Stránka 1 z 1

Napsal: pát 14.09.2012 12:24
od Filozof
Mám prosbu. Sháním podrobný postup - návod jak vyměnit spínací skřínku v BMW E34 (93rok) ikdyž i z jiného BMW budu rád.
Všechny ostatní BMW budou dost podobně řešeny.

Máte někdo Návod či aspon odkaz ? Budu moc vděčný mám se do toho pustit a už teď mám z toho trauma, jak mi to přijde složité. :(

Děkuji.

Napsal: pát 14.09.2012 12:50
od ARMAN
http://www.bmwtis.com/repair/main/741en/index.htm complete steering column a steering lock by mělo byt ono?

Napsal: pát 14.09.2012 13:09
od beny-maser
potřebuješ vyměnit pouze vložku aby jsi měl všechny zámky stejné ?pokud ano, tak někde jsem to tu již psal. Potřebuješ nejlépe strunu na plyn ze škodovky či něco podobně tvrdého a tenkého a tu strčit do otvoru vedle klíče potom pootočit klíčkem do mezi polohy až struna zajede na strunu zatlačit a vložku i sklíčem vytáhnout

Napsal: pát 14.09.2012 22:45
od Filozof
[quote="ARMAN"]http://www.bmwtis.com/repair/main/741en/index.htm complete steering column a steering lock by mělo byt ono?[/quote


To je přesně ono co jsem potřeboval škoda že není videonávod ikdyž snad i podle tohoto bych to snad mohl zvládnout.

měním celou spínačku vložku s klíčem jsem vytáhl pomocí struny.
Ale mám zlomenou hřídelku ve vnitř co otáčí spínačem a startuje auto a samotná prý nejde vytáhnout a vrátit zpět což je škoda a musím celý komplet odstrojit a dát novou spínací skřín.

pokud máte ještě nějakej návod budu rád jinak zkusím tento a uvidím.

Napsal: pát 14.09.2012 23:59
od ThatsMe
Já jsem vyměnil samotnou hřídelku, chce to trpělivost. :)

Napsal: sob 15.09.2012 09:15
od Filozof
ThatsMe píše:Já jsem vyměnil samotnou hřídelku, chce to trpělivost. :)
pokud ano vyzkouším to ale doufám to není vtip nerad bych pak kupoval další celou spínačku 8O :)

Napsal: sob 15.09.2012 10:17
od ThatsMe
Ano, jen tak žertuju, mám specifický smysl pro humor... :)
Vyměnil jsem to, ale ten zámek jsem měl za 500,-, takže to nebyl takový risk. Jestli jsi kupoval nový, tak to vyměň celé. Mně se nechtělo drbat s těma trhacíma šroubama...

Napsal: sob 15.09.2012 10:21
od beny-maser
já bych se do toho nepouštěl, vyměnit to celé není zas takovaj opruz,klíč budeš mít svůj,tak proč z toho mít člověče nezlob se až ti z toho vyskáčou pružinky a já nevím co jěště, osobně jsem měl stejný problém a nejdůležitější je vědět jak vyndat vložku zámku, ostatní vzládne i cvičená opice.

Napsal: sob 15.09.2012 10:23
od beny-maser
na šrouby s trhací hlavou doporučuju značkové sikovky zebra nebo knipex :wink:

Napsal: sob 15.09.2012 10:48
od ThatsMe
Ať tak či tak, hlavně pak řádně namazat, ať to zas chvilku vydrží! :)

Napsal: sob 15.09.2012 13:18
od Filozof
Do ted jsem se nervoval s tou spínačkou a budu muset něco vymyslet.
Mám ji naštěstí z bouraného auta i s tyčí cca 30cm která se pak upíná na zbytek řídící tyče dvěma šrouby.

Nejhorší je že prostě se bojím do toho hliníkového malého hřídele bouchnout více kladivem aby nepraskla. Mám tady i tu zlomenou hřídelku i celej ten bazmek se spínačkou, ale sakra jak tohle vymysleli kluci v BMW.

Nechápu proč u toho musí člověk tak nadávat když to nejde ven normálním způsobem... :D

Je tam jen jedna pružinka a jinak ve vnitř je malá tyčinka a skelet co zamyká volant kdyby mi to nezamykalo volant auto by jezdilo defakto.

Mám 3 možnosti.

1. Slepit něčím starou hřídelku (plocha 4mm x 3-4mm) a třeba to tam pár let vydrží ale to se bojím je nejhorší varianta/myšlenka co mě napadla. Dneska jsou lepidla co fakt umí silně držet i desítky kg v krutu.

2. vypreparovat z dobré spínačky hřídelku a dát ji do spínačky v autě.

3. celej ten bazmek odmontovat včetně volantu a všech páček a plastovejch nastrčenejch dalších ovladaču a věřit že to pujde a dám to stejným zpusobem zase zpátky.

PS: nemusím řešit ty zapuštěné šrouby naštěstí mám to i stím skeletem komplet. cca 3-4kg bazmek.

Napsal: sob 15.09.2012 13:46
od ThatsMe
No to už je snad jednodušší vyndat ty trhací šrouby, než to měnit celé. Hřídelku bych nelepil, lepidla jsou sice dobré, ale představa zamčeného volantu někde v serpentýnách by mě zrazovala. :)
Za tu dobu už bys měl tu hřídelku přehozenou... :)

Napsal: ned 16.09.2012 18:35
od Filozof
tak mám polovinu rozdělanou a visí to zatím jen na volantu kde jsem strhnul dva bity ...ksakru proč tam někdo narval bit - hvězda a utáhl to snad na maximum stroje nemohu to urvat jen jeden šroub.

Díky tomu jsem si zničil dva bity z dvou sad nářadí.

není nad to mít profi nářadí i s elektrikou při povolování.... :)

měním to nakonec celé komplet bude to nejjednodušší snad. 6velkých šroubu a volant musím shodit a je to dole plus věci pod volantem nevim co mě čeká...

Napsal: pon 17.09.2012 09:23
od beny-maser
Nechci bejt rejpavej, ale hledáš problémy tam kde nejsou.
Já to měl vyměněné za 20 min před barákem, nejhorší bylo z masakrovat zámek volantu a dostat auto domu k baráku, pak už to bylo fakt jen na 20min. Samozřejmě používal jsem profi nářadí.
Na kluky v BMW se nezlob, že to tolik utáhli, ale je to utažený, aby jsi nedostal pytlem do obličeje.

Napsal: úte 18.09.2012 20:42
od Filozof
Tak už mi zbývá jen jeden šroub a to je trhací kterej drží celou spínačku. Je tam přístup ze spodu a prý to jde dulčíkem a kladivem ale vubec nevim jak to vypadá .... a jde to vubec. ?

Nemám zkušenost s demontáží trhacího šroubu můžete mi někdo poradit čím to dostat ven i s tím šroubem aniž bych přišel k úrazu nebo do toho mlátil 2hodiny kladivem ? :D

PS: Zdržuje mě jen špatné nářadí a málo času ale s takovou za chvilku budu mít v malíku celé auto :-)

Napsal: úte 18.09.2012 21:05
od Fx
Je potřeba si prostě jenom udělat licnu, abys s tím potom otočil nějakým šroubovákem.

Napsal: stř 19.09.2012 06:53
od Filozof
Fx píše:Je potřeba si prostě jenom udělat licnu, abys s tím potom otočil nějakým šroubovákem.
super díky vyzkouším a snad se podaří.. :)