Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

525D malinko kouří i přes DPF

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Jendix »

Ahoj, poslední dobou jsem vypozoroval že mám malinko očouzené koncovky výfuku. Asi to částečně souvisí s mým posledním problémem s DPF. Mám takovej pocit že to začalo po té, co se vyměnilo víko ventilů (bylo malinko pokroucené a netěsnilo) a přičemž jsem nechal vyměnil jeden vstřik za jetej (původní byl malinko slyšet za studena, novej je zvukově ok).

Mimo to nepociťuju žádný velký změny na výkonu, snad se zdá že se malinko zvýšila spotřeba. Tak o 0,2-0,3 l. Jinak na volnoběh běží auto jak má, motor se netřese.

Předem díky za tipy a rady.
mara

#2 Příspěvek od mara »

Ahoj.Muze to byt tim ze je pricpane dpf a snazi se to regenerovat a vypalovat a proto to lehce kouri .... je to takovy bily kour,nespalena nafta
Kontrolka dpf se nemusi roznout,vetsinou se rozsviti az kdyz je pricpany natolik ze reg. nepomaha
Vse je ale zjistitelne pres diagnostiku ....
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jendix »

mara píše:Ahoj.Muze to byt tim ze je pricpane dpf a snazi se to regenerovat a vypalovat a proto to lehce kouri .... je to takovy bily kour,nespalena nafta
Kontrolka dpf se nemusi roznout,vetsinou se rozsviti az kdyz je pricpany natolik ze reg. nepomaha
Vse je ale zjistitelne pres diagnostiku ....
no i to je samo mozne.. mam najeto pres 220tkm.. teoreticky by to filtr mohl způsobovat.. na diagnostiku chci zajit nekdy pristi mesic.. driv to bohuzel nestiham..
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Klubové ID: 1429

#4 Příspěvek od m.deejay »

...máš tam ještě původní dpf? , protože předepsaná výměna je cca kolem 200tis
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jendix »

m.deejay píše:...máš tam ještě původní dpf? , protože předepsaná výměna je cca kolem 200tis
no to je natvrdo nastavená hodnota pro dpf.. ale jinak je životnost víceméně neomezená.... filtr jsem necahval jednou vyčistit.. a pak jsem ho čistil jednou sám.. no uvidíme.. zkusim tu diagnostiku.. bojim se aby to nebyl vstřik.. pak by to nemuselo dobře dopadnout..
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#6 Příspěvek od rooc »

už jsem to psal v jiném vláknu, známej ho propálil skrz, mám načatej vstřik a je to za ním jak za liazkou, a pdf tam má
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Jendix »

rooc píše:už jsem to psal v jiném vláknu, známej ho propálil skrz, mám načatej vstřik a je to za ním jak za liazkou, a pdf tam má
no tak jsem zjistil že ho mám asi taky propálenej.. nevím jestli to souvisí se vstřikem.. bavil jsem se tenhle tejden s jednim klukem co se tim trochu zabýval u svýho auta.. a říkal že už to u e60 párkrát viděl..

buď to u mě způsobila ona neobvyklá regenrace.. a nebo je to kombinace staří a opotřebení..

každopádně asi zkusím dpf vykuchat a odpojit regeneraci, i když s tím teda z principu moc nesouhlasím.. přijde mi to jako jednodužší a cenově rozumnější řešení..

protože se pod auto teď nedostanu a chci to všechno udělat příští víkend... vyskytnul se jeden problém:

nevím z jakého materiálu je obal dpf???

tipuju že asi ocel, ale chci se ujistit že to neni nerez..

předem díky

ps: kdyby byl někdo příští dny pod autem, stačí na něj šáhnout magnetem.. nerez až na výjimky nemagnetuje..
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00
Klubové ID: 2474

#8 Příspěvek od Selix »

Vyfuky apod. By prave ze mely byt jednou z castych aplikaci nerezi magneticke (bez obsahu niklu), ktera ma za vyssich teplot lepsi vlastnosti nez nemagneticka (obsahujici Ni). Ale ber to jen jako tip, z ceho je obal dpf nevim
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Klubové ID: 1429

#9 Příspěvek od m.deejay »

Jendix píše:
m.deejay píše:...máš tam ještě původní dpf? , protože předepsaná výměna je cca kolem 200tis
no to je natvrdo nastavená hodnota pro dpf.. ale jinak je životnost víceméně neomezená.... filtr jsem necahval jednou vyčistit.. a pak jsem ho čistil jednou sám.. no uvidíme.. zkusim tu diagnostiku.. bojim se aby to nebyl vstřik.. pak by to nemuselo dobře dopadnout..
...jestli to právě není tím, že ten dpf nevyměníš po jeho zaručené životnosti a jen ho tzv. čistíš, čímž se poté časem propálí a dělá to problémy...někdy se šetřit nevyplácí... :)
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jendix »

