Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 530 XD
Ahoj kluci,
jsem tu novy, tak prosim neprudte, ze pisu nesmysly a nectu - dekuji predem.
Mam vw passata B5 (1.9TDI 81kW), jsem s nim velmi spojojen, nekazi se prakticky vubec. Ma ale uz asi 15let.
Tak trochu az dojezdi premyslim nad BMW.
Je dobra volba BMW530 XD?
Kolik ma takove auto spotrebu? (manualni prevodovka - automatu neverim)
A co spolehlivost toho motoru? Nejsem zvykly platit za servis nejake brutalni penize. Jak je na tom bmw?
Nebo by jste sli radsi do jineho kousku?
Diky za odpoved Marek.
jsem tu novy, tak prosim neprudte, ze pisu nesmysly a nectu - dekuji predem.
Mam vw passata B5 (1.9TDI 81kW), jsem s nim velmi spojojen, nekazi se prakticky vubec. Ma ale uz asi 15let.
Tak trochu az dojezdi premyslim nad BMW.
Je dobra volba BMW530 XD?
Kolik ma takove auto spotrebu? (manualni prevodovka - automatu neverim)
A co spolehlivost toho motoru? Nejsem zvykly platit za servis nejake brutalni penize. Jak je na tom bmw?
Nebo by jste sli radsi do jineho kousku?
Diky za odpoved Marek.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
marcus86 píše:Ahoj kluci,
jsem tu novy, tak prosim neprudte, ze pisu nesmysly a nectu - dekuji predem.
Mam vw passata B5 (1.9TDI 81kW), jsem s nim velmi spojojen, nekazi se prakticky vubec. Ma ale uz asi 15let.
Tak trochu az dojezdi premyslim nad BMW.
Je dobra volba BMW530 XD?
Kolik ma takove auto spotrebu? (manualni prevodovka - automatu neverim)
A co spolehlivost toho motoru? Nejsem zvykly platit za servis nejake brutalni penize. Jak je na tom bmw?
Nebo by jste sli radsi do jineho kousku?
Diky za odpoved Marek.
Ahoj,
no co se spotřeby týče, počítej že čtyřkolka bude papat o něco víc než ten pasát, počítal bych tak kolem 7-8. Jinak osobně bych vybíral mezi 170kw motory, jsou malinko lepší. (na spotřebu je nejlepší kouknout sem: http://www.spritmonitor.de a srovnat si passata i bmw)
a servis je tak trochu otázka jakej kousek koupíš, obecně je to tak že čim novější auto tim horší, B5 passat je poměrně jednoduchý auto, bez DPF a podobnejch kravin. u e60 si troufám říct že tě servis bude stát tak 2x (možná i 3x) víc než u passata (ale je to v podstatě uměrné ceně, passat stojí zhruba polovinu oproti 5-er), co jsem tak slyšel.. na servis jsou auta týhle třídy tak nějak asi podobný, když koupíš blbě, stojí tě první servis i 100tis, když máš štěstí řešíš spotřební věci a máš klid..
...asi tak...záleží jestli byl předtím pravidelný a předepsaný servis, je už vyměněn dpf, nebo tě to čeká ( v bmw až 40tis kč), dá se vyndat a odborně přeprogramovat-cena kolem 10tis,vstřiky?svody?turbo?podvozek? atd..... 

EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Ber to tak, že si kupuješ auto, které se nedá s 15let starým passatem vůbec srovnávat. Pokud nepočítáš s drahým servisem, tak se na to rovnou vykašli. Za luxusní svezení se prostě musí zaplatit a na štěstí bych u naftového auta moc nespoléhal.
Nicméně pokud opravdu chceš auto se kterým bude radost jezdit a peníze na to máš, tak je BMW dobrá volba. U konkurence na tom rozhodně líp nebudeš. Svez se v tom, spočítej si kolik najedeš (jestli by nebyl lepší benzín), zjisti si kolik stojí ty nejdůležitější věci (turbo, vstřiky, váha, převodovka, čerpadla, x-drive, atd.) a pak se rozhodni...
U BMW si těžko vybereš špatné auto, ale snadno si vybereš auto co se pro tebe nehodí. Zeptej se sebe, nebyla by lepší sedma? Nebyl by lepší benzín nebo LPG? Opravdu potřebuju x-drive? Nebude u dieselu lepší volba automat? Nikdo ti tady asi neřekne, že se pro tebe přímo hodí e60 530xd v manuálu. Pokud chceš pomoct s výběrem tak se musíš trošku rozepsat kolik najedeš, kde jezdíš převážně atd.
