Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Zapojení zásuvky 12V do kufru v E39-tour
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Na přání jsem si dovolil zapsat popis toho, jak jsem zapojoval zásuvku do E39, facelift 01, touring !
Takže co potřebujeme na zapojení zásuvky 12V do kufru auta:
Koupit v BMW:
Plug in socket (metal socket part itself) - 61346973037
Socket mount (plastic part with spring-loaded flap) - 61346904008
Socket cover (outer bezel - E39 Touring curved panel fitment) - 51477077851
Plug housing (plastic plug part) - 61131351144
2x Cable socket female (metal contacts) - 61131362868
Cena celkem 700 Kč (objednáno v pondělí, dodáno v úterý)
Koupit v HobbyMarketu:
1x očko na kabel 8mm
1x očko na kabel 6mm
1,5 metru kabelu lanka, průměr 1,5-2,5mm
Cena celkem cca 100 Kč
Takže co potřebujeme na zapojení zásuvky 12V do kufru auta:
Koupit v BMW:
Plug in socket (metal socket part itself) - 61346973037
Socket mount (plastic part with spring-loaded flap) - 61346904008
Socket cover (outer bezel - E39 Touring curved panel fitment) - 51477077851
Plug housing (plastic plug part) - 61131351144
2x Cable socket female (metal contacts) - 61131362868
Cena celkem 700 Kč (objednáno v pondělí, dodáno v úterý)
Koupit v HobbyMarketu:
1x očko na kabel 8mm
1x očko na kabel 6mm
1,5 metru kabelu lanka, průměr 1,5-2,5mm
Cena celkem cca 100 Kč
- Přílohy
-
- Zásuvka s objímkou
- 01.jpg (27.06 KiB) Zobrazeno 1948 x
-
- Zapojení minusu na kostru u držáku subwooferu
- 09.JPG (99.87 KiB) Zobrazeno 1946 x
-
- Očko na minusovém kabelu
- 08.jpg (22.49 KiB) Zobrazeno 1946 x
-
- Zapojená zásuvka zevnitř
- 07.JPG (86.31 KiB) Zobrazeno 1946 x
-
- Zapojení zásuvky dráty
- 06.jpg (35.62 KiB) Zobrazeno 1946 x
-
- Umístění šablony
- 05.JPG (85.5 KiB) Zobrazeno 1946 x
-
- Šablona z lepenky s rozměry
- 04.JPG (64.56 KiB) Zobrazeno 1946 x
-
- Zásuvka s objímkou
- 03.jpg (27.2 KiB) Zobrazeno 1946 x
-
- Zásuvka s objímkou
- 02.jpg (29.42 KiB) Zobrazeno 1946 x
-
- Zapojení plusu na pojistku 50A
- 10.JPG (97.68 KiB) Zobrazeno 1945 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Pokud bude potřeba něco podrobněji vysvětlit, tak jsem samozřejmě k dispozici, ale podle obrázků je to snad jasný i úplnýmu laikovi, nejtěžší je udělat přesně a správně díru, díky šabloně z tvrdýho papíru se to ale výrazně zjednodušuje. Pokud chcete zásuvku do E39 saloon, použijte:
Socket mount (outer bezel - E46 Compact flat panel fitment) - 51477040621!
zatímco pro Touring je jak jsem už psal: Socket cover (outer bezel - E39 Touring curved panel fitment) - 51477077851
NÁVOD POSTUPNĚ TEXTEM
1) Zakoupit tyto díly:
BMW:
1x Plug in socket (metal socket part itself) – 61346973037 (3.78$)
1x Socket mount (plastic part with spring-loaded flap) – 61346904008 (8.1$)
1x Socket cover (outer bezel - E39 Touring curved panel fitment) – 51477077851 (9.56$)
1x Plug housing (plastic plug part) – 61131351144 (0.77$)
2x Cable socket female (metal contacts) - 61131362868 (2x0.68$)
- Kupoval jsem je ve Stratos Auto, objednány v pondělí, v úterý jsem si pro ně byl…
Hobby market:
1x očko na drát průměr 8mm
1x očko na drát průměr 6mm
1x samoutahovací matka M6
1,5m dvojžilového kabelu (lanko o průměru 1,5mm červený, černý)
Cena celkem cca 700 Kč s DPH + 100Kč v hobby marketu
2) Vytvoření šablony z kartonu:
V kartonu vyříznout díru na zásuvku o rozměrech 6x5cm (výška x šířka), ale tak, aby byla díra vzdálena od horního pravého rohu 13,3cm a 1,5cm.
3) Tvorba díry:
Karton přiložit na tapec vpravo před baterií. Nahoře zároveň s umělou hmotou pod oknem, vpravo zároveň se švem tapecu. Díru označit fixou, karton sundat.
