Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

pre odbornikov - E60 545i / 645i prevadzkova teplota oleja

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO
Klubové ID: 1836

#1 Příspěvek od airbone »

Mam jednu zapeklitu otazku pre odbornikov. Jedna sa o 545i / 550i. U tychto motorov je dost kriticka zalezitost hodnota teploty oleja. Vsetci vieme ze nevhodny olej ako napriklad naliat 5w30 do toho motora ho urcite prizabije, preto napr. ja davam 5w-50. Su vsak zname pripady poskodenia alebo destrukcie tohto motora karbonovymi usadeninami a to nemoze pramenit nikde inde ako v tom, ze olej sa prehrieva a preto sa v nom vytvaraju tieto usadeniny. Klasicka E60 545i vsak ukazovatel teploty oleja na budikoch nema. Ma ho napriklad M5 alebo dokonca je E63 645i , co je ten isty motor.
Rozhodol som sa preto ze na svojich budikoch chcem namiesto zbytocneho ukazovatela aktualnej spotreby mat radsej ukazovatel teploty oleja. Je moznost po spravnom naprogramovani pouzit budiky z modelu M5, no ten ma otackomer do 9000 a ja pre 545i potrebujem standard do 7000. Dokazal som preprogramovat svoje budiky aby mi tuto hodnotu teploty oleja ukazovali, no problem je zohnat spravne stupnice. Dal som si ich teda vyrobit a cakam na ne kym dorazia z nemecka.
Dal som spravit stupnice ala M5, teda rychlomer do 330kmh (budiky sa preprogramuju aby ukazovali spravne na 330kmh stupnici ako ma m5) a stupnicu otackomeru ako ma M5 s teplotou oleja, avsak otackami len do 7000. Takze problem by sa zdal vyrieseny, lenze nahodou som narazil na inzerat predaj budikov z modelu 645i kde je tak isto teplomer oleja. Aj som ich kupil a cakam na nich.... No vsimol som si vsak na obrazku, ze pokial M5 alebo trebarz X6M ma teplotu oleja na stupnici do 150c (spodna hranica 50c, stredna 100c a krajna 150c), avsak 645i ma teplomer ciachovany az do 170c, (zacina tusim na 70, potom stred je 120 a vrch 170). TO znamena ze prevadzkova teplota oleja pre 4.5i bude vyssia asi ako pre M5.......
Myslite ze to suvisi aj s tym ze do E60 M5 sa dava olej 10W-60?
A prave to je moja otazka... Aka je kriticka hranica prevadzkovej teploty oleja pre motor 4.5i (teda 4.4 E60 545i, E63 645i apd.....)..... A hlavne, aky olej by tam bol najlepsi ?????
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

pokud jezdíš normálně 5W40, pokud jezdíš jako prase 10W-60
pokud ti teplota nepoleze přes 140C tak bych to neřešil, uvidíš jakych hodnot budeš dosahovat v praxi.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6219
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

mit pochybnosti o teplote, asi bych tam dal chladic oleje...
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

nema nahodou 545i vyměnik? 745i ho ma
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Snejk »

745i nema nic. to je na chlazeni automatu...

ale pokud si tvorivy tak chladic oleje pro e65 existuje original, staci asi za 2000kc koupit novou prirubu pro alternator (vsichni mame se zaslepkou) a ta nova ma vyvody pro chladic oleje.. a pak uz jen origo chladic oleje...

kazdopadne to s tim ze jezdit na 5w50 a doporucuje se i 10w60 na tom neco bude... i pro 760ky.. asii pomalu prejdu. ja to zatim poctive trapim 5w30kou :lol:

a nerikej mi, ze e65 nema v fsw nastaveni rozsahu otackomeru (imp/ot) a rychlosti... jsem linej se tam podivat ale rekl bych ze to nejsou parametry zavisle na FA.. ze jsou normalne nastavitelne... alespon u starejch kraxen to tak je ....
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO
Klubové ID: 1836

#6 Příspěvek od airbone »

Snejk píše:745i nema nic. to je na chlazeni automatu...

ale pokud si tvorivy tak chladic oleje pro e65 existuje original, staci asi za 2000kc koupit novou prirubu pro alternator (vsichni mame se zaslepkou) a ta nova ma vyvody pro chladic oleje.. a pak uz jen origo chladic oleje...

kazdopadne to s tim ze jezdit na 5w50 a doporucuje se i 10w60 na tom neco bude... i pro 760ky.. asii pomalu prejdu. ja to zatim poctive trapim 5w30kou :lol:

a nerikej mi, ze e65 nema v fsw nastaveni rozsahu otackomeru (imp/ot) a rychlosti... jsem linej se tam podivat ale rekl bych ze to nejsou parametry zavisle na FA.. ze jsou normalne nastavitelne... alespon u starejch kraxen to tak je ....
vo FSW to urcite nenastavis. Je to vec interneho sofware budikov, rozsah stupnic a aj ostatne nalezistosti. Nie je to vec kodovania. Nie je problem preprogramovat budiky na 9000ot, ale to nechcem, chcem tam mat povodne 7000ot ako ma byt. 545i viac tocit nebude.
No nic, vyskusam a uvidim v praxi.
Ak by niekto mal zaujem o prerabku budikov na teplomer oleja, resp. o rozsirenie rychlomeru na 330kmh (M5) alebo 300kmh (X6M), ak by nebol problem. Moznost aj namontovat original M5 cervene rucky.

Cakam na tie stupnice a dam vam vediet co a ako ;)

Ale aj tak ma zaujima preco 645i ma teplomer do 170c a M5 len do 150???
Odpovědět