Stránka 1 z 2
Napsal: úte 05.02.2013 09:28
od Kugelig
Napsal: úte 05.02.2013 12:54
od hurvajs77
Je to asi tak mesic, co jsem četl srovnávací test naft v ČR a EuroOil nebyl zrovna nejlepší. Mezi prvními byla Benzina Verva Diesel a OMV MaxMotion. Ale ani ty nemají kvalitu německých...
Z vlastní zkušenosti se mi zdá, že Verva je lepší. Auto je živější. Když dám normální naftu, auto je líné.
Napsal: úte 05.02.2013 12:55
od pepino5xx
U nás brát jedině Benzinu nebo OMV.
Bráchova E46 320d po novém čerpadle i vstřicích i na Shell pozná, že to není ono, hůř jede a startuje.
Napsal: úte 05.02.2013 13:34
od k5ynd1
jenže dnešní samotná nafta nemá dostatečné mazací schopnosti pro CR motory. obsah síry je několikanásobně pod kritickou hranicí (je to kvůli emisím).... a tím, že se do nafty přidává biosložka (ta obsahuje metylestery mastných kyselin) a ty naftě dodávají potřebnou mazivost. i tak se tam všech "aditiv" dává jen minimum požadované normou, která je z roku 95 nezměněná -> tehdy ještě nespatřilo světlo světa ani čerpadlo VP44. s nástupem CR výrobci doufali, že hodnota mazivosti se změní, avšak nestalo se. potom se divíme, že nám odcházejí vstřikovací systémy.
takže pokud tankovat tohle palivo, tak přidat aditiva.
navíc dnešní nafta, alespoň v ČR, jsou spíše nejrůznější kapaliny, které destilují okolo 350°C jako nafta a my to tankujeme.

Napsal: úte 05.02.2013 13:44
od hurvajs77
Souhlas, kvalita českých naft je hodně špatná

. Ale jezdit tankovat z Prahy do Německa, mi nejpřijde ekonomické...

Napsal: úte 05.02.2013 13:45
od hurvajs77
A teď ještě o tématu - zná tu naftu někdo? Tankuje dlouhodobě?
Napsal: úte 05.02.2013 14:54
od mr_nick
Benzina bere naftu od EuroOil - neboli Čepro

Napsal: úte 05.02.2013 14:58
od hurvajs77
Ale Čepro je jen dodavatel "surovin", ne? To co si s naftou pak udela Benzina či jiné už je jejich záleží na nich, asi.
Napsal: úte 05.02.2013 15:06
od mr_nick
jasný, Benzina si tam domíchává aditiva, ale tím sem chtěl říct, že nafta od Čepra by měla byt to nejlepší (nejčistší) co si může člověk do auta nalít
teda aspoň podle mě

Napsal: úte 05.02.2013 15:13
od hurvajs77
to pak joooo

Napsal: úte 05.02.2013 16:00
od k5ynd1
dá se zjednodušeně říct, že na "začátku" je veškerá nafta na 1 místě. potom si ji odvezou jednotlivý distributoři(benzinky), ty si sami přidají další aditiva a podle toho je výsledná kvalita. samozřejmě už i na tom "překladišti" obsahuje nějaké minimum aditiv, skrz plnění norem. jinak se dá ještě hruba třídit odkud má ropa pocházet (z kterého státu, ale nechcu kecat blbosti která je lepší a která ne). to stejnak člověk neovlivní skrz to, kde by měl raději tankovat. navíc jak jsem psal, dost často se jedná pouze o název nafta, složení tomu neodpovídá.

Napsal: úte 05.02.2013 16:42
od hurvajs77
no tak jasne, nafta je jedna, ale distributori si delaji vlastni. Stejne jako s rohlikama, suroviny stejne, ale vetsinou se neda zrat...

