Stránka 1 z 2

Napsal: pon 01.10.2012 23:53
od Dandy33
Ahoj tak včera jsem dojezdil ,auto začalo cukat-pohupovat na volnoběh a výsledek jedna klapka nasátá do motoru a je po.odnes to i 5píst.Chci se zeptat jestli to někdo z klubáku řešil a jak jestli opravit původní motor nebo schánět jinej. Jo a je to 530 D 260 000km 142kw.Díky za postřehy a rady :cry:

Napsal: úte 02.10.2012 02:04
od tanner540i
Kup druhej. Motory, ktery se daji normalne sehnat za rozumnou cenu, se vseobecne nevyplati opravovat po takovemto defektu.

Napsal: úte 02.10.2012 21:20
od Zama
Dandy33 píše:Ahoj tak včera jsem dojezdil ,auto začalo cukat-pohupovat na volnoběh a výsledek jedna klapka nasátá do motoru a je po.odnes to i 5píst.Chci se zeptat jestli to někdo z klubáku řešil a jak jestli opravit původní motor nebo schánět jinej. Jo a je to 530 D 260 000km 142kw.Díky za postřehy a rady :cry:
Čau tak to je teda radost.Nezávidím.Mám stejný motor (najeto asi 204tis) a už jsem se na ty klapky chystal před rokem ale nějak jsem se do toho nedokopal a nakonec to dopadlo tak že jsem se na to vysral.Máš manuál nebo automat?Četl jsem už několik článků v motoristických časopisech a psali že ty klapky měly e39 jen s automatickou převodovkou??

Napsal: úte 02.10.2012 22:02
od milius
klapky meli jen automaty a od urciteho roku i manualy, klapky urcite vyndat prijed za 1tis ti je vyndam a zaslepim :lol:
jinak motor opravovat podle toho jak je ponicenej jestli je jen omlacenej pist ze zhora tak staci zarovnat treba dlatem je to jedno, pokud je vydreny valec tak asi bude lepsi sehnat motor, nebo nechat vybrousit valec dat novy pist atd taky sem to resil timto stylen kolikrat

Napsal: úte 02.10.2012 22:19
od Zama
milius píše:klapky meli jen automaty a od urciteho roku i manualy, klapky urcite vyndat prijed za 1tis ti je vyndam a zaslepim :lol:
jinak motor opravovat podle toho jak je ponicenej jestli je jen omlacenej pist ze zhora tak staci zarovnat treba dlatem je to jedno, pokud je vydreny valec tak asi bude lepsi sehnat motor, nebo nechat vybrousit valec dat novy pist atd taky sem to resil timto stylen kolikrat
A víš od kterého roku??Mám manuál r.v. 6/2003

Napsal: úte 02.10.2012 22:20
od milius
to bohuzel nevim, ale je to videt treba zrcatkem nebo tam jde sahnout aniz by jsi neco sundaval jestli trosku tusis kde to hledat

Napsal: úte 02.10.2012 22:35
od Dandy33
To Zama/Tak já taky otravoval mechanika rok a pul at ty klapky zkontroluje a taklhle jsem dopad :evil: Tady je o tom mraky napsano to jsem vsechno cet ale sam si je vyndat neumim jo a je to automat myslim 12/2002 rok

Napsal: úte 02.10.2012 22:37
od hansm5
zaslepky muzu dodat za 125 kc kus :wink:

Napsal: úte 02.10.2012 23:19
od rooc
Jak to tak ctu tak to na te e61 taky zaslepim, minulou zimu jsem to mel dole tak se to cele vycistilo a rozhybalo, ale i tak...:-/

Napsal: stř 03.10.2012 08:47
od magyar
Je to pod sáním, aspoň u E39 keď si prisvietiš a zohneš sa k motoru, je to vidieť aj bez demontovania.

