Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Blýskání na lepší časy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Kugelig »

hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#2 Příspěvek od hurvajs77 »

Je to asi tak mesic, co jsem četl srovnávací test naft v ČR a EuroOil nebyl zrovna nejlepší. Mezi prvními byla Benzina Verva Diesel a OMV MaxMotion. Ale ani ty nemají kvalitu německých...

Z vlastní zkušenosti se mi zdá, že Verva je lepší. Auto je živější. Když dám normální naftu, auto je líné.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#3 Příspěvek od pepino5xx »

U nás brát jedině Benzinu nebo OMV.
Bráchova E46 320d po novém čerpadle i vstřicích i na Shell pozná, že to není ono, hůř jede a startuje.
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#4 Příspěvek od k5ynd1 »

jenže dnešní samotná nafta nemá dostatečné mazací schopnosti pro CR motory. obsah síry je několikanásobně pod kritickou hranicí (je to kvůli emisím).... a tím, že se do nafty přidává biosložka (ta obsahuje metylestery mastných kyselin) a ty naftě dodávají potřebnou mazivost. i tak se tam všech "aditiv" dává jen minimum požadované normou, která je z roku 95 nezměněná -> tehdy ještě nespatřilo světlo světa ani čerpadlo VP44. s nástupem CR výrobci doufali, že hodnota mazivosti se změní, avšak nestalo se. potom se divíme, že nám odcházejí vstřikovací systémy.
takže pokud tankovat tohle palivo, tak přidat aditiva.
navíc dnešní nafta, alespoň v ČR, jsou spíše nejrůznější kapaliny, které destilují okolo 350°C jako nafta a my to tankujeme.
;-)
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#5 Příspěvek od hurvajs77 »

Souhlas, kvalita českých naft je hodně špatná :-(. Ale jezdit tankovat z Prahy do Německa, mi nejpřijde ekonomické... :D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#6 Příspěvek od hurvajs77 »

A teď ještě o tématu - zná tu naftu někdo? Tankuje dlouhodobě?
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mr_nick »

Benzina bere naftu od EuroOil - neboli Čepro :D
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#8 Příspěvek od hurvajs77 »

Ale Čepro je jen dodavatel "surovin", ne? To co si s naftou pak udela Benzina či jiné už je jejich záleží na nich, asi.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od mr_nick »

jasný, Benzina si tam domíchává aditiva, ale tím sem chtěl říct, že nafta od Čepra by měla byt to nejlepší (nejčistší) co si může člověk do auta nalít :D

teda aspoň podle mě :)
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#10 Příspěvek od hurvajs77 »

to pak joooo :-)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#11 Příspěvek od k5ynd1 »

dá se zjednodušeně říct, že na "začátku" je veškerá nafta na 1 místě. potom si ji odvezou jednotlivý distributoři(benzinky), ty si sami přidají další aditiva a podle toho je výsledná kvalita. samozřejmě už i na tom "překladišti" obsahuje nějaké minimum aditiv, skrz plnění norem. jinak se dá ještě hruba třídit odkud má ropa pocházet (z kterého státu, ale nechcu kecat blbosti která je lepší a která ne). to stejnak člověk neovlivní skrz to, kde by měl raději tankovat. navíc jak jsem psal, dost často se jedná pouze o název nafta, složení tomu neodpovídá. :-D
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#12 Příspěvek od hurvajs77 »

no tak jasne, nafta je jedna, ale distributori si delaji vlastni. Stejne jako s rohlikama, suroviny stejne, ale vetsinou se neda zrat... :-D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Kugelig »

Osobně tady vidím samá pozitiva. Velmi nízká pěnivost tzn natankuju na jeden zátah. Dlouhodobá skladovatelnost v řádu let. Takže si konečně mohu udělat nějakou železnou rezervu paliva pro případ VP. Nepřítomnost esterů a parafinů z řepky nezalepuje naftový filtr a ostatní součásti palivového systému. Menší citlivost na pohlcování vzdušné vlhkosti do paliva. To si tu plechovku VIFu klidně koupím a zaaditivuju si naftu klidně navíc. Ale soudím, že motory byly konstruovány na spalování lehkého plynového oleje neboli nafty, jakožto zcela a beze zbytku jedné z frakcí ropy, a na tu by motor měl běžet nejlépe. S rostlinnými oleji se nepočítalo. To se jen několika pomatencům smeklo v hlavě a nařídili jezdit na žrádlo.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Kugelig »

