Napsal: čtv 19.07.2012 04:06
Mam jednu zapeklitu otazku pre odbornikov. Jedna sa o 545i / 550i. U tychto motorov je dost kriticka zalezitost hodnota teploty oleja. Vsetci vieme ze nevhodny olej ako napriklad naliat 5w30 do toho motora ho urcite prizabije, preto napr. ja davam 5w-50. Su vsak zname pripady poskodenia alebo destrukcie tohto motora karbonovymi usadeninami a to nemoze pramenit nikde inde ako v tom, ze olej sa prehrieva a preto sa v nom vytvaraju tieto usadeniny. Klasicka E60 545i vsak ukazovatel teploty oleja na budikoch nema. Ma ho napriklad M5 alebo dokonca je E63 645i , co je ten isty motor.
Rozhodol som sa preto ze na svojich budikoch chcem namiesto zbytocneho ukazovatela aktualnej spotreby mat radsej ukazovatel teploty oleja. Je moznost po spravnom naprogramovani pouzit budiky z modelu M5, no ten ma otackomer do 9000 a ja pre 545i potrebujem standard do 7000. Dokazal som preprogramovat svoje budiky aby mi tuto hodnotu teploty oleja ukazovali, no problem je zohnat spravne stupnice. Dal som si ich teda vyrobit a cakam na ne kym dorazia z nemecka.
Dal som spravit stupnice ala M5, teda rychlomer do 330kmh (budiky sa preprogramuju aby ukazovali spravne na 330kmh stupnici ako ma m5) a stupnicu otackomeru ako ma M5 s teplotou oleja, avsak otackami len do 7000. Takze problem by sa zdal vyrieseny, lenze nahodou som narazil na inzerat predaj budikov z modelu 645i kde je tak isto teplomer oleja. Aj som ich kupil a cakam na nich.... No vsimol som si vsak na obrazku, ze pokial M5 alebo trebarz X6M ma teplotu oleja na stupnici do 150c (spodna hranica 50c, stredna 100c a krajna 150c), avsak 645i ma teplomer ciachovany az do 170c, (zacina tusim na 70, potom stred je 120 a vrch 170). TO znamena ze prevadzkova teplota oleja pre 4.5i bude vyssia asi ako pre M5.......
Myslite ze to suvisi aj s tym ze do E60 M5 sa dava olej 10W-60?
A prave to je moja otazka... Aka je kriticka hranica prevadzkovej teploty oleja pre motor 4.5i (teda 4.4 E60 545i, E63 645i apd.....)..... A hlavne, aky olej by tam bol najlepsi ?????
Rozhodol som sa preto ze na svojich budikoch chcem namiesto zbytocneho ukazovatela aktualnej spotreby mat radsej ukazovatel teploty oleja. Je moznost po spravnom naprogramovani pouzit budiky z modelu M5, no ten ma otackomer do 9000 a ja pre 545i potrebujem standard do 7000. Dokazal som preprogramovat svoje budiky aby mi tuto hodnotu teploty oleja ukazovali, no problem je zohnat spravne stupnice. Dal som si ich teda vyrobit a cakam na ne kym dorazia z nemecka.
Dal som spravit stupnice ala M5, teda rychlomer do 330kmh (budiky sa preprogramuju aby ukazovali spravne na 330kmh stupnici ako ma m5) a stupnicu otackomeru ako ma M5 s teplotou oleja, avsak otackami len do 7000. Takze problem by sa zdal vyrieseny, lenze nahodou som narazil na inzerat predaj budikov z modelu 645i kde je tak isto teplomer oleja. Aj som ich kupil a cakam na nich.... No vsimol som si vsak na obrazku, ze pokial M5 alebo trebarz X6M ma teplotu oleja na stupnici do 150c (spodna hranica 50c, stredna 100c a krajna 150c), avsak 645i ma teplomer ciachovany az do 170c, (zacina tusim na 70, potom stred je 120 a vrch 170). TO znamena ze prevadzkova teplota oleja pre 4.5i bude vyssia asi ako pre M5.......
Myslite ze to suvisi aj s tym ze do E60 M5 sa dava olej 10W-60?
A prave to je moja otazka... Aka je kriticka hranica prevadzkovej teploty oleja pre motor 4.5i (teda 4.4 E60 545i, E63 645i apd.....)..... A hlavne, aky olej by tam bol najlepsi ?????