Napsal: úte 05.02.2013 16:51
od Kugelig
Osobně tady vidím samá pozitiva. Velmi nízká pěnivost tzn natankuju na jeden zátah. Dlouhodobá skladovatelnost v řádu let. Takže si konečně mohu udělat nějakou železnou rezervu paliva pro případ VP. Nepřítomnost esterů a parafinů z řepky nezalepuje naftový filtr a ostatní součásti palivového systému. Menší citlivost na pohlcování vzdušné vlhkosti do paliva. To si tu plechovku VIFu klidně koupím a zaaditivuju si naftu klidně navíc. Ale soudím, že motory byly konstruovány na spalování lehkého plynového oleje neboli nafty, jakožto zcela a beze zbytku jedné z frakcí ropy, a na tu by motor měl běžet nejlépe. S rostlinnými oleji se nepočítalo. To se jen několika pomatencům smeklo v hlavě a nařídili jezdit na žrádlo.
Napsal: úte 05.02.2013 16:58
od Kugelig
BTW o srovnávacích testech si myslím svoje. Do rána takových testů nas..u kýbl. A když přitlačím, tak dva. To bych musel dát na srovnávací testy preferencí volebních kandidátů, nebo účinnosti pracích prášků. A na tom se asi shodneme, že to jsou numera vycucaná z palce. O PR agenturách něco vím, neb pro ně dělám.
Napsal: úte 05.02.2013 17:13
od hurvajs77
myslim, ze ho delal COI, merily se parametry nafty, aditiva apod. Nevim jestli to byla tlacenka, ale z osobni zkusenosti mam s Benzina Vervou Diesel dobre zkusenosti.
Napsal: stř 06.02.2013 11:26
od Sweden
Málá příhoda,minulý týden jsem tankoval svoji Scanii na čs.TankOno,jistě všichni znají,o kvalitě se dá polemizovat,ale ono když tankujete 4tisíce litrů měsíčně tak rozdíl jestli tankujete za 33,90 nebo 37,50 apod.je celkem markantní.Přijela tam cisterna která vezla zboží ze stáčírny OMV Schwechat v rakousku,tak jsem se s ním začal bavit a tak,ptal jsem se ho na rozdíly při nákladu zboží,jestli tankuje do cisterny lepší nebo horší naftu apod,říkal že si to spousta lidí myslí ale opak je pravdou,vše je stejné kvality,jediný rozdíl je v tom že někdo ještě přidává aditiva přímo do zásobníků na čerpačkách,v reálu na to prý většina čerpadlářů sere a prodává to jako s aditivami.Vyprázdnil dvě komory a zbytek vezl na čs.Shell kde se ta stejná nafta prodává o cca.4Kč/1l dráž.Toť realita,bohužel

Napsal: stř 06.02.2013 11:38
od k5ynd1
přesně tak. jak jsem psal. jedině samotné benzinky si to kdyžtak doaditivují. veškerá nafta je původem se stejné "hromady". takže ta kvalita je víte jaká. pokud chce člověk autu dopřát a doufat, že něco vydrží, jediná možnost jsou aditiva. takže klidně jakákoli benzinka, přidat třeba vif -> ten má asi nejširší záběr pro zlepšení kvality nafty, třeba i větší dávkování a jste pořád na nižší ceně než třeba ten shell, který poslední dobou kvalitou zrovna nepřekypuje

případně snad jedině OMV nebo benzina.
Napsal: stř 06.02.2013 11:41
od hurvajs77
Shell v tom testu hodne propadl. I tak jsem od dost lidi slysel, ze kvalita Shellu je katastrofa... Ale jestli je stejna nafta jako u TankONO, je to jasne...

Napsal: stř 06.02.2013 12:01
od hubajzed
Trochu OT (benzin):
Jezdim porad tu stejnou trasu se stejnym autem, v aute vzdy sam takze vim ze trasu Praha - Litomerice pri 120 po dalnici udelam za 7.3-7.5, kdyz jsem zacal tankovat na shellce v H.Mecholupech kde meli kolem vanoc cenu jako ONO tak jsem najednou byl na 7.6-7.8 takze moje zkusenosti se Shellkou je bídné až hrozné

Napsal: stř 06.02.2013 12:05
od Sweden
imho nevím no,dopravu už mám nějaký ten pátek,900tis.km odjeto na bývalým tahači který vesměs veškeré km odjel na naftu z TankONO,plus vlastní aditiva samozřejmně a nikdy žádný problém,při cestách po švédsku kde jiní kluci s naftou od OMV arctic diesel při -26st. zamrzli já jel vesele dál,tam kde měli při servisní kontrole naftové filtry plné sraček já měl vše čisťounké apod.,takže pomluva této nafty není zcela na místě,žádné testy neukazují že to jsou vetší sračky než OMV,Shell,Benzina apod.,jooo věřím že verva je fajn,ale při té ceně je to nesmysl.
