudlem. No jenže když sem pak k autu přišel a zatáh za tkaničku, tak mi zůstala v ruce. Skřípla se do dveří až moc blbě... nakonec jsem jí špendlíkem a nimráním vysvobodil a zatáhl... a tentokrát jí vytáhl komplet, bez toho aniž by se čudl zvedl... pak jsem si vzpoměl, že do kufru se dostanu.... a jsem tam kde jsem. Zámky nemám protože originál už byly vypáčený, tak dal kamarád dopředu kliky ze zadních dveří...

EDIT: Jak se dostat pod kapotu? Zespod je tam dost naprd přístup, vidim docela v pohodě na tu část motoru kde jsou svody a turbo, ale ta druhá půlka už je horší... je nějakej postup jak otevřít kapotu zvenčí?

Napsal: stř 27.02.2013 22:19
od starynovy
kapotu ani otvarat nemusis, len zhod kryt motora (4 srobky po krajoch, 1 v predu pod IC) presne na tej druhej strane nahmatas velke hrube kable iduce na starter, aj holu maticu, tam to pichnes, a ides. Ale ak ti niekto poradi svindl na kapotu, nemusis si ani umazat kabat :lol:

Napsal: stř 27.02.2013 22:35
od ARMAN
nejpv bych zatahnul za tu tkaničku uprostřed levyho sedaku protože to je asi pravě to poutko kterym to otevřeš :D udělej nějakej hak z silneho dratu a strč ho mezi sedačky do salonu abys mohl přitahnout sedačku než začneš tahat za to poutko

jinak maš sz :)

Napsal: čtv 28.02.2013 09:21
od Perunwit
tak to je na piču... hele já se z práce na ty fotky nedostanu, ale když se mrkneš tady:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=52&fg=20

tak pozice 4 je ta páka, která se odjistí odklopením sedáku a měl bys tam mít bowden poz.9, kterej povede k poz.10 a odjistí to opěradlo... máš to tak?

Napsal: čtv 28.02.2013 09:26
od Perunwit
tady pár fotek co k tomu mam

Napsal: čtv 28.02.2013 09:57
od Frax
a ty nemáš na e34ce díru na lyže ? Poslal jsem tam jednoho malýho kluka ať mi to otevře, protáhnul se tim malym otvorem :)

Napsal: čtv 28.02.2013 10:05
od Storm
Tady se podívej na dva návody, jak se dá odmklnout e34 pokud má vybitou baterku, podle popisu funkce zámků na druhém odkazu, s tím bmw počítalo při výrobě a dveře odemknout jdou podle toho postupu, který vidíš na videu z you tube.

http://www.youtube.com/watch?v=1XQt4GowLGI

http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/Locked.htm

Včera jsem nad tím přemýšlel a nezdálo se mi, že by BMW na takovou možnost nemyslelo a nutilo majitele těchto v dobách prodeje luxusního auta, aby se složitě do auta dostávali.