Inak je to asi o sérii, moja brambora s poctivými 200k na krku (je moja od 165k či tak nejak) mala klapky kontrolované pri každej výmene oleja (každých 15 tisíc = 3x za tú dobu) a nebol s nimi jediný problém. Po poslednej výmene som si ale tiež povedal že nebudem riskovať a prehodil som to za záslepky. Po odmontovaní som si ešte všetky klapky preskúšal a ani jedna nejavila známky akejkoľvek únavy, držia fest pevne bez akejkoľvek vôle v tom či onom smere :)

Napsal: stř 03.10.2012 09:41
od Dandy33
A když se dají záslepky má to na něco nějaký vliv.Jede to stejně??Jinak auto mělo taky originál km přivezl jsem si ho před dvěma lety od soukromníka z DE první majitel a jezdilo je do BMW servisu.

Napsal: stř 03.10.2012 10:25
od Don
nj vyrive klapky :) pak jeste zavrit egr... kdo ma tu ropu z toho sani sundavat. neskutecny humus

Napsal: stř 03.10.2012 12:27
od m.deejay
...no já pro jistotu koupil nové sání a je klid... :)

Napsal: stř 03.10.2012 13:00
od Dandy33
Co stojí nový sání někdo tady psal že umí sehnat za dobrý peníze.

Napsal: stř 03.10.2012 13:37
od magyar
Dandy33 píše:Co stojí nový sání někdo tady psal že umí sehnat za dobrý peníze.
Origo stojí 11-12k
m.deejay píše:...no já pro jistotu koupil nové sání a je klid... Smile
Na chvíľku možno :D Ja som ich mal aj teraz v perfektnom poriadku, ale radšej nebudem riskovať...
Don píše:pak jeste zavrit egr
Ja som to nechal tak ako to je, každých 30 tisíc proste sundám sanie aj EGR a prečistím asi... Ako si to zaslepil? Len tú prívodnú a vákuovú hadicu predpokladám? Čo na to ten prívod? Niekde sa to musí hromadiť ni? Neviem, preto sa pýtam :roll:

Napsal: stř 03.10.2012 16:28
od m.deejay
Dandy33 píše:Co stojí nový sání někdo tady psal že umí sehnat za dobrý peníze.
...já ho měl za 8,5tis... :)

Napsal: stř 03.10.2012 16:29
od m.deejay
m.deejay píše:...no já pro jistotu koupil nové sání a je klid... Smile
Na chvíľku možno :D Ja som ich mal aj teraz v perfektnom poriadku, ale radšej nebudem riskovať...

...no na chvíli nevím - jestli je u tebe chvíle 150-200tis km... :!:

Napsal: stř 03.10.2012 17:03
od magyar
m.deejay píše:jestli je u tebe chvíle 150-200tis km... :!:
Ale prosím Ťa, netreba sa hneď čertiť. Beriem to z pohľadu majiteľa E39. U tých nebola núdza o upadnuté klapky aj pri 60 tisíc km :roll:
A 150 je s mojim nájazdom tak na 3 a pol roka mimochodom, ak by som jazdil ešte stále len súkromným autom :lol:

Napsal: stř 03.10.2012 21:59
od Zama
Dandy33 píše:To Zama/Tak já taky otravoval mechanika rok a pul at ty klapky zkontroluje a taklhle jsem dopad :evil: Tady je o tom mraky napsano to jsem vsechno cet ale sam si je vyndat neumim jo a je to automat myslim 12/2002 rok
No já zase přemlouval sebe ať se do toho pustím.Ale jak jsem psal pořád jsem to odkládal až jsem se na to vykašlal.Ale jak vidím asi na sebe budu muset trochu víc zatlačit ať nedopadnu jako ty.Už jsem se díval do motoru tím směrem ale nic podobného (jak jsem viděl na fotkách)jsem neviděl.Ani to táhlo nic.Ale asi nejrozumnější bude oddeklovat motor a podívat se pořádně.Jinak na druhém fóru je celkem podrobný návod i s fotkama jak klapky vyndat ven a myslím že to není nic složitého.

Napsal: čtv 04.10.2012 09:34
od magyar
Nie je to vôbec nič zložitého, len je to trochu zdlhavé kvôli počtu šrubov a chce to opatrnosť, nič nesmie spadnúť do motoru, žiadne smietko, nič. Inak je to ízy. Pre ilustráciu prikladám fotky záslepiek a klapiek z môjho auta, okrem toho že sú (logicky) zanesené ako sviňa, im nič nebolo pri 200 tisícoch... :)