Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e39 530D, překvapení s automatem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#1 Příspěvek od Pavel_Franta »

Dobrý den panstvo,

včera jsem vezl mladýho autobusáka od student agency z menší frymburský pouti, týpek jak prase, auto chválil jako kdyby celej život jezdil jenom v autobusech a v žigulu, když v tom přišel šok.

Jedeme z asi kilometrovýho kompce, tak jsem automat hodil na neutrál a typek málem vyskočil z kůže, jestli si uvědomuju, že když odpojim u automatu převodovku, že mi automaticky klesne tlak oleje a nemaže se mi třeba kardan a další části pohonné soustavy...

prozatím se přiznám že mi zastrašil... jak to tedy je popravdě...? :D

děkuji
Pavel
eisy
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 03.06.2012 00:00

#2 Příspěvek od eisy »

Automat je od toho, aby automaticky radil, za jizdy na to vubec nesahej, maximalne na sko, nebo manual, ale ne neutral!!!!!!!
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#3 Příspěvek od caknakis »

přesně tak....je to napsané i v manuálu. Na neutrál za jízdy v žádném případě.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#4 Příspěvek od ada540i »

Kardan mazání nepotřebuje, ale lamely v převodovce ano :idea:

Při jízdě se zařazeným "N" klesne tlak oleje a převodovka se začne přehřívat. Vysoká teplota sníží mazací schopnost oleje.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#5 Příspěvek od Pavel_Franta »

to je ale skandál pánové... takhle já si jezdim celé měsíce a pak tu zakládám vlákna na téma proč mi otáčky na 4000 čekají na přeřazení a nic se neděje... :X

edit:
Takže ty řidiče poučujte, poučujte a ještě jednou poučujte...

každej z vás by se velice pobavil, kdyby viděl mou první jízdu s BMW e39 530dA. Kdy jsem ho všeeeem ukázal... najel jsem 500 km hned první den jen tak a večer zastavim, neznal jsem nic o automatu, tak jsem zatáhl ručku a....

... a ty vole nejde vytáhnout klíč ze zapalování jak to....?

po 20ti minutách a 5ti telefonátech, jsem přesunul páku do polohy P a šel jsem domu :D
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#6 Příspěvek od Misanek »

Napsaného je to tu o automatech víc než dost - vlastní zkušenost, poněvadž jsem taky nevěděl jak s automatem jezdit, což je teda celkem paradox vzhledem k tomu, že jízda s automatem by měla být jedodušší :) Nicméně takovou blbost jako vyřazování na neutrál za jízdy z kopce mě nenapadla ani tehdy, když jsem v tom jel poprvé :) Mimochodem když jedeš z kopce a nemáš zamklý hdyroměnic, tak motor stejně klesne na volnoběžné otáčky, pokud je převodovka v eko modu
xnovic
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00

#7 Příspěvek od xnovic »

Pavel_Franta píše:

... a ty vole nejde vytáhnout klíč ze zapalování jak to....?

:D


Tak tohle jsem taky řešil asi 5 minut. Byj jsem z toho dost vyplašenej. Ale neutral mě nikdy nenapad..
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#8 Příspěvek od Pavel_Franta »

misanek:

popravdě, vůbec se nestydím za to N které jsem tak vytrvale za jízdy používal... motor mě brzdí neustále... nikdy se mi sám nehodí na volnoběh.... naopak... při jízdě z kopce ještě podřadí, tak že mi motor vyskočí na 3000 otáček a brzdí mě dvakrát tolik... reaguje okamžitě jak šlápnu na plyn a přeřadí...

je to ok...? nevím...

každopádně šlo to ošetřit velice ladně..."N" :) nemusel jsem na páce ani knoflík mačkat... vypadalo to jako když je to na to přímo dělané....

takže bud mi něco unikalo už za manuálu, ale tam jsem vyřazoval taky kde se dalo...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#9 Příspěvek od Misanek »

Já jsem zase asi 14 dní ze začátku praktikoval to, že jsem vyřazoval na N při stání na semaforech a přesně jsem si to obhajoval tímto, že asi proto Nko neni jištěné pojistkou, aby se dalo vyřadit dkyž auto stojí na semaforech nebo tak, tak aby zbytečně neklouzal měnič a nehřál se olej.

