Stránka 1 z 2
Napsal: pát 01.06.2012 18:19
od xnovic
Ahoj
Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Mám možnost koupě 18" alu kol. Předek 235/45 R18-disk 8j ET20 a zadek 265/35 R18-disk 9j ET25. A potřebuji vědět, zda nebude problém s drhnutím apd na e39 Touring s nivo.
Díky
Napsal: pát 01.06.2012 19:10
od Killingman
Mám origo 18tky z M5, ve stejném rozměru jak píšeš, naprosto bez problémů. Nikde nic nedrhne.
Jen na naše cesty to není to pravé, s Mpacketem mám na D11 občas pocit, že se mi auto rozpadne

Napsal: pát 01.06.2012 21:36
od Rejchy
Na předku by mělo být 235/40R18,ale chvíli jsem jezdil na 235/50R18 a škrtalo to jen v plném rejdu.
Napsal: pát 01.06.2012 22:14
od xnovic
Ja vim, ze by tam mel bejt profil 40. Na tech kolech jsou funglovky gumy. Tak az bych je sjel, tak bych koupil 40 na predek i zadek. Me spis jde, aby to bylo O.K. a nekde bych nedrhnul..
Napsal: pát 01.06.2012 22:31
od magyar
xnovic píše:...tak bych koupil 40 na predek i zadek...
Na zadok v tom rozmere sa dáva zase 35-ka profil (ak teda chceš dodržať 265), nasere čo?

Napsal: pát 01.06.2012 22:38
od xnovic
Ani ne

Takže předek 245/40 a zedek 265/35..?
Ale ty rožměry, co jsou tam teď? Problém by teda bejt neměl?!
Napsal: pát 01.06.2012 23:22
od Darel
mám Mkovej podvozek, 235/40/18 a ouplně bez problému, 40% z 235 nebo z 245 je už fuk.. to samé zadek, díky profilu 35 je ten liťák s pneu stejně vysokej bo dokonce malinko menší než ta 245/40/18...
spíš si dej pozor na nehody abys pak neměl tahanice s pojišťovnou
EDIT: máš to správně napsané? předek 235/45/18? a zadek 265/35/18? tam je rozdíl, že zadek je o 13mm v poloměru menší, tedy na výšku to dělá nějaký 2,6cm oproti předku, ale problem si myslim že mít nebudeš, já mám vepředu místa dost a zatáčení bez problému
Napsal: pát 01.06.2012 23:52
od xnovic
Je to tak.. Nevím proč to majitel má takhle.. Nebude mi kecat tachometr?
Napsal: sob 02.06.2012 07:47
od Don
trochu jo. mel bys tam mit 235/40 18 a 265/35 18. jinak budes mit jiny prumer kola.
Napsal: sob 02.06.2012 12:37
od Darel
tusim ze o 7% bude kecat, kolo se bude rychleji otacet takze by mel premerovat, coz neni ke skode
Napsal: pon 04.06.2012 07:21
od Birkoff
No hlavně aby to nevadilo ABS-ku.
Napsal: pon 04.06.2012 17:37
od xnovic
Tak nakonec tam měl pán profil 40. Už je mám na autě a vše je jak má...
Napsal: pon 04.06.2012 23:18
od Darel
pak je vše v pořádku

Napsal: stř 06.06.2012 13:39
od Couloo
Tak já na E39 tour s m-podvozkem a ještě s předními sport.pružinami a na 18´ kolech s rozměrem 235/40/18 a ET 20 na všech 4 kolech je vše v pořádku a jsem dokonce hodně překvapený s pohodlím. Takové pohodlí po tom všem jsem ani nečekal.Dal jsem si ty kola teď na E60 s normal podvozkem a je to o dost tvrdší.
Napsal: stř 06.06.2012 15:45
od xnovic
Já měl taky strach, že to bude kdovíjak tvrdý, ale v pohodě. Docela jsem mile překvapen.
Jen mi vrtá hlavou jedna věc. Když mám kola 15", 16" a 17" palců, tak výška pneu je stejná na předku i zadku, ale u těch 18" je zadek nižší.. Proč? Je to jen kvůli šířce zadní kola?
Napsal: stř 06.06.2012 15:55
od Rejchy
Přesně,je to procentuelní poměr šířky k výšce pneu.
Napsal: stř 06.06.2012 16:38
od Darel
tak pokud chceš mít řekněme na předku 235/40/18 a máš třeba na zadku širší disk a musíš mít širší pneu tedy třeba 265 tak musíš nějak dohnat aby na výšku byl ten disk s pneu stejně vysokej jako předek.. proto se dá 265/35/18...
to číslo 40,35 určuje výšku samotné pneumatiky, je to procento z šíře, takže třeba u 235/40 je to 40% z 235 a to je 94 a u zadku to vychází 93mm tedy rozdíl 1mm na výšku což není žádný problém... kdybys měl vzadu pneu s profilem 40 tak je rozdíl už 1 cm
Napsal: čtv 07.06.2012 16:24
od xnovic
Jaké by měli by být "tlaky"

v pneu. Na štítku mám jen hodnoty do 17"..
Napsal: čtv 07.06.2012 16:51
od Darel
dávám 2,8
Napsal: čtv 07.06.2012 18:07
od Don
ja davam predek 2,7 a zadek 3,2