Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E60 525d 2005 vibrace při brždění
Ahojte,
koupil jsem E61 525d 2005 a při brždění mi to dělalo velmi silné vibrace jak ve volantu, tak auto se doslova třepalo až do úplného zastavení a při dobržďování jsem cítil pravidelné silnější brždění a pak slabší a tak až do zastavení.
Pustil jsem se tedy do výměny brzd, komplet, jak desky tak kotouče (pouze přední náprava, zadní je zdá se OK). Dal jsem tam ATE power disk (které mám už na třetím autě a super) a destičky ATE.
Ty silné vibrace zmizely, třepání auta taky stejně tak i ten nežádoucí efekt při dobržďování. Ale stále když zmáčknu brzdu tak na půl sily, se mi celkem nepříjemně roztřepe volant a jde to trochu cítět i na odezvě podvozku (třepání), jinak dobrždění od 30ti až do nuly už je pak úplně stabilní bez jakýchkoli třepání.
Nevíte čím to může být? Zda jak předchozí majitel jezdil s takovým třepáním u brždění se starými brzdami třeba nemohl poškodit řízení? Nějaké vůle v něčem? Nevíte jak bych to zjistil? Nějaké čepy nebo tak? Nedělalo to někomu?
Díky moc.
koupil jsem E61 525d 2005 a při brždění mi to dělalo velmi silné vibrace jak ve volantu, tak auto se doslova třepalo až do úplného zastavení a při dobržďování jsem cítil pravidelné silnější brždění a pak slabší a tak až do zastavení.
Pustil jsem se tedy do výměny brzd, komplet, jak desky tak kotouče (pouze přední náprava, zadní je zdá se OK). Dal jsem tam ATE power disk (které mám už na třetím autě a super) a destičky ATE.
Ty silné vibrace zmizely, třepání auta taky stejně tak i ten nežádoucí efekt při dobržďování. Ale stále když zmáčknu brzdu tak na půl sily, se mi celkem nepříjemně roztřepe volant a jde to trochu cítět i na odezvě podvozku (třepání), jinak dobrždění od 30ti až do nuly už je pak úplně stabilní bez jakýchkoli třepání.
Nevíte čím to může být? Zda jak předchozí majitel jezdil s takovým třepáním u brždění se starými brzdami třeba nemohl poškodit řízení? Nějaké vůle v něčem? Nevíte jak bych to zjistil? Nějaké čepy nebo tak? Nedělalo to někomu?
Díky moc.
Zas nezmatkuj
. Pokud jsi si jistý, že to nejsou brzdy. Jde to poznat podle lehkého kopání do brzdového pedálu. Tak to bude na 99% čep nebo silentblok předních dolních ramen. Nejčastěji právě odchází ten siláč předního ramene. Dá se koupit novej a vyměnit. Vyjde to podstatně levnějš, ale většinou s tim siláčem odchází i kuláče. Takže výměna 4 předních ramen + siláče stabíku a máš z toho nové auto 
Dík mocchip píše:Zas nezmatkuj. Pokud jsi si jistý, že to nejsou brzdy. Jde to poznat podle lehkého kopání do brzdového pedálu. Tak to bude na 99% čep nebo silentblok předních dolních ramen. Nejčastěji právě odchází ten siláč předního ramene. Dá se koupit novej a vyměnit. Vyjde to podstatně levnějš, ale většinou s tim siláčem odchází i kuláče. Takže výměna 4 předních ramen + siláče stabíku a máš z toho nové auto
-
blaster_blaster
- Registrovaný
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte 08.01.2013 01:00
Na kolik to tak vyjde? Jen orientacne..chip píše:Zas nezmatkuj. Pokud jsi si jistý, že to nejsou brzdy. Jde to poznat podle lehkého kopání do brzdového pedálu. Tak to bude na 99% čep nebo silentblok předních dolních ramen. Nejčastěji právě odchází ten siláč předního ramene. Dá se koupit novej a vyměnit. Vyjde to podstatně levnějš, ale většinou s tim siláčem odchází i kuláče. Takže výměna 4 předních ramen + siláče stabíku a máš z toho nové auto
Tak jsem dostal SZ jak se to u mě pohlo
Tak to píšu pro všechny. Řešil jsem to servisem, kde mi mechanik sundal kotouče a dal změřit. Levý kotouč byl mírně pokřivený (uvádím, že kotouče i desky byly nové od ATE PowerDisk, které mají drážky pro lepší brždění). Tak mi to dal mechanik stočit a pohoda. Jezdil jsem asi 3 týdny a vibrace opět zesilovaly. Šel jsem do BMW do Ostravy a tam na mě vyrukovali, že se nemůžu divit, když tam nedávám originál kotouče
Prostě mi řekli, že E61 525D nemá vepředu zrovna velké kotouče a tak na tu váhu se prostě více zahřívají, takže každé oslabení kotouče (tím myslel drážky či vrtání) se projeví v tom, že se ten kotouč pokřiví. Takže sundat PowerDisk, hodit je do prd... a koupit origo kotouče...toť vše 
OPRAVA: Mluvim o E61 525D, nevim jak jsou na tom E60 nebo E61 jine motorizace...
OPRAVA: Mluvim o E61 525D, nevim jak jsou na tom E60 nebo E61 jine motorizace...
jinak je vse OK. Ptal jsem se pak i jednoho znameho a ten mi rekl to same. Pry, ze vzdycky kdyz nekdo chce objednat kotouce na E61 v BMW, tak je treba kvuli ceny nechce a pak se stejne vraci po nekolika mesicich. Videl jsem ale kolem jezdit jednu E61 a ten ma Brembo i trmeny, tak nevim jak ty jsou kvalitni. Rikal jeste, ze zalezi z jakeho materialu je ten kotouc delany, ze jsou kotouce, ktere zase lepe odvadi teplo a tim se nepokrouti ani kdyz je vrtany ci drazkovany a nejsou pry zas tak drahe, zminoval prave Bremba. Ale ATE PowerDisk je asi obyc, takze proste tenhle kotouc na E61 nedoporucuju...
mel jsem E46 i E90 a tam jsem daval taky ATE PowerDisk a ty najely 100tis km bez sebemensiho zavibrovani. Rikal, ze ten problem je hlavne u E61 a pry je to dost znamy problem mezi autorizovanymi servisy.Joy píše:já mám ten samej problém a budu měnit jak brzdy tak siláče, tak dám pak vědět co a jak.
nicméně si nemyslim, že by to bylo vrtánim kotoučů... ty siláče na předních ramenech máš ok?
-
Joy
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Klubové ID: 3254
- Kontaktovat uživatele:
Bremba bych se nebál, sám jsem o nich uvažoval a pak mi MattyX nabídl Racemaxy, tak zkusím ty. Bremba na to budu dávat jen desky. Cenově to vychází +- autobus stějně.
Jinak vrtání je tam kvůli lepšímu odvodu vzduchu při dosedání paken s deskama, aby se netvořil vzduchový polštář a tyhle brzdy jsou z 99% větraný, takže by se měli stíhat uchladit. Pokud teda nejezdíš jako Schumacher

Ale s ATE nemám zkušenost, takže nemůžu soudit, třeba si měl jen smůlu na blbou sadu.
Jinak vrtání je tam kvůli lepšímu odvodu vzduchu při dosedání paken s deskama, aby se netvořil vzduchový polštář a tyhle brzdy jsou z 99% větraný, takže by se měli stíhat uchladit. Pokud teda nejezdíš jako Schumacher
Ale s ATE nemám zkušenost, takže nemůžu soudit, třeba si měl jen smůlu na blbou sadu.