Nebo si počkej až sem přijdou sedmičkáři a ty ti auto vyberou hned... e65 745i LPG a máš to bez starostí
Nicméně pokud opravdu chceš auto se kterým bude radost jezdit a peníze na to máš, tak je BMW dobrá volba. U konkurence na tom rozhodně líp nebudeš. Svez se v tom, spočítej si kolik najedeš (jestli by nebyl lepší benzín), zjisti si kolik stojí ty nejdůležitější věci (turbo, vstřiky, váha, převodovka, čerpadla, x-drive, atd.) a pak se rozhodni...
U BMW si těžko vybereš špatné auto, ale snadno si vybereš auto co se pro tebe nehodí. Zeptej se sebe, nebyla by lepší sedma? Nebyl by lepší benzín nebo LPG? Opravdu potřebuju x-drive? Nebude u dieselu lepší volba automat? Nikdo ti tady asi neřekne, že se pro tebe přímo hodí e60 530xd v manuálu. Pokud chceš pomoct s výběrem tak se musíš trošku rozepsat kolik najedeš, kde jezdíš převážně atd.
Nebo si počkej až sem přijdou sedmičkáři a ty ti auto vyberou hned... e65 745i LPG a máš to bez starostí

BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Tak servis passata za 5 let co ho mam
- novy intercooler (pri koupi)
- cisteni turba (delal jsem si sam)
- promazani zatuhlych steracu ...
- vymena nadzvedatek v morore (trochu klepali) po 300 000km
- nove zadni tlumice
jinak vymena brzovych oblozeni, olej atd - klasicka udrzba.
Udrzba prakticky nulova.
Realna spotreba u tohoto auta je 5,0l/100km - kdyz nepouzivvam klimu.
Momentalne kupuji naftu za 25-27kc... coz je dnes, nemusi byt zitra.
Je jasne, ze 7 je jasna volba. Libi se mi typ od kolem 2003 ty jsou snad nejhezci. Nemaji ale manual, nemaji 4x4, servis tohoto vozu by me asi znicil...
Naposledy jsem zatuhl s passatem na chate asi ... ted v nedeli - je to predohrab. Trochu prselo a byl jsem vyrizeny. Najel jsem kolem 20cm mimo vozovku na mokrou travu - v kopci a uz jsem se nerozjel.
Benzin by mi nevadil, ale mam rad turbo efekt, kdyz to auto proste jede pri nizkych otackach.
Na kolik muze vyjit spotrebou takova BMW 745i /100km v LPG?
Jinak denne to mam do prace celkem 60km, kdyz nepocitam dalsi pojizdky. Pres vikendy toho nahrkam az hamba. No tech 25 000 km/rok zvladnu absolutne bez problemu.
Nyni je pro me dulezite postavit dum - pocitam tak do 3 let. Passat tam na stavbe asi padne. Problem je, ze jsme od rodicu nestali zadne majetky. Proto to budu muset tezce solit do domu. Pak ale nastane ten cas divat se po jinem aute a BMW je pro me jasna volba.
Moja je doktorka, ja delam spravce velkeho vyrobniho arealu, casem budu delat hlavniho energetika.
7 se nedela v kombi, kolik vyjde oprava automaticke prevodovky?
- novy intercooler (pri koupi)
- cisteni turba (delal jsem si sam)
- promazani zatuhlych steracu ...
- vymena nadzvedatek v morore (trochu klepali) po 300 000km
- nove zadni tlumice
jinak vymena brzovych oblozeni, olej atd - klasicka udrzba.
Udrzba prakticky nulova.
Realna spotreba u tohoto auta je 5,0l/100km - kdyz nepouzivvam klimu.
Momentalne kupuji naftu za 25-27kc... coz je dnes, nemusi byt zitra.
Je jasne, ze 7 je jasna volba. Libi se mi typ od kolem 2003 ty jsou snad nejhezci. Nemaji ale manual, nemaji 4x4, servis tohoto vozu by me asi znicil...
Naposledy jsem zatuhl s passatem na chate asi ... ted v nedeli - je to predohrab. Trochu prselo a byl jsem vyrizeny. Najel jsem kolem 20cm mimo vozovku na mokrou travu - v kopci a uz jsem se nerozjel.
Benzin by mi nevadil, ale mam rad turbo efekt, kdyz to auto proste jede pri nizkych otackach.
Na kolik muze vyjit spotrebou takova BMW 745i /100km v LPG?
Jinak denne to mam do prace celkem 60km, kdyz nepocitam dalsi pojizdky. Pres vikendy toho nahrkam az hamba. No tech 25 000 km/rok zvladnu absolutne bez problemu.