Teď přichází ta nejzajímavější část a to vlastní tvorba díry. Pokud nemáte k dispozici řezáky na vrtačku, vemte vrták přibližně o průměru 5mm a dělejte díry vedle sebe tak, jak jste označili díru. Po vyvrtání odřízněte nožem na koberce a zahlaďte. Pokud je díra do tapecu malá, zvětšujte ji stejným způsobem, ale pouze směrem dolů a doleva (dopředu)! Až budete mít díru pro zásuvku správně velikou, nacvaknětě do vašeho výtvoru objímku pro zásuvku.
Jde to dost ztuha, chce to radši trošku silou než udělat extra velkou díru.
Dávejte si bacha, abyste udělali díru skutečně ve vzdálenosti 1,5cm od švu tapecu, když ji uděláte blíž, bude vám za ní vadit držík na subwofer, dá se sice trošku přihnout, ale není to ono...
Rovněž tak BACHA na dráty a v neposlední řadě na to, abyste díru měli vodorovně. Jinak budete mít hnusnou zásuvku a ještě našišato. Vzhledem k ceně tapecu tohle doporučuji nepodcenit a fakt si dát záležet.
Dělal jsem to tak, že jsem zkoušel postupně objímku a nejdřív díru upravil, aby seděla na šířku a pak zvětšoval dolů na výšku. Jakmile tam šla zacvaknout, vyvynul jsem trochu síly (nejdřív za zobáček dole a pak zaltačit nahoře), udělalo to CVAK a objímka byla na svém místě. Rozměry zásuvky jsou větší než 6x5cm (cca o 2cm na výšku a 1cm na šířku), ale doporučuji si šablonu udělat menší a pak to zvětšit až podle skutečnosti
4) Zapojení zásuvky:
Na jeden kus zakoupených drátů přidělat cable socket, zaizolovat, zacvaknout do bílé průhledné ochrany zakoupené od BMW– červený doprostřed, černý na stranu , připojit k zásuvce a tu zacvaknout do objímky v tapecu (protáhnout dráty dovnitř)
Na minusový kabel na druhém konci po zkrácení na správnou délku přidělat očko na drát 8mm a připojit ho pod šroub co drží subwoffer, popř. najít nějakou jinou kostru pokud držák na subwoofer nemáte.
Na plusový kabel na druhém konci po zkrácení na správnou délku přidělat očko na drát 6mm, zaizolovat a připojit do volné pozice v pojistkové skříni (já jsem měl volnou jen jednu pod 50A pojistkou), vzhledem k tomu, že lednice kterou tam připojuji má vlastní pojistku, nedával jsem žádnou další. Pokud to chcete mít eňoňuňo, můžete na plusový kabel ještě další pojistku přidat.
5) Dokončovací práce
Natažené dráty přichytit ke stávajícím kabelovým svazkům izolepou nebo ztahovací páskou, celé to zkontrolovat, vyluxovat borel v kufru a vyrazit na dovolenou
Socket mount (outer bezel - E46 Compact flat panel fitment) - 51477040621!
zatímco pro Touring je jak jsem už psal: Socket cover (outer bezel - E39 Touring curved panel fitment) - 51477077851
NÁVOD POSTUPNĚ TEXTEM
1) Zakoupit tyto díly:
BMW:
1x Plug in socket (metal socket part itself) – 61346973037 (3.78$)
1x Socket mount (plastic part with spring-loaded flap) – 61346904008 (8.1$)
1x Socket cover (outer bezel - E39 Touring curved panel fitment) – 51477077851 (9.56$)
1x Plug housing (plastic plug part) – 61131351144 (0.77$)
2x Cable socket female (metal contacts) - 61131362868 (2x0.68$)
- Kupoval jsem je ve Stratos Auto, objednány v pondělí, v úterý jsem si pro ně byl…
Hobby market:
1x očko na drát průměr 8mm
1x očko na drát průměr 6mm
1x samoutahovací matka M6
1,5m dvojžilového kabelu (lanko o průměru 1,5mm červený, černý)
Cena celkem cca 700 Kč s DPH + 100Kč v hobby marketu
2) Vytvoření šablony z kartonu:
V kartonu vyříznout díru na zásuvku o rozměrech 6x5cm (výška x šířka), ale tak, aby byla díra vzdálena od horního pravého rohu 13,3cm a 1,5cm.
3) Tvorba díry:
Karton přiložit na tapec vpravo před baterií. Nahoře zároveň s umělou hmotou pod oknem, vpravo zároveň se švem tapecu. Díru označit fixou, karton sundat.
