Stránka 1 z 2
Napsal: stř 25.07.2012 11:38
od Sweden
Zdravím,takže úvodem tohodle tématu bych chtěl napsat že mi je celkem trapně sem něco takového psát,vzhledem k tomu že si dělám tak nějak na autě vše sám,ale co se dá dělat.

Mám takový problém,nedávno jsem si měnil spodní řemenici na klice jelikož se mi klasicky protočila.Když už jsem to dělal tak jsem měnil jak kladky tak řemeny za nové.Vše ok,až na ten prokletý řemen na klimakompresor,je tak debilně krátký a vzhledem k tomu že e61 už nemá oproti bývalé e39 napínací kladku tak už fakt nevím jak tam ten řemen narvat.Zkoušel jsem jak hrubou sílu tak si pootáčet řemenicí a na kompresor řemen natáhnout,dál jsem zkoušel kompresor povolit řemen nandat na kladku a pak kompresor šrouby přitáhnout k bloku,dál jsem zkoušel pomocí druhé osoby zastartovat při čemž jsem ležel pod autem a řemen se tam snažil natlačit,vše z toho bez úspěchu

.Řemen mám ten co tam má být 4xp830.Předem se omlouvám za to jaká jsem "lama"

a poprosil bych někoho ať mi poradí jak na to aby se konečně taky v případě že bude ještě někdy léto ochladil

Ještě přípíši že ten řemen je fakt kurevsky krátkej,když ho natáhnu tak mu na kladku chybí tak 3cm

Napsal: stř 25.07.2012 11:52
od rooc
taky sem to měnil ale nebyl jsem u toho zeptám se ti na to...ale nejsem si jistej jestli mi říkal, e ten klimakomprsor sundal....ale zjistím ti to
Napsal: stř 25.07.2012 12:12
od Hanz
jsi si jistej, ze tam napinak neni-neni jen otocenej tak, ze se tvari jako pevna kladka? menil jsem na svoji ex 525d lozisko klimaspojky a nebylo o cem, na drama s nasazovanim remenu si nevzpominam... ale treba to ma 530d jinak
Napsal: stř 25.07.2012 12:24
od Snejk
je na to pripravek, svepomoci je to na vylizprdel

musis ho tam proste dostat podobne jako retez na kolo, proste nasadit na hranu a otacenim nasadit... ale na to je ten pripravek aby ti tam ten remen skocil
Napsal: stř 25.07.2012 12:26
od Sweden
ano Hanzi,tuším že 525d kladku má,myslím že mi to potvrdil i Mari který jí má,bohužel 530d nemá lautr nic

před výměnou jsem předpokládal že řemen bude jiné kontrukce než klasický a bude jakoby více přužný,bohužel tomu tak není.

Napsal: stř 25.07.2012 12:27
od Snejk
nekdo kladku ma nekdo ne... to neni nenormalni
Napsal: stř 25.07.2012 12:28
od Sweden
Díky snejku,přesně takhle jsem to zkoušel ale bez šance,řemenu chybí prostě strašně moc velký kus a po kladnce se sveze,zkoušel jsem jak nasadit na kladku a natahovat na řemenici,to je ještě horší jak obráceně.

Napsal: stř 25.07.2012 12:42
od Snejk
proto je tam pripravek kterej ten remen upevni pevne na klad¨ku a nikam se nesveze ale natahne se a usadi

vzdyt to pisu.. ale pokud ti tam chybi nejak podezrele moc tak mas blbej remen a kup si o chlup vetsi... ale proste pokud nemas pripravek tak nevim no to asi nevyresis...
Napsal: stř 25.07.2012 12:47
od Sweden
však chápu že na to je přípravek kterej ten řemen podrží,ale zase nevěřím že ho každej doma má anebo že doma nikdo neměnil blbej řemen.Jak jsem psal v úvodu,řemen mám ten co tam má být obvod délka 830
Napsal: stř 25.07.2012 12:50
od mari
Ahoj, tenkrát jak jsme to řešili tak jsem na to koukal a auta od roku výroby 9/04 napínací kladku nemaj. Řemen máš správnej (830) s kladkou je 863. Sundej tu řemenici kliky, jsou to 4 šrouby a namontuj i s řemenem, když ti to nejde náběhem.
Napsal: stř 25.07.2012 12:53
od Sweden
to jsem tady přemýšlel,ale jak jsem psal,chybí tam tak 2cm,takže s tou řemenicí nevím nevím,myslím že by se mi jí tam taky nemuselo podařit nasadit tak jak má být,vesměs by to podle mě mělo ten stejný efekt jako když jsem vyndaval kompresor.
Napsal: stř 25.07.2012 13:00
od mari
Řemen máš ale stopro správnej, je jedno jestli 525d nebo 530d, od 9/04 to měli úplně stejně. Když tam teď dáš delší řemen tak se časem vytáhne a může prokluzovat. Platí to ale pro origo řemenici. Koukni se schválně na průměry ty Corteco řemenice cos kupoval, může mít o něco větší průměr a mohlo by to být ono. V popisu bys někde mohl vyčmuchat rozměry řemenů který maj být pro daný auto a tuhle řemenici použitý. Když jsem to naháněl byly u některých řemenic drobně jiný rozměry řemenic a knim řemeny 4PK + 6PK a dýlka řemenů. Je to málo pravděpodobný ale náhoda je blbec.
Napsal: stř 25.07.2012 13:02
od Snejk
mari píše:Když tam teď dáš delší řemen tak se časem vytáhne a může prokluzovat.
pokud mu tam chybi 2cm tak tam klidne muze dat delsi. nic se nevytahne..
Napsal: stř 25.07.2012 13:06
od Sweden
2cm baj voko,delší tzn.jiný než tam má být nechci

Napsal: stř 25.07.2012 13:06
od mari
Myslíš že delší řemen než jakej je předepsanej neni na škodu jo?
Hoď sem posledních 7 znaků VIN, juknem co tam patří za řemen, nakonec to třeba taky vyflusne 863.
Napsal: stř 25.07.2012 13:07
od Snejk
pokud mas jinej prumer remenice tak ti nic jinyho nezbyde.. protoze ten remen tam prakticky dostanes i bez pripravku.. ale s nim to je otazka pul minuty.. protoze jestli ten remen hodlas natahnout o centak... tak ti praskne... dyt je vevnitr tkanej ten neni na zadny napinani stavenej... ten remen se napina o par mm... ale jo delej co chces vid

Napsal: stř 25.07.2012 13:08
od Sweden
corteco je orig.akorát má vybroušený znak bmw,tak počítám že průměrově by měla být stejná.Dobrý postřeh,to mě nenapadlo,bohužel stará řemenice je už ta tam.
Napsal: stř 25.07.2012 13:14
od mari
A jak si přišel že tam máš zrovna 830-ku řemen? Moc bych za to nedal že tam budeš mít možná taky 863-ku, jinak jestli si to měl trošku rozebraný a měl přístup tak bys tam ten řemen najel i se sřoubovákem. Našel sis to podle Vinka jakej tam máš mít řemen?
Napsal: stř 25.07.2012 13:27
od Sweden
Napsal: stř 25.07.2012 13:29
od Sweden
právě proto sem píšu,než sem něco napíšu tak se pokusím tak nějak o vše kde by mohla být chyba,tady mě zatím bohužel nic nenapadá,průměr řemenice jsem opomněl,zkusím prověřit