BTW o srovnávacích testech si myslím svoje. Do rána takových testů nas..u kýbl. A když přitlačím, tak dva. To bych musel dát na srovnávací testy preferencí volebních kandidátů, nebo účinnosti pracích prášků. A na tom se asi shodneme, že to jsou numera vycucaná z palce. O PR agenturách něco vím, neb pro ně dělám.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#15 Příspěvek od hurvajs77 »

myslim, ze ho delal COI, merily se parametry nafty, aditiva apod. Nevim jestli to byla tlacenka, ale z osobni zkusenosti mam s Benzina Vervou Diesel dobre zkusenosti.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#16 Příspěvek od Sweden »

Málá příhoda,minulý týden jsem tankoval svoji Scanii na čs.TankOno,jistě všichni znají,o kvalitě se dá polemizovat,ale ono když tankujete 4tisíce litrů měsíčně tak rozdíl jestli tankujete za 33,90 nebo 37,50 apod.je celkem markantní.Přijela tam cisterna která vezla zboží ze stáčírny OMV Schwechat v rakousku,tak jsem se s ním začal bavit a tak,ptal jsem se ho na rozdíly při nákladu zboží,jestli tankuje do cisterny lepší nebo horší naftu apod,říkal že si to spousta lidí myslí ale opak je pravdou,vše je stejné kvality,jediný rozdíl je v tom že někdo ještě přidává aditiva přímo do zásobníků na čerpačkách,v reálu na to prý většina čerpadlářů sere a prodává to jako s aditivami.Vyprázdnil dvě komory a zbytek vezl na čs.Shell kde se ta stejná nafta prodává o cca.4Kč/1l dráž.Toť realita,bohužel :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#17 Příspěvek od k5ynd1 »

přesně tak. jak jsem psal. jedině samotné benzinky si to kdyžtak doaditivují. veškerá nafta je původem se stejné "hromady". takže ta kvalita je víte jaká. pokud chce člověk autu dopřát a doufat, že něco vydrží, jediná možnost jsou aditiva. takže klidně jakákoli benzinka, přidat třeba vif -> ten má asi nejširší záběr pro zlepšení kvality nafty, třeba i větší dávkování a jste pořád na nižší ceně než třeba ten shell, který poslední dobou kvalitou zrovna nepřekypuje ;-) případně snad jedině OMV nebo benzina.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#18 Příspěvek od hurvajs77 »

Shell v tom testu hodne propadl. I tak jsem od dost lidi slysel, ze kvalita Shellu je katastrofa... Ale jestli je stejna nafta jako u TankONO, je to jasne... :-D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
hubajzed
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00
Bydliště: Terezín
Klubové ID: 3153

#19 Příspěvek od hubajzed »

Trochu OT (benzin):

Jezdim porad tu stejnou trasu se stejnym autem, v aute vzdy sam takze vim ze trasu Praha - Litomerice pri 120 po dalnici udelam za 7.3-7.5, kdyz jsem zacal tankovat na shellce v H.Mecholupech kde meli kolem vanoc cenu jako ONO tak jsem najednou byl na 7.6-7.8 takze moje zkusenosti se Shellkou je bídné až hrozné :)
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#20 Příspěvek od Sweden »

imho nevím no,dopravu už mám nějaký ten pátek,900tis.km odjeto na bývalým tahači který vesměs veškeré km odjel na naftu z TankONO,plus vlastní aditiva samozřejmně a nikdy žádný problém,při cestách po švédsku kde jiní kluci s naftou od OMV arctic diesel při -26st. zamrzli já jel vesele dál,tam kde měli při servisní kontrole naftové filtry plné sraček já měl vše čisťounké apod.,takže pomluva této nafty není zcela na místě,žádné testy neukazují že to jsou vetší sračky než OMV,Shell,Benzina apod.,jooo věřím že verva je fajn,ale při té ceně je to nesmysl. :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Odpovědět