Nyni je pro me dulezite postavit dum - pocitam tak do 3 let. Passat tam na stavbe asi padne. Problem je, ze jsme od rodicu nestali zadne majetky. Proto to budu muset tezce solit do domu. Pak ale nastane ten cas divat se po jinem aute a BMW je pro me jasna volba.
Moja je doktorka, ja delam spravce velkeho vyrobniho arealu, casem budu delat hlavniho energetika.
7 se nedela v kombi, kolik vyjde oprava automaticke prevodovky?
Pokud ti jde primárně o spotřebu, tak bych volil spíš e60 530i manuál v LPG. S tou se podle mě dá dostat na nějakých 11l/100km LPG takže bys jezdil za stejné peníze jako s passatem. 745i LPG bude brát průměrně cca 14l/100km LPG. Ono to nejde takhle obecně říct, jestli budeš jezdit jenom dálky nebo jenom město, tak si přičti nebo odečti třeba 2litry. Provozní náklady na benzínové auto jsou taky levnější než u nafty. Ale když ti vyhovuje charakteristika dieselu, tak je 530d jasná volba. Dokáže průměrně jezdit i za 7l/100km jenže každá blbost ti spotřebu zvyšuje, např. kombík s xkem a v automatu už může klidně jezdit za 10l/100km. Automat je ale k dieselu rozumná volba. Oprava se pohybuje kolem 40 000,-Kč a máš vystaráno na dalších 200tis km. Originál spojka se setrvačníkem vyjde s prací na podobný peníze, a u dieselů odchází rychleji.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
me treba u TDi ten turboefekt stve! Jak to u 2000 kopne, chvili jede a pak zase nic... Az okusis linearni zatah prakticky od volnobehu u V8 nebo i 3.0 R6, budes se turboefektu jen smat
Pokud ale stavis barak, tak bych se na novy auto vykaslal a dal prachy do baraku a bmw si koupil az za ty 3 roky. Auto je zrout penez, ktery ti uz nevrati!!

Pokud ale stavis barak, tak bych se na novy auto vykaslal a dal prachy do baraku a bmw si koupil az za ty 3 roky. Auto je zrout penez, ktery ti uz nevrati!!
Ahoj Marku,
už dva roky vlastním 530xd touring r.v. 2007 automat, 173kW, kupoval jsem ho čtyřleté a mělo najeto 165 tkm. Auto jsem hledal déle než rok. Při rozumné jízdě počítej se spotřebou 8,5-9. V zimě na sněhu 9-10. Chorvatsko s rychlostí do 140km/h, 8,2 l/h. Palubák ukazuje o 0,3-0,4l/100 méně než je real.
U E61 jsem měnil olej v automatu a rozvodovce, těsnění kolena intercooleru, škrtící klapku před EGR ventilem, DVD přehrávač a žhavící jednotku se žhavičkama. Ještě mě čeká výměna jednoho parkovacího čidla a teď mi odešla jednotka pro dálkové ovládání a bezklíčkové otevírání (možná se jen zlomily kabely v 5tých dveřích).
Za mě spokojenost, chytá to na cvrknutí, jede to jako střelený, v zimě jsem zatím nikde nezapadnul a nikde mě to nenechalo.
Předtím jsem měl (vlastně ještě mám) E39, touring, 530d, taky automat, manuál mi nesmí do baráku, spotřeba cca 8,4, teď s ním jezdí přítelkyně za 7,6. kupoval jsem ho při 86tkm teď skoro 180tkm. Co odešlo. Termostat EGR ventilu, pak podtlakové ovládání EGR ventilu, větrák klimy v sahaře a podávací čerpadlo pod sedákem, jinak jen spotřebák Teď mě asi čeká výměna silentbloků pod motorem, protože když zhasnu motor tak to „kvikne“. Toť vše.
Naftu za 25-27Kč bych ani do jednoho nenalil, takže úsporu v ceně nafty si rovnou škrtni.
Pokud chceš porovnávat náklady na servis musíš vzít stejný ročníky. Na současné Passaty už bude servis asi taky někde jinde než na B5. Kamarád loni odešel po mnoha letech od VW k Seatu kvůli servisu. Hlavně bez diagnostiky jsi nahranej. A porovnávat servis s BMW to asi dost dobře nelze. Je to taky o tom jak se k autu chovaly předcházející majitelé a o štěstí.