Teď přichází ta nejzajímavější část a to vlastní tvorba díry. Pokud nemáte k dispozici řezáky na vrtačku, vemte vrták přibližně o průměru 5mm a dělejte díry vedle sebe tak, jak jste označili díru. Po vyvrtání odřízněte nožem na koberce a zahlaďte. Pokud je díra do tapecu malá, zvětšujte ji stejným způsobem, ale pouze směrem dolů a doleva (dopředu)! Až budete mít díru pro zásuvku správně velikou, nacvaknětě do vašeho výtvoru objímku pro zásuvku.
Jde to dost ztuha, chce to radši trošku silou než udělat extra velkou díru.
Dávejte si bacha, abyste udělali díru skutečně ve vzdálenosti 1,5cm od švu tapecu, když ji uděláte blíž, bude vám za ní vadit držík na subwofer, dá se sice trošku přihnout, ale není to ono...
Rovněž tak BACHA na dráty a v neposlední řadě na to, abyste díru měli vodorovně. Jinak budete mít hnusnou zásuvku a ještě našišato. Vzhledem k ceně tapecu tohle doporučuji nepodcenit a fakt si dát záležet.
Dělal jsem to tak, že jsem zkoušel postupně objímku a nejdřív díru upravil, aby seděla na šířku a pak zvětšoval dolů na výšku. Jakmile tam šla zacvaknout, vyvynul jsem trochu síly (nejdřív za zobáček dole a pak zaltačit nahoře), udělalo to CVAK a objímka byla na svém místě. Rozměry zásuvky jsou větší než 6x5cm (cca o 2cm na výšku a 1cm na šířku), ale doporučuji si šablonu udělat menší a pak to zvětšit až podle skutečnosti

4) Zapojení zásuvky:
Na jeden kus zakoupených drátů přidělat cable socket, zaizolovat, zacvaknout do bílé průhledné ochrany zakoupené od BMW– červený doprostřed, černý na stranu , připojit k zásuvce a tu zacvaknout do objímky v tapecu (protáhnout dráty dovnitř)
Na minusový kabel na druhém konci po zkrácení na správnou délku přidělat očko na drát 8mm a připojit ho pod šroub co drží subwoffer, popř. najít nějakou jinou kostru pokud držák na subwoofer nemáte.
Na plusový kabel na druhém konci po zkrácení na správnou délku přidělat očko na drát 6mm, zaizolovat a připojit do volné pozice v pojistkové skříni (já jsem měl volnou jen jednu pod 50A pojistkou), vzhledem k tomu, že lednice kterou tam připojuji má vlastní pojistku, nedával jsem žádnou další. Pokud to chcete mít eňoňuňo, můžete na plusový kabel ještě další pojistku přidat.
5) Dokončovací práce
Natažené dráty přichytit ke stávajícím kabelovým svazkům izolepou nebo ztahovací páskou, celé to zkontrolovat, vyluxovat borel v kufru a vyrazit na dovolenou
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Jak jsem psal, budu tam zapojovat jen lednici, která má pojistku v sobě. Zapojit na plusový kabel pojistku třeba 15A někam mezi 50A pojistku a vlastní zapalovač samozřejmě taky jde, třeba to někdy dodělám, ale neměl jsem pojistkovou objímku na kabelACDC píše:Není 50A docela moc?

EDIT: Doplněn návod do třetího příspěvku

V zástrčce od každého spotřebiče je vlastní pojistka, takže je to myslím v pohodě, pokud je kabeláž zabezpečená tak, aby se nikde nezkratovala. Ale jak jsem viděl, má to vymazlený, originální zásuvka s víčkem, kabely vedený v bužírce, pájecí očka, smršťovací bužírka
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
A opravdu si myslis, ze tam pripojim neco co chce 50A??? Lednice ma mnohem min a ma i vlastni pojistku. Kolik ma amper jsem nemeril, ale zkousel jsem ji tam nechat zapnutou pres noc s nabijeckou autobaterie a kabely byly studeny, lednice uvnitr taky 
Jediny co by hrozilo by bylo, ze mi se zkratoval kabel nekde pred zasuvkou a tam si myslim, ze to stejne vyhodi i tech 50A a drat neshori...
Vyjma toho - v neposledni rade tam jasne pisu, ze se tam do topstavu da zapojit na kabel 15A pojistka s pouzdrem a v uvodu mam, ze kabel je 1,5-2,5mm

Jediny co by hrozilo by bylo, ze mi se zkratoval kabel nekde pred zasuvkou a tam si myslim, ze to stejne vyhodi i tech 50A a drat neshori...
