Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60 525d 2005 vibrace při brždění

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Dave_318i
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: MoravskoSlezský

#1 Příspěvek od Dave_318i »

Ahojte,

koupil jsem E61 525d 2005 a při brždění mi to dělalo velmi silné vibrace jak ve volantu, tak auto se doslova třepalo až do úplného zastavení a při dobržďování jsem cítil pravidelné silnější brždění a pak slabší a tak až do zastavení.

Pustil jsem se tedy do výměny brzd, komplet, jak desky tak kotouče (pouze přední náprava, zadní je zdá se OK). Dal jsem tam ATE power disk (které mám už na třetím autě a super) a destičky ATE.

Ty silné vibrace zmizely, třepání auta taky stejně tak i ten nežádoucí efekt při dobržďování. Ale stále když zmáčknu brzdu tak na půl sily, se mi celkem nepříjemně roztřepe volant a jde to trochu cítět i na odezvě podvozku (třepání), jinak dobrždění od 30ti až do nuly už je pak úplně stabilní bez jakýchkoli třepání.

Nevíte čím to může být? Zda jak předchozí majitel jezdil s takovým třepáním u brždění se starými brzdami třeba nemohl poškodit řízení? Nějaké vůle v něčem? Nevíte jak bych to zjistil? Nějaké čepy nebo tak? Nedělalo to někomu?

Díky moc.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#2 Příspěvek od rooc »

toto může dělat vůle v hřebenu řízení.., pokud jsou čepy ok
honza__
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pát 10.12.2010 01:00

#3 Příspěvek od honza__ »

silentbloky spodních předních ramen
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#4 Příspěvek od chip »

Proč myslíš, že nemůžou být špatné zadní disky, měřil si házivost?
Dave_318i
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: MoravskoSlezský

#5 Příspěvek od Dave_318i »

chip píše:Proč myslíš, že nemůžou být špatné zadní disky, měřil si házivost?
no zadni disky mi bylo receno, ze by mi auto trepalo, ale ne volant... :-(
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Jendix »

taky záleží co máš za gumy, mě dělali něco podobnýho i gumy.. hlavně levnější značky jsou k tomu náchylnější..
Dave_318i
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: MoravskoSlezský

#7 Příspěvek od Dave_318i »

Jendix píše:taky záleží co máš za gumy, mě dělali něco podobnýho i gumy.. hlavně levnější značky jsou k tomu náchylnější..
mmm...gumy nee...to jde slyset, ze tam je v necem vule...

NO...nezbyva nic nez do servisu :-)
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#8 Příspěvek od chip »

Zas nezmatkuj :). Pokud jsi si jistý, že to nejsou brzdy. Jde to poznat podle lehkého kopání do brzdového pedálu. Tak to bude na 99% čep nebo silentblok předních dolních ramen. Nejčastěji právě odchází ten siláč předního ramene. Dá se koupit novej a vyměnit. Vyjde to podstatně levnějš, ale většinou s tim siláčem odchází i kuláče. Takže výměna 4 předních ramen + siláče stabíku a máš z toho nové auto :wink:
Dave_318i
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: MoravskoSlezský

#9 Příspěvek od Dave_318i »

chip píše:Zas nezmatkuj :). Pokud jsi si jistý, že to nejsou brzdy. Jde to poznat podle lehkého kopání do brzdového pedálu. Tak to bude na 99% čep nebo silentblok předních dolních ramen. Nejčastěji právě odchází ten siláč předního ramene. Dá se koupit novej a vyměnit. Vyjde to podstatně levnějš, ale většinou s tim siláčem odchází i kuláče. Takže výměna 4 předních ramen + siláče stabíku a máš z toho nové auto :wink:
Dík moc :-) Teď jsi mě nějak tak uklidnil :-) Dám pak vědět co to bylo, třeba to pomůže ostatním...
Martinec7
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 14.08.2012 00:00

#10 Příspěvek od Martinec7 »

100% to jsou ty siláče, dělalo mi to také a teď vlastně nevím že brzdím, brzdím vlastně? :-)
blaster_blaster
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 08.01.2013 01:00

#11 Příspěvek od blaster_blaster »

chip píše:Zas nezmatkuj :). Pokud jsi si jistý, že to nejsou brzdy. Jde to poznat podle lehkého kopání do brzdového pedálu. Tak to bude na 99% čep nebo silentblok předních dolních ramen. Nejčastěji právě odchází ten siláč předního ramene. Dá se koupit novej a vyměnit. Vyjde to podstatně levnějš, ale většinou s tim siláčem odchází i kuláče. Takže výměna 4 předních ramen + siláče stabíku a máš z toho nové auto :wink:
Na kolik to tak vyjde? Jen orientacne.. :)
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#12 Příspěvek od chip »

