Stránka 1 z 2

Napsal: ned 06.05.2012 11:58
od frantisek1979
Ahoj. vlastním bmw e60 530xd, najeto 114tkm. v polsedni době jsem zaznamenal cukání při nízkých ot. (1500-1800)na 6.,přev.stupeň, tj. kolem 100-120km/hod, ne v tahu, ale při lehkém plynu, nejvíc se to projeví při nastavenym tempomatu. Je to automat, před mesicem menen olej, cukani se presto zhorsuje,ma nekdo tajny tip, co by to mohlo byt? nacaty menic prevodovky ci neco uplne jineho? diky za rady

Napsal: pon 14.05.2012 11:17
od Whizour
Ahoj. Co s tím bylo? Víš?

Napsal: pon 14.05.2012 17:28
od Whizour
nebo někdo ví?

Napsal: pon 14.05.2012 18:22
od frantisek1979
Whizour píše:Ahoj. Co s tím bylo? Víš?

jasny. vypada to na mechatronik+menic. takze cca 65t prdeli. juch :)

Napsal: úte 15.05.2012 17:57
od Eks
To že přijedeš někam do servisu a řekneš co to dělá a oni hned od boku vypálej, že je to jasný, že to dělá měnič a mechoš a že to stojí tolik a tolik, tak tam bych byl opatrný. Takových sevisů co dělají machry je dost a dost. Nech udělat diagnostiku nech změřit selenoidy a tlaky v převodovce pokud to umí. Třeba to nakonec bude "prkotina" a nebo něco co s převodovkou nemá nic společného. Hlavu vzhůru.
Eks

Napsal: úte 15.05.2012 19:27
od frantisek1979
Eks píše:To že přijedeš někam do servisu a řekneš co to dělá a oni hned od boku vypálej, že je to jasný, že to dělá měnič a mechoš a že to stojí tolik a tolik, tak tam bych byl opatrný. Takových sevisů co dělají machry je dost a dost. Nech udělat diagnostiku nech změřit selenoidy a tlaky v převodovce pokud to umí. Třeba to nakonec bude "prkotina" a nebo něco co s převodovkou nemá nic společného. Hlavu vzhůru.
Eks

dík. na diagnostice jsem byl, nic moc to nenašlo. zítra to pojedou projet a diagnostikovat za jízdy. pak se uvidí. jsem v rukou odborníků, to je bez pochyb. ale jestli je to tou převodovkou, to si samozřejmě jist nejsem. mezi 110-130 to prostě začne cukat, divný. uvidim, co zjistí zítra. nejhůř se opravujou závady, který nejdou najít.

Napsal: úte 15.05.2012 21:24
od starML
Když čtu "pocukává při 1500-1800", tak mne napadá nedovřený nebo zanesený EGR ventil. Než se začnou hrabat v automatu a měnit díly za desítky tisíc, podíval bych se sem. Je to práce na 45 minut i s vyčištěním.

Napsal: stř 16.05.2012 06:49
od frantisek1979
starML píše:Když čtu "pocukává při 1500-1800", tak mne napadá nedovřený nebo zanesený EGR ventil. Než se začnou hrabat v automatu a měnit díly za desítky tisíc, podