Stránka 1 z 2

Napsal: úte 12.06.2012 08:42
od starynovy
Dobrý den pánové, chtěl bych Vás poprosit o radu, co spúsobuje tuhle situaci vozu. Auto se na rovince rozkutálí trěba i na 120, no jakmile přijde kopeček rychlost klesá, a já podradím z pětky na trojku ,a držím sotva 60km/h, víc nic. Čerpadlo z hlavy neteče, trochu nafty bylo jen pri hadičce nafty od filtru, snad zlá sponka, vštriky suché, teplý start mírne dlhší +/-3s, na čež se od motoru vyvalil bílý dým nespálené nafty (poškodený vlnovec výfuku?) . Na jiném fóru jsem objevil stejný problém a diagnostika hlásila chybu G80 něco s jehlou (řídící vstřik?), no bohužel zakladatel už o vyřešení neinformoval. Nakolik jsem doteď jezdil s Felicií 1.9D, jsou mi malé výkony blízké, tudíž mám odhad, a baworu nedávam tah ekvivalentní ani 40kW, flicka ten kopec vytáhne 90 na čtyřce.

Za rady předem děkuji.

Napsal: úte 12.06.2012 14:30
od beny-maser
koukni na hadičku k tlakovému čidlu vede od klobouku do sání a v sání bývá velni často volná, v tvém případě bych to tipoval na zcela vypadlá :wink:

Napsal: úte 12.06.2012 14:40
od starynovy
děkuji, to mne teší, že je naděje na tak lehkou opravu, jde o to že auto chci koupit, je v super stavu, bez koroze, no protože vúbec netáhne, majitel ho dává levně, čímž bych za slušnou cenu získal své vysněné BMW, nenápadně pak na to kouknu při finalní obhlídce :)

(taky vím že to múže být horší prúser se vstřik. čerpadlem, snad ne :oops: )

Napsal: úte 12.06.2012 14:55
od beny-maser
pokud bude větší průser se vstřikovacím čerpadlem i to se dá tady na fóru levně pořešit. Základ na pěknou e 34 je bez koroze :!: :!: :!:
Jinak podle popisu to na čerpadlo moc nevypadá, koukni na tohle to je základ.

Napsal: úte 12.06.2012 15:03
od starynovy
jasný, právě proto to takhle řeším, a hlouběji se tím zabývám, protože je po žene, ne po mladém závodníkovi v šiltovce na křivo, a jediná koroze kterou jsem postřehl byl malý puchýřek nad ŠPZtkou, koroze mi sežrala už dvě ´´auta´´, takže je to taky múj názor, motor spravíš, ale když schnije kasna je konec. A je docela levně, kvúli tomu problému, asi to nikdo nechce, takže v porovnání s jinými drahšími kusy, mi stále zbýva dost peněz, i kdyby to bylo čerpadlo, no rád bych se tomu vyhnul, svíti ABSko (možna snímač, levný taky neni), hučí ložisko kola, a ktoví co jsem jěšte nepostřeh.

Zatím tedy děkuji uctivě za radu, už se nemohu dočkat až tam tu upadlou hadičku rukou nahmatám :twisted: .

Napsal: úte 12.06.2012 20:09
od Misanek
Podle mě to tou hadičkou nebude. I přes to by to přecejenom jenlo líp než 1.9D. Dle mého názoru je mnophem větší pravděpodobnost že budou třeba tlaky v prdeli. Mrkni na olej kolik ho v motoru je. Jestli bude ryska suchá (s čímž už jsem se u jednoho prodeje taky setkal) tak je něco určitě špatně. Nicméně i u rysky dolité přesně na horní okraj jsem při koupi mírně nervozní, asi paranoia :)

Napsal: úte 12.06.2012 20:45
od starynovy
tak teď jsi mne zneistil, tlaky to by byl pruser na druhou, ruce pryč, já myslel že to není častá závada těchto parních motoru (spíš benzíny s nikasilem), olej rozhodne skontroluju, a budu požadovat první studený start predemnou, to je dobrý indikátor komprese, i když je zrovna léto no, kupovat to při -10°C to by bylo o jiném.

Ale mám za to, že to vylítaný není (315 000), ženy zvyknou spíš podtáčet než závodit :)

Napsal: úte 12.06.2012 20:54
od Misanek
Divej, je to stará mrdka, takže s tím může být naprosto cokoliv :wink: A to že to teď má ženská neznamená, že to před ní nemělo x hovad s prasáckým zacházením.