Jenomže omyl. Údajně každé zařazení kvaltu nazpět z polohy N,R nebo P je právě ta část celé procedury, při které automat trpí nejvíc a dostává největší kouř díky relativně velkým hydraulickým tlakům ve skříny, které při tomto řazení vznikají. takže pokud nejse o nějaké delší stání, tak nechat stále D.


Jinak ještě jedna věc, kterou jsem se dozvěděl a chtěl jsem ji vědět - jeden moudrý člen zdejšího fora mi tu objasnil jednu věc. A to tu, proč vlas5tně neni mezi N a D pojistka. Je to z toho důvodu, že kdyby se auto dostalo do smyku nebo nějaké krizov situace, tak aby šlo co nejrychlej vyřadit. Musím uznat že to zní celkem logicky
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Pavel_Franta píše:

... a ty vole nejde vytáhnout klíč ze zapalování jak to....?

:D

Takhle zrušil spořivej strejc Š100. Zamknul se mu volant a šup do stromu
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#11 Příspěvek od Pavel_Franta »

:D:D:D:D

by jste se posrali jak jsem nasral mladou, když jí popisuju tu situaci se zamčeným volantem a jí je to přitom uplně u prd*le :D
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Patrik »

jen nechapu jak si tam dal za jizdy z N zase D po me to bez brzdy na to D neslo (asi vi proc to tak je) jinak o automatech asi to ze cim min radi tim vic vydrzi takze davat N na semaforech taky neni nejlepsi donutis tim menic 3 x odemknout a zamknout kdezto s podrzenou brzdou jen 1 x s automatem sem v BMW najel jen 35000 km ZF v E38 benzin a naprosta spokojenost ale temahle manevrama vyrazeni na semaforech a vyrazeni z kopce to lidi akorat dodelaj....automat je proto aby radil ON a ridic volil mezi plyn a brzda, N ko je tam pro priad tazeni omezeno km prave kvuli nemazani a mycce a jinym podobnym vecem este kdyz prijede clovek ke srankam tak se da pochopit N ko ale naa svetlech !!!!!! nedavat a pekne otravne drzet brzdu !!!!
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od Misanek »

Patrik píše:jen nechapu jak si tam dal za jizdy z N zase D po me to bez brzdy na to D neslo (asi vi proc to tak je) jinak o automatech asi to ze cim min radi tim vic vydrzi takze davat N na semaforech taky neni nejlepsi donutis tim menic 3 x odemknout a zamknout kdezto s podrzenou brzdou jen 1 x
Co to je za blbost? Hydroměnič se zamyká u vyšších kvaltů a hlavně už při pohybu. Kdyby se ti při stání na semaforech zamčel měnič, tak ti jednak chcíne motor a za druhé by asi následovala docela velká mrda přinejmenším podobná rychle puštěné spojce při rozjezdu
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#14 Příspěvek od Pavel_Franta »

škoda že váš spor nerozsoudím... jediné k čemu se mohu přiklonit, je fakt že na Neutrál a zpět na Drive, si vesele přehazuji páku, bez pojistky, bez zvláštník zvuků, bez toho abych měl pocit že něco trpí...

po debatě s bývalým majitelem se mi dostalo reakce: "jo kamaráde, narovinu, nemám pocit že toto je fatální jednání s automatem... ty občasný vyřazovačky i kdyby byly na 200m na každých 3 km, tak mi někdo s klidným svědomím řekne že tím pošlu automat do kytek a já mu řeknu "hochu, i přes tvé přesvědčení si myslím že zas tak fatální to není, myslím si přímo že je to fuk... za těch 30 vteřin na N ku po ujetých 400 metrech těžko převařim olej v převodovce...
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#15 Příspěvek od ada540i »

Tak ono je to na každým zvlášť, jak bude zacházet se svým autem. Někdo vyřazuje za jízdy a někdo zase při každým rozjezdu dává plyn na podlahu. Nemyslím si, že bys převodovku zničil po 400 metrech, ale proč to pokoušet? Já jsem si pro jistotu koupil manuál :) a stejně si napamutuju kdy jsem naposled z kopce vyřadil.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#16 Příspěvek od Pavel_Franta »

jestli si nepamatuješ kdy naposled si z kopce vyřadil... tak kdybych takhle jezdil já, tak si ani nepamatuju kdy jsem naposledy z kopce jel přes 90 km/h bez plynu...

protože můj automat je opravdu schopný mě zbrzdit z každé rychlosti na 80 km/h a kolikrát si ještě podřadí... vyžene motor na 3000 otáček aby to brzdil ještě víc...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#17 Příspěvek od Misanek »

Tak to v tom případě ale hledej chybu někde úplně jinde, protože toto v žádném případě neni normální chování automatu (pokud samozřejmě nejede v S modu)
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#18 Příspěvek od Pavel_Franta »

:D ... možná bych k sobě i k vám měl být upřímný....

chtěl jsem BMW, mám ho...
chtěl jsem třílitr, po staru (pod 2000 rok), touring, mám ho...
chtěl jsem aby pamatoval garáž a servisní knihu, má to...

Chtěl jsem ho koupit do 120.000 Kč + 60.000 kč do toho vrazit, vyšlo to...

a ted mi motor nejde přes 4000 otáček, váhou vzduchu to neni, automat mě brzdí a milion píčovin jsem se naučil přehlížet.... :D

i přes to mám to auto rád... díky těmhle sekům si už ted připadám dospělejc, že vím kde je vůbec váha vzduchu, mám naistalovanou svou první INPU a celá řadovka si myslí jak jsem drsnej když běhám kolem auta s notasem :D

... ale někdy mám pocit že už je toho dost :) ... že až to dám všechno dohromady tak budu mít starej pekáč za 300.000 Kč, což jsem mohl za ty prachy vymyslet i lépe.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#19 Příspěvek od hurvajs77 »

Osobně bych střílel za neutrál za jizdy i u manuálu... 8)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Patrik »

nebudu se tu z nikym dohadovat co dela automat kdyz zastavis vyradis na N a pak zpet na D ale verte ze menic pracuje....staci procist par informaci o tom jak jezdit s automatem (idealne na americkych strankach) poptat se par servisaku co delaj fakt delaj automaty reknou vam 2 veci kdyz automat radi rychlost uber plyn nenicis tolik spoky uvnitr skrine a za dalsi ti reknou dej tam N az budes vedet ze nekde budes stat douho...a pokud mate jinej nazor pouzivejte ho idealne u prevodovek GM konstruovanych na 340Nm kde bez cipu motory 3,0D maji 410 Nm a pak se kazdej divi jak jim jde automat u 530D do haje..je to o zachazeni s nim.....tot vse a vic se k tomu nevyjadruju koupil sem 525D v manuálu protoze s GM prevodovkou nechci mit nic spolecneho to si radsi vymenim dvouhmotu se spojkou za cyrka 14000kč komplet a mela by me vydrzet 200t km ez poskubavani pri razeni.....automat miluju ale nechci ho v dieslove E39 a na E60 nemam lowe

a co se tyka vyrazeni z kopce ja to resil asi takhle automat nechat rozject na rychlost co sem chtel donutt ho vrazit tam 5 ku a ubrat plyn a pak jede na 5 ku s 1300 otacek hrde dolu a rychlost je kostatni...pokud to chces urychlit tak sekvence prikazat dej tam 5 ku....jak pisu neco sem najel s 728iA s timhle sem problem nemel a rozhodne mi nezpomaloval z kopce a netocil 3000 a to to b benzin kdy na kickdown nebo jak se to pise tocil az 7000

píšse tady ze nejede přes 4000 otacek a ze mas impu tak co to dela kdyz dojedes na 4000 proc nejede dal?? tlak turba??neco k tomu napis kdyz uz to mas osobne sem u e 525D v manuálu nejak neprekrocil 3500 otacek neni treba kroutak je dole nepotrebuje vytacet 4000 otacek....rada na zaver odpoj baterku treba na 1 den automat si rad pamatuje a uci se a timhle ho vyresetujes pro lidi co budou rikat ze je to blbost tak te ujistim ze automat je schnej se ucit jak snim jeho majitel jezdi.....navzdory tomu co bude nekdo psat udelej to odpoj baterku na 1 NOC zapoj a jdi jezdit a uvidis.....
Odpovědět