Stránka 1 z 2

Napsal: stř 16.01.2013 21:37
od Rady523i
Ahoj chci se zeptat mam e 39 523i 125 kw m 52 když rano příjdu k autu a chci jej nastartovat tak při nastartovaní cca 2-3 vteřiny než se mázne motor olejem zarachta jako by na vršku jinak pak je motor tichoučkej že neni slyšet když jej pak startuju třeba za hodinu už to neděla až zase ráno je to normální nebo se mam něčeho bat ,,, díky rady

Napsal: čtv 17.01.2013 00:38
od Donkey
rozvodovy retez uz bude mit vuli a nez se namoci do oleje tak to trva ty tri vterinky :) pak je od oleje a vuli vymezi :-) nic strasneho pokud se ti chce tak muzes si ho nechat udelat ale stoji to dost myslim ze i s praci se do 10ti vlezes.

Napsal: čtv 17.01.2013 10:18
od ada540i
To může dělat i vanos než dostane potřebný tlak oleje. Jinak lehký zarachocení při startu po delší době je normální. To ti začalo dělat až teď, nebo to dělá od začátku co to auto máš?

Napsal: čtv 17.01.2013 12:35
od Filozof
mě jednu dobu cvakaly ventily a taky jsem nevěděl proč když motor mám v super kondici ... a po výměně oleje to přestalo dělat ...nevím ... ale dělalo to vždy 5-8sekund po nastartování ... a jen při dlouhém stání ...mám pocit ...

od té doby již nic ...

Napsal: čtv 17.01.2013 15:13
od Angelos
Když cvakaj hydroštely, tak to je zvuk jako má šicí stroj :) . Mě zatim zacvakali jenom jednou tak na 2s. Pak už zase ne, a to nechávám auto stát i 14 dní.

Napsal: čtv 17.01.2013 20:47
od Rady523i
no mě to děla skoro každý rano ale behem dne i když auto stojí od rana do tří odpoledne tak pak uz to neděla jen pres noc a dnes rano to zrovna neudelalo ale když nastartuju je to cca max 3 vteřiny , myslel jsem na hydroštely na vačce a nebo vanos a nebo rozvody ale když je motor sotva nastartovanej už to nedela a ani teplej ne a když pridam plyn tak taky nic a i když je teplej a trosku jej rozdraždím tak taky ne je to tak tichy že pomalu není motor slyšet

Napsal: čtv 17.01.2013 21:00
od Rady523i
olej jsem měnil je to cca 2 měsíce včetně filtru dal jsem podle mazacího planu castrolu 5w30

Napsal: čtv 17.01.2013 21:03
od Rady523i
jinak auto ma najeto 212 tis je z německa po prvním majiteli a nevim jaky tam byl puvodní olej ale prostě výměna byla

Napsal: čtv 17.01.2013 22:43
od Rady523i
je možny že to začalo az po výměně oleje daval jsem baworackej olej ze stríbrny lahve je to longlife 04 5w30 acea A2,B3,C3nevím že by to bylo tim olejem ,,,, poradte jsem z toho nejak špatny

Napsal: pát 18.01.2013 08:39
od ada540i
Já bych to tipoval na ten vanos. Navíc u něj je dost možný, že se to zhoršilo když si dal olej 5w30. Tenhle olej je sice předepsanej, ale většina lidí tady doporučuje 5w40 právě kvůli vanosu. Nicméně mírný zarachtání je při staru normální, pokud to neni nic velkýho, tak bych to nechal do příští výměny oleje a pak bych dal 5w40.

Napsal: pát 18.01.2013 09:42
od jezour
Dělaj to hydroštely, než se naplní olejem. Pro tenhle motor je lepší olej 5w-40.

Napsal: pát 18.01.2013 10:43
od nuny
jezour píše:Dělaj to hydroštely, než se naplní olejem. Pro tenhle motor je lepší olej 5w-40.
Pánové, to druhé číslo je viskozita při teplém motoru, tudíž nemá vliv na start
studeného motoru, to ranní "zarachtání" je při nájezdu 212ti Km normální 8)

Napsal: pát 18.01.2013 12:07
od jezour
nuny píše:
jezour píše:Dělaj to hydroštely, než se naplní olejem. Pro tenhle motor je lepší olej 5w-40.
Pánové, to druhé číslo je viskozita při teplém motoru, tudíž nemá vliv na start
studeného motoru, to ranní "zarachtání" je při nájezdu 212ti Km normální 8)
Já taky netvrdil, že to má vliv na start a rachtání hydroštelů, ale že ten olej do tohodle motoru s najetejma 200km neni zrovna dobrá volba, právě po ohřátí motoru. To jen když už se Rady 523i zmínil, že ho tam nalil. Jinak sohlas, mě to rachtá taky po startu po delší době a mam tam 5w-40 a najeto přes 200tis. Ty 3 vtřiny, co to zarachtá, hydro přežijou, to nemá cenu řešit.

Napsal: pát 18.01.2013 15:24
od Filozof
jezour píše:
nuny píše:
jezour píše:Dělaj to hydroštely, než se naplní olejem. Pro tenhle motor je lepší olej 5w-40.
Pánové, to druhé číslo je viskozita při teplém motoru, tudíž nemá vliv na start
studeného motoru, to ranní "zarachtání" je při nájezdu 212ti Km normální 8)
Já taky netvrdil, že to má vliv na start a rachtání hydroštelů, ale že ten olej do tohodle motoru s najetejma 200km neni zrovna dobrá volba, právě po ohřátí motoru. To jen když už se Rady 523i zmínil, že ho tam nalil. Jinak sohlas, mě to rachtá taky po startu po delší době a mam tam 5w-40 a najeto přes 200tis. Ty 3 vtřiny, co to zarachtá, hydro přežijou, to nemá cenu řešit.
stará 525i 24v z roku 93/10 ideální 10W40 a u motoru 523i jen o několik let mladší bud tento nebo o řád lepší 5w40 jinej bych tam asi nedával ...

Na naše motory s 300k a více ... :)

Napsal: pát 18.01.2013 17:48
od Rady523i
zjistil jsem že když to auto nastartuju a další start je do deseti hodin tak to nedela ale jak je to 12 -13 hodin tak už jo ,,, neni v motoru neco co strací nejakým zpusobem olej ktery by tam měl být kvuli vuli nebo mam pocit jestli to není napinak nejaky na rozvodech nebo na nečem co když dostane olej tlak se zvisi a je vse v pohode a pak kdyz nastartuju do tech deseti hodin i kdyz je motor studenej jak psi cumak pac stojim venku tak nic ale jak dele tak pak to zase zarachta cca do 3 vterin je klid a zase sepot kvetin

Napsal: pát 18.01.2013 21:38
od ACDC
To je M52, že? Bolest je ve vedení oleje nahoru od čerpadla k filtru oleje. V tělese je zpětná záklopka, která má udržet olej ve filtru. Jenže se opotřebí plastová záklopka ("vyhryže" hliník) a olej pomalu proteče zpět. Po startu při delší odstávce se musí olejem naplnit celý system. Ten krám je neopravitelný a stojí dost - tisíce..

Napsal: pát 18.01.2013 21:56
od jezour
ACDC píše:To je M52, že? Bolest je ve vedení oleje nahoru od čerpadla k filtru oleje. V tělese je zpětná záklopka, která má udržet olej ve filtru. Jenže se opotřebí plastová záklopka ("vyhryže" hliník) a olej pomalu proteče zpět. Po startu při delší odstávce se musí olejem naplnit celý system. Ten krám je neopravitelný a stojí dost - tisíce..
Jo jo, chtěji za ten držák filtru asi 7tis.

Napsal: sob 19.01.2013 04:01
od Rady523i
pošlete mi jak to vypada kouknu se diky

Napsal: sob 19.01.2013 11:57
od nuny
Rady523i píše:pošlete mi jak to vypada kouknu se diky
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

Napsal: sob 19.01.2013 12:30
od Rady523i
no tak tohle znam ale žadná "zpětná klapka" oleje v tom není a nikdy nebylatak nechapu co to tady kluci psali