Nad E65 (7er) 4,5i spíše 5,0i jsem taky přemýšlel. Můj problém je, že pokud ho zaplynuji, tak mi rezerva zabere už tak malý kufr (ve srovnání s touringem). Dovolenou se dvěma dětmi si neumím představit. Včera jsem byl na letišti pro čtyři lidičky. Kam bych dal zavazadla? Máte někdo zkušenost? Pokud ho nechám v benálu, tak mě spotřeba bude s**t. Další co mě vadí, že jí neseženu v té výbavě jako mám teď E61. Měl jsem mylný představy, že 5,0i jako skoro vrcholná motorizace bude slušně naložená. V této kubatuře dost často vidím i „sociál edition“.
Zdeněk
už dva roky vlastním 530xd touring r.v. 2007 automat, 173kW, kupoval jsem ho čtyřleté a mělo najeto 165 tkm. Auto jsem hledal déle než rok. Při rozumné jízdě počítej se spotřebou 8,5-9. V zimě na sněhu 9-10. Chorvatsko s rychlostí do 140km/h, 8,2 l/h. Palubák ukazuje o 0,3-0,4l/100 méně než je real.
U E61 jsem měnil olej v automatu a rozvodovce, těsnění kolena intercooleru, škrtící klapku před EGR ventilem, DVD přehrávač a žhavící jednotku se žhavičkama. Ještě mě čeká výměna jednoho parkovacího čidla a teď mi odešla jednotka pro dálkové ovládání a bezklíčkové otevírání (možná se jen zlomily kabely v 5tých dveřích).
Za mě spokojenost, chytá to na cvrknutí, jede to jako střelený, v zimě jsem zatím nikde nezapadnul a nikde mě to nenechalo.
Předtím jsem měl (vlastně ještě mám) E39, touring, 530d, taky automat, manuál mi nesmí do baráku, spotřeba cca 8,4, teď s ním jezdí přítelkyně za 7,6. kupoval jsem ho při 86tkm teď skoro 180tkm. Co odešlo. Termostat EGR ventilu, pak podtlakové ovládání EGR ventilu, větrák klimy v sahaře a podávací čerpadlo pod sedákem, jinak jen spotřebák Teď mě asi čeká výměna silentbloků pod motorem, protože když zhasnu motor tak to „kvikne“. Toť vše.
Naftu za 25-27Kč bych ani do jednoho nenalil, takže úsporu v ceně nafty si rovnou škrtni.
Pokud chceš porovnávat náklady na servis musíš vzít stejný ročníky. Na současné Passaty už bude servis asi taky někde jinde než na B5. Kamarád loni odešel po mnoha letech od VW k Seatu kvůli servisu. Hlavně bez diagnostiky jsi nahranej. A porovnávat servis s BMW to asi dost dobře nelze. Je to taky o tom jak se k autu chovaly předcházející majitelé a o štěstí.
Nad E65 (7er) 4,5i spíše 5,0i jsem taky přemýšlel. Můj problém je, že pokud ho zaplynuji, tak mi rezerva zabere už tak malý kufr (ve srovnání s touringem). Dovolenou se dvěma dětmi si neumím představit. Včera jsem byl na letišti pro čtyři lidičky. Kam bych dal zavazadla? Máte někdo zkušenost? Pokud ho nechám v benálu, tak mě spotřeba bude s**t. Další co mě vadí, že jí neseženu v té výbavě jako mám teď E61. Měl jsem mylný představy, že 5,0i jako skoro vrcholná motorizace bude slušně naložená. V této kubatuře dost často vidím i „sociál edition“.
Zdeněk
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 20
- Registrován: ned 29.01.2012 01:00
ahoj
530xd mam pul roku, 2009, 173kw, dpf jsem nechal odstranit. spotřeba dlouhodobá 8,7l/100km. (viz http://www.spotreby.cz/bmw-530-xd-173-kw-235-hp-a42997/)
auto paradni, trakci u 4x4 ničím nenahradis, ale jestli ji nevyuzijes, sel bych do zadokolky.vazi min, min chlasta, mene veci se muze pokazit. ja mam doma dva prcky a rad se citim bezpecne v kazdy chvili, proto byla pro mne xd jasna varianta.
530xd mam pul roku, 2009, 173kw, dpf jsem nechal odstranit. spotřeba dlouhodobá 8,7l/100km. (viz http://www.spotreby.cz/bmw-530-xd-173-kw-235-hp-a42997/)
auto paradni, trakci u 4x4 ničím nenahradis, ale jestli ji nevyuzijes, sel bych do zadokolky.vazi min, min chlasta, mene veci se muze pokazit. ja mam doma dva prcky a rad se citim bezpecne v kazdy chvili, proto byla pro mne xd jasna varianta.