Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 05.07.2012 20:00
od Teddy
Ahoj, omlouvám se za nové téma.
Jsem v Černé Hoře a tady na tom připojení není reálné něco hledat.

Můj problém:
Po cestě na dovolenou motor začal ztrácet výkon. Začalo to tak, že po dálnici max. 150, pak postupně míň a míň. Vše v rozmezí tak 500 - 700 km. Z počátku škubání jako když houpu nohou na plynu. Nyní už prakticky nejede vůbec, ale nezhoršuje se to!! Doufám. Tankoval jsem meyi tím 2x v-power a pak i nějaká aditiva.
Po rovině dám kolem 100, ale v kopci padám i na 70. Na volnoběh točí max 3 tis.

Motor nekouří, startuje normálně, volnoběh pravidelný, zvuk normální.
Po odpojení naftové hadičky a zapnutí klíčku z ní teče nafta proudem.

Před odjezdem na diagnostice u Snejka - prasklé svody, plný DPF a nejde turbo. :-(

Něco podobnýho (ne tak strašnýho!!) se mi už jednou stalo ale pak to po cca 4 - 5 nádržích odeznělo.

Zkusil jsem:
odpojit váhu - chod motoru beze změny - tedy vadná?
odpojit EGR hned na svodech - nic, stejné chování
přijde mi, že se při přidání plynu nehýbe klapka v sání. Po odpojení kabelu s ní hnu volně, ale nic to nedělá (rozsvítila se kontrolka chyba motoru).

Napadá někoho co s tím? Hlavně mi neraďte diagnostiku.... jsem v Černé Hoře. Místním bych nesvěřil ani holící strojek.

Předem všem díky za nápady.
Z.P.

Napsal: čtv 05.07.2012 20:06
od JaraX
počkej, pokud dobře chápu tak jsi jel s prasklýma svodama a ucpanym DPF do černé hory?

těžko říct co s tím, ale zkusil bych pruchodnost výfuku nějak, ale těžko si takle poradíš.

Napsal: čtv 05.07.2012 20:33
od Teddy
JJ, prej by se za ty 3 tis. km nemělo stát nic zásadního.

Třeba to uspíšily ty sr....čky co tu prodávaji pod názvem nafta.

Průchodnost výfuku asi nijak nezjistím. Odpojil jsem na svodech třan EGR, že jako když by byl ucpanej výfuk tak to půjde tamtudy pryč. Řvalo to, hulilo to tudy, ale jinak žádná změna na chování motoru.

Ani to nekouřilo nijak černě..... vlastně celkem čistý.

Napsal: čtv 05.07.2012 21:07
od Vlasta
Mně loni v Chorvatsku vypadla u Transita hadice od turba a symptomy byly stejný, jak popisuješ

Napsal: čtv 05.07.2012 22:08
od Paulos
Skus ten vejfuk, může bejt přicpanej katík, nebo třeba i přívod vzduchu> kouknout na filtr sání, či Intercooler?? Vadná Lambda sonda asi blbost, to by nejspíš vyhodilo někde nějaký hlášení..

Napsal: pát 06.07.2012 07:12
od starynovy
řekl bych že je to závada přeplňování, nemá to nejaký snímač plnícího tlaku jako M51? tam když se to odpojí dělá to 100% to stejné jako tobě, po rovince sotva 100, do kopce 60 na trojce, a jěšte se trápí :)

Napsal: pát 06.07.2012 12:00
od Honza325
No s těma závadama co Ti vyhodila diagnostika bych s tim jel maximálně na dílnu, ale podle mýho názoru Ti nenaklápí turbo lopatky. Tzn.,že na malej výkon to tak nějak jede,ale jak potřebuješ větší výkon,lopatky se nepřestavěj...

Napsal: pát 06.07.2012 17:04
od Tompo
Vem někoho, kdo Ti přidá plyn a koukni, jestli se nevcucává hadice do sání - turbo KO

Napsal: pát 06.07.2012 18:45
od rooc
mě toto dělal uplně ucpanej pdf.., nicméně co tam má za motor....s těma závadama těžko soudit.., ale když jsme měl ko pdf...tak jsme kopce soural 50 a na dálnici tak 110....auto uplně bez zátahu

Napsal: pát 06.07.2012 18:48
od rooc
beru z5 to 530d jsem neviděl

Napsal: pon 09.07.2012 11:28
od Teddy
Takže už jsem doma.
Musim smeknout před technikou BMW!!!! VW by zahlásilo chybu a odstavilo se. Bavorák se s tim popral statečně.

Dneska jsem vyndal DPF. Všechny šrouby jsem musel odřezat. Filtr je totálně zas.... Před hodinou jsem do něj nalil benzín ale hladina stále drží. Před chvilkou teda začal pomalu prosakovat.