m.deejay píše:
Jendix píše:
m.deejay píše:...máš tam ještě původní dpf? , protože předepsaná výměna je cca kolem 200tis
no to je natvrdo nastavená hodnota pro dpf.. ale jinak je životnost víceméně neomezená.... filtr jsem necahval jednou vyčistit.. a pak jsem ho čistil jednou sám.. no uvidíme.. zkusim tu diagnostiku.. bojim se aby to nebyl vstřik.. pak by to nemuselo dobře dopadnout..
...jestli to právě není tím, že ten dpf nevyměníš po jeho zaručené životnosti a jen ho tzv. čistíš, čímž se poté časem propálí a dělá to problémy...někdy se šetřit nevyplácí... :)
no jasný, ale já myslim že to je pro čechy docela typický.. :-D

i když na druhou stranu, u hromady lidí to s tím vyčistěnim opravdu fungovalo.. i sám chlápek co dpf vykupuje mi říkal že moc často dpf od bmw nevidí..

jinak platí pořád moje otázka ohledně materiálu..
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Jendix »

Tak se zdá že můj problém je vyřešen, říkal jsem si že sem napíš závěr mého problému:

Už jsem byl připravenej a domluvenej na odpojení DPF, pak jsem ale zajel za známym na diagnostiku. Začal jsem totiž ještě k tomu poměrně intenzivně cítit splodiny v interieru (při zastavení na křížovatce), bylo to pár velmi intenzivních jízdách po dálnici :-D, dříve to vstoupilo víceméně sporadicky (znásobilo to ještě to, nevím proč, ale chybí mi těsnění v motorovém prostoru na dělícíc stěně mezi motorem a vzduchovými filtry, o to byl smrad ještě silnější)

No a nakonec to všechno způsobili svody. Nebyli nijak dramaticky prasklý, pár prasklin přímo na přírubách u hlavy a jedna menší na těle svodů. Každopádně to ale stačilo na to, aby to turbu ubralo na páře a navíc si to pravděpodobně při ubrání plynu ještě přisálo trochu čerstvýho vzduchu, takže při přidávání a ubírání plynu na místě auto strašně smrdělo (jak starej traktor), díky čemuž auto víc kouřilo, což se podepsalo na DPF.

Nakonec jsem za 2,5t sehnal svody z e39 a jezdím vesele dál. Jen filtr už to asi nerozchodí, buď to bude chvíli trvat než se vyfoukaji všechny saze z koncového tlumiče a nebo je prostě propálenej a pouští vše zkrz. Nevím teda co s tím bude dělat řídící jednotka, když bude např. 3000km pořád nizký tlak, ale jestli se nepletu, někdo tu psal že filtr čistě provrtal a jezdí vesele dál.

Je to všechno znát i na spotřebě, spadla skoro o 1litr, cestu kterou jsem s prasklejma svodama ujel kolem 7,8l/100 jsem teď v neděli dal za 6,9l/100.

Jen takovej tip pro ty co by něco podobnýho řešili, auto nesmí v žádným případě kysele smrdět, musí to bej takovej skoro dýchatelnej neutrální smrad, možná bych to trochu přirovnal ke smradu jako od čistidla SAVO.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#12 Příspěvek od Maslista »

Jendix píše:Jen takovej tip pro ty co by něco podobnýho řešili, auto nesmí v žádným případě kysele smrdět, musí to bej takovej skoro dýchatelnej neutrální smrad, možná bych to trochu přirovnal ke smradu jako od čistidla SAVO.
Tím kysele, myslíš štiplavý smrad.. nevím jak to popsat, ale např. když to natočím v garáži.. musím během chvíle ven .. splodiny jsou hodně štiplavé a nedá se to dýchat.. v kabině se navíc poslední dobou objevuje smrad splodin .. obávám se nejhoršího.. obávám se prasklých svodů.. :D
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#13 Příspěvek od kornout »

Maslista píše:
Jendix píše:Jen takovej tip pro ty co by něco podobnýho řešili, auto nesmí v žádným případě kysele smrdět, musí to bej takovej skoro dýchatelnej neutrální smrad, možná bych to trochu přirovnal ke smradu jako od čistidla SAVO.
Tím kysele, myslíš štiplavý smrad.. nevím jak to popsat, ale např. když to natočím v garáži.. musím během chvíle ven .. splodiny jsou hodně štiplavé a nedá se to dýchat.. v kabině se navíc poslední dobou objevuje smrad splodin .. obávám se nejhoršího.. obávám se prasklých svodů.. :D
Jestli máš piezo vstřiky, tak ty smrděj takto snad všechny, když maj něco najeto, prostě špatně spálená nafta.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#14 Příspěvek od Maslista »

Tak smrdí to jen u studeného motoru.. po zahřátí se dají výfukové plyny v "pohodě dýchat".. :lol:
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#15 Příspěvek od vlastnemec »

Sorry za blbou připomínku.
Maslista píše:po zahřátí se dají výfukové plyny v "pohodě dýchat".. :lol:
Ale Adolf Eichmann a spol by z toho asi neměl radost a ještě od továrny kde dělali chloubu leteckého průmyslu.

:sorry:
Odpovědět