Vyjma toho - v neposledni rade tam jasne pisu, ze se tam do topstavu da zapojit na kabel 15A pojistka s pouzdrem a v uvodu mam, ze kabel je 1,5-2,5mm

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Pri teto tve hypoteze bych musel zapojit kabel primo na baterku a 1cm od ni dat pojistku... Jinak by se to mohlo slusnout i na stavajicich original kabelech, ktere jsou vyvedeny primo k te 200A pojistce dole. Kabely jsou zaizolovane, jeste v samosmrstovaci buzirce, na mistech kde jsem je svazal k sobe ztahovaci paskou je dalsi buzirka a nahore u zasuvky (ktery vidim jako to nejnebezpecnejsi misto) jsou taky v buzirce a zastrceny do ty bily izolace...darklord píše:1.5mm by som istil MAXIMALNE 15A poistkou, a spoliehat sa na to ze ti ten kabel pred zasuvkou neslusne je nerozumne, ver tomu ze ta 50A poistka ti udrzi skrat na tom 1.5mm a az budes horiet neskoro bude plakat nad takouto hlupostou.
Jen trocha elektra, ktery jsem 4 roky studoval, snad si to pamatuju dobre, P=U*I. Je mi jasny, ze u stridaveho proudu je jiny vykon cinny a jiny jalovy, ale uvazuji i u stridavyho predpoklada komplexni vykon

15A na 12V je 180W...
50A na 12V je 600W...
Zasuvka v baraku na 230V je 1,5mm medenym kabelem na 10A jistici - 2.3KW...
Debilni hlinikovej drat ve zdi ve stary zastavbe s mnohem vyssim vnitrnim odporem nez ma med ma 2,5mm a jistic 15A - 3.5KW!
Fakt mi chces tvrdit, ze se drat v medi 1.5mm prepali pri 600W, kdyz jinde vydrzi minimalne 2KW?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Promiň, ale pokud si studoval elektro 4 roky, tak mi řekni kde. Víš co to je proudová zatižitelnost kabelů? To znamená jaký maximální proud může kabelem procházet, aby se nepřekročilo dovolené oteplení. Kabelu je jedno jaký výkon přenáší, ale důležitý je procházející proud!! Nebudu tady rozjíždět lekce fyziky, ale tyhle blbosti tady prosím nešiř.Killingman píše:
Jen trocha elektra, ktery jsem 4 roky studoval, snad si to pamatuju dobre, P=U*I. Je mi jasny, ze u stridaveho proudu je jiny vykon cinny a jiny jalovy, ale uvazuji i u stridavyho predpoklada komplexni vykon
15A na 12V je 180W...
50A na 12V je 600W...
Zasuvka v baraku na 230V je 1,5mm medenym kabelem na 10A jistici - 2.3KW...
Debilni hlinikovej drat ve zdi ve stary zastavbe s mnohem vyssim vnitrnim odporem nez ma med ma 2,5mm a jistic 15A - 3.5KW!
Fakt mi chces tvrdit, ze se drat v medi 1.5mm prepali pri 600W, kdyz jinde vydrzi minimalne 2KW?
Za 1) Ty čísla 1,5 a 2,5mm nejsou průměry, ale průžezy! v mm čtverečních
Za 2) Při 230V a 16A kabel 2,5mm2 dokáže bezpečně přenést něco přes 3kW, ale při 12V to není ani 200W!!
Za 3) Napětí je důležité jen u izolace kabelu, udává do kolika Voltů lze kabel použít. Průřez jádra kabelu (a vlastnosti izolace) udává proudovou zatižitelnost!
Za 4) To že má lednička pojistku v sobě zachrání pouze ledničku, všechna kabeláž před ní je potenciálně nebezpečná.
Pokud jistíš kabel s průřezem 1,5mm2 50 Ampéry, tak si můžeš být jistý, že ti při zkratu přehoří jak nic. Navíc potom může dojít k jiskření, které ti zapálí auto.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Prosimtě něvěř všemu co si přečteš. Pokud chceš provozovat ledničku do 600W, tak použij kabel s průřezem minimálně 16mm2 a odjisti ho 50A. Těch pár korun navíc ti může zachránit auto! Jinak 600W je pro autobaterii pořádná spotřeba, jste si jistí, že ta lednice má opravdu tolik??? Normální lednice má do 100W.LukesE39 píše:Čekal jsem, jak se bude tahle debata vyvíjet... Tohle mi jako vysvětlení toho, že by mě auto vážně nemuselo shořet stačí... Takže dobrý, jdu do toho
Pokud jde o využití zásuvky do 600W, tak to udělej jak jsem psal a napiš si na ní max.600W. Ať víš, že tam nemáš dávat nic silnějšího. Ale ikdyž tam něco silnějšího dáš, tak se jen přepálí pojistka a tak to má fungovat. Kdyby si tam měl kabel 1,5mm2 a připojil 600W spotřebič, pojistka by si vesele frčela a kabel by tekl. A na to, že tam nikdo nic silnějšího než lednici nestrčí se nemůžeš spoléhat. Jestli chceš i přesto použít kabel 1,5mm, tak použij pojistku 10A a nepřipojuj nic víc než 100W. Chlapi nepodceňujte tu elektriku!
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295