Zjistil jsem, že mám prasklej vlnovec. Musím koupit novej. Nevíte jestli je tam přivařenej, nebo jestli je na šroubech?

Dočistím to, koupím nové šrouby, těsnění, namontuju a budu doufat, že bude vše OK. Doufám, že motor přejde samovolně z nouzáku.

Napsal: pon 09.07.2012 15:13
od rooc
jo jak to vyčístíš tak to pojede samo zase normálně

Napsal: úte 10.07.2012 08:35
od Sweden
pletenec by měl být navařenej tudíž součástí výfukového potrubí,to je strategie bmw :D ,proč kupovat vlnovec za pár stovek když se dá koupi nový vč.výfukového potrubí za pěknej ranec,to platí samozřejmně pro ty méně šikovné a více majetné než jsme mi v ČR. Golden Czech hands :D

Napsal: úte 10.07.2012 08:43
od Jendix
jestli jsi to nezpůsobil tim přeaditivováním..

už jsem to tu psal.. nevim jestli to doporučovalo přímo bmw, někde jsem ale četl, že při DPF by se něměly moc používat aditiva.. možná to bude právě tvůj důvod proč se ti totálně zalepil výfuk.. četl jsem o tom i na toyota foru, kluk tam psal že tankoval nějakou lepší naftu a snad ještě aditivoval.. po pár nádržích mu auto začalo zlobit.. vzal nádrž normální nafty, pořádně protáhnul a kontrolka signalizující chybu zhasla..


já osobně jsem měl na něco podobného taky podezření, protože mi malinko začala stoupat spotřeba.. poslední tři nádrže co jsem tankoval jsem nedával vif a zdá se že se to malino zlepšilo.. (i když možná že se na tom taky podepsali poslední dva 200km úseky :driver: kdy jsem se prakticky celou cestu pohyboval někde kolem 180-210 km..

Napsal: úte 10.07.2012 08:46
od Jendix
ještě se zeptám, když už se tu načalo téma prasklé svody, jaký jsou u nich vlastně příznaky?

Napsal: úte 10.07.2012 09:06
od Sweden
:D :D koukám že řešíme u tohodle kurevskýho motoru všichni stejné věci,doprdele u e39 jsem neznal nic jinýho než oleje,desky,a běžnej spotřebák a to že jsem měl ropáků celkem dost.

Prasklé svody viz.např.zde:http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61-f10-f11-f07-gt/problem-s-bmw-e60-vyfukove-plyny-t21365.html

Napsal: úte 10.07.2012 09:12
od Vlasta
Měli jste si koupit 535d a nemusíte řešit prasklý svody :lol: Dělám si (_!_). Jde nějak diagnostikou spustit pasivní regenerace DPF, v poslední době jezdím více méně jenom po městě, (na dálky si beru žlutou bestii), několikrát se mně stalo, že jsem přijel do garáže a cejtil jsem smrad - nedokončená regenerace. U koncernovejch a francouzskejch motorů se prej dá poznat podle zvuku motoru, že regenerace probíhá. Ale tohle jsem během 100 tis. km průběhu u BMW nepoznal

Napsal: úte 10.07.2012 09:15
od JaraX
jde diagnostikou pustit, ovšem dosahnout teploty 600C kterou to po mě chtělo, to jsem musel jet hodně jako prase :)

Napsal: úte 10.07.2012 09:16
od Teddy
Prasklý svody poznáš tak, že otevřeš haubnu, někdo ti párkrát prošlápne plyn a vidíš jak se kouří z levý části motoru.
Jinak je to taky trochu očouzený.

Prvotní příznaky ale poznáš tak, že když někde stojíš na volnoběh tak smrdí výfuk do auta. V tomhle případě (zkontroluj nejdřív jestli je vlnovec OK) to jsou většinou svody.

No já jsem měl smůlu, že jsem koupil neudržovanej kousek. Těch závad je na autě hodně a já jsem puntičkář. Všechno musí šlapat na 100%.
Naštěstí jsem auto ale koupil celkem levně, takže si ho dám dohromady a budu spokojenej.

Napsal: úte 10.07.2012 09:18
od Sweden
tak 535d jsem původně chtěl,ale holt mi jí pánové co se kolem bmw dost pohybují rozmluvili ohledně problémů s turby apod. chmur které má ale 530d stejně ty samé.Tohle auto je zatím největší sklamání z celkem početného stáda bmw které jsem kdy vlastnil. :D

jinak s tvým problémem ti poradit nedokážu,taky se poslední dobou celkem dost pohybuji v městském provozu a zdá se že jí to moc nesvědčí :D