Do dvaceti by ses v BMW měl vejít. Druhovýroba cca 2/3.
Dave_318i
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: MoravskoSlezský

#13 Příspěvek od Dave_318i »

Tak jsem dostal SZ jak se to u mě pohlo :-) Tak to píšu pro všechny. Řešil jsem to servisem, kde mi mechanik sundal kotouče a dal změřit. Levý kotouč byl mírně pokřivený (uvádím, že kotouče i desky byly nové od ATE PowerDisk, které mají drážky pro lepší brždění). Tak mi to dal mechanik stočit a pohoda. Jezdil jsem asi 3 týdny a vibrace opět zesilovaly. Šel jsem do BMW do Ostravy a tam na mě vyrukovali, že se nemůžu divit, když tam nedávám originál kotouče :-) Prostě mi řekli, že E61 525D nemá vepředu zrovna velké kotouče a tak na tu váhu se prostě více zahřívají, takže každé oslabení kotouče (tím myslel drážky či vrtání) se projeví v tom, že se ten kotouč pokřiví. Takže sundat PowerDisk, hodit je do prd... a koupit origo kotouče...toť vše :-)

OPRAVA: Mluvim o E61 525D, nevim jak jsou na tom E60 nebo E61 jine motorizace...
Joy
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: EU
Klubové ID: 3254
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Joy »

já mám ten samej problém a budu měnit jak brzdy tak siláče, tak dám pak vědět co a jak.

nicméně si nemyslim, že by to bylo vrtánim kotoučů... ty siláče na předních ramenech máš ok? 8O
Dave_318i
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: MoravskoSlezský

#15 Příspěvek od Dave_318i »

jinak je vse OK. Ptal jsem se pak i jednoho znameho a ten mi rekl to same. Pry, ze vzdycky kdyz nekdo chce objednat kotouce na E61 v BMW, tak je treba kvuli ceny nechce a pak se stejne vraci po nekolika mesicich. Videl jsem ale kolem jezdit jednu E61 a ten ma Brembo i trmeny, tak nevim jak ty jsou kvalitni. Rikal jeste, ze zalezi z jakeho materialu je ten kotouc delany, ze jsou kotouce, ktere zase lepe odvadi teplo a tim se nepokrouti ani kdyz je vrtany ci drazkovany a nejsou pry zas tak drahe, zminoval prave Bremba. Ale ATE PowerDisk je asi obyc, takze proste tenhle kotouc na E61 nedoporucuju...
Dave_318i
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: MoravskoSlezský

#16 Příspěvek od Dave_318i »

Joy píše:já mám ten samej problém a budu měnit jak brzdy tak siláče, tak dám pak vědět co a jak.

nicméně si nemyslim, že by to bylo vrtánim kotoučů... ty siláče na předních ramenech máš ok? 8O
mel jsem E46 i E90 a tam jsem daval taky ATE PowerDisk a ty najely 100tis km bez sebemensiho zavibrovani. Rikal, ze ten problem je hlavne u E61 a pry je to dost znamy problem mezi autorizovanymi servisy.
Joy
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: EU
Klubové ID: 3254
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Joy »

Bremba bych se nebál, sám jsem o nich uvažoval a pak mi MattyX nabídl Racemaxy, tak zkusím ty. Bremba na to budu dávat jen desky. Cenově to vychází +- autobus stějně.
Jinak vrtání je tam kvůli lepšímu odvodu vzduchu při dosedání paken s deskama, aby se netvořil vzduchový polštář a tyhle brzdy jsou z 99% větraný, takže by se měli stíhat uchladit. Pokud teda nejezdíš jako Schumacher 8O :D
Ale s ATE nemám zkušenost, takže nemůžu soudit, třeba si měl jen smůlu na blbou sadu. 8O
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Jendix »

já jen dodám, že origo brzdy by měli být textar.. co jsem vyčet na netu..
Joy
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: EU
Klubové ID: 3254
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Joy »

Jendix píše:já jen dodám, že origo brzdy by měli být textar.. co jsem vyčet na netu..
yup :D
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Jendix »

když už jsme u toho, zkoušel někdo kombinaci textar kotouče a ate keramický destičky? jde mi hlavně o to aby brzdy tak neprášili a nešpinili..
Odpovědět