Jo a vystrašit jsem tě nechtěl, ale je to věc, která mě prostě logicky napadla - zmínil jsi býlý dým z nespálené nafty, ale ten bývá většinou černý. Býlý dým je z nekvalitního spalování například když trysky blbě práší. Nebo sis ho mohl taky zaměnit s modrošedým dýmem, který samozřejmě znamená olej ve válcích = pravděpodobně špatné tlaky vzhledem k chybějícímu výkonu. Takže asi tolik k mojí dedkuci :wink:

Napsal: úte 12.06.2012 20:59
od starynovy
je to bílý, znám to z flicky, když protáčí, a nechytá hned (malý predvstřik za tepla), tak vypoustí ten kouř polospálene nafty. J to je mi jasný, kdo to mohl mít, snad k tomu má servisnou knížku, ikdyž to taky není záruka, lepší než drátem do oka :)

Napsal: úte 12.06.2012 21:07
od radokrno
Misanek píše:Podle mě to tou hadičkou nebude. I přes to by to přecejenom jenlo líp než 1.9D. Dle mého názoru je mnophem větší pravděpodobnost že budou třeba tlaky v prdeli. Mrkni na olej kolik ho v motoru je. Jestli bude ryska suchá (s čímž už jsem se u jednoho prodeje taky setkal) tak je něco určitě špatně. Nicméně i u rysky dolité přesně na horní okraj jsem při koupi mírně nervozní, asi paranoia :)
nejelo,bych řek...pokudtojede po rovinědobřeadokopce to netahne ba naopak zpomaluje,,je toněco okolo toho snímače,třeba jen hadička,nebosnímačsamotný...nebo turbína.

Napsal: úte 12.06.2012 21:18
od starynovy
soudíc z toho že otáčky držely dobře, a běh byl jemny, a plynulý, to vážně vypadá na poruchu přeplňování. Jak říkám zrychlovalo plynule, bez cukání v celém rozsahu otáček (do červeného jsem nešel), jen to prostě na stovku zabralo tak 30s, pak v kopci začal dost spomalovat, a já musel podradiť o dva stupně.. prostě bez dechu.

Napsal: ned 17.06.2012 22:27
od starynovy
Tak ste měli pravdu, nejprv jsem našel upadlé EGR, a pak po hlubším bádání za jednotkou ABS jsem našel tu opředenou hadicku, totálně zpuchýřelou, trochu jsem jí tam nastokl, sice kolem ní zcela jistě dost profukovalo, 1..2....3.....4, koukám tacho, a jedu 150 :D

Napsal: pon 18.06.2012 07:33
od beny-maser
takže už jsi pokoupil :?:

Napsal: pon 18.06.2012 11:15
od starynovy
po vyplate :D hadičku jsem pod kopcem zase odpojil, auto vrátil, a zamluvil, tak snad mi ho nik nevyfoukne.

Napsal: pon 18.06.2012 14:30
od beny-maser
tak to přeju hodně štěstí :wink:

Napsal: pon 18.06.2012 14:55
od starynovy
děkuji, snad se to povede, já už nic jineho než BMW nechci, a to jsem v něm seděl pul hodiny :twisted:

Napsal: sob 23.06.2012 10:33
od ljakubicka
to tak je no,ja se svezl z kámošovým a už jsem nechtěl nic jineho :D

Napsal: sob 23.06.2012 13:48
od Tompo
A nejhorší je, že když se svezeš třeba V8-mičkou, tak už zas nechceš nic slabšího :D . Ale TDS, když není extra vyšeptalé a dojebané, tak není k zahození. Já mám teˇnajeto 3000km po výměně komplet rozvodů, vstřik. čerpadla a všeho možnýho, sice jsem do toho vrazil 30tKč, ale jako ten motor je uplně o něčem jiném!!!

Napsal: sob 23.06.2012 20:21
od starynovy
tak auto mi už hovoří pane, hadička zapojená, jede to jako blázen, nicméne je potřeba nastavit časování, dlouho startuje. - znám z felicie co dělá malý predvstřik.

Napsal: sob 23.06.2012 20:44
od Tompo
Teplý nebo studený? Samozřejmě předvstřik zkoukni, ale pokud to zlobí teplé, tak Tě asi nemine vstřik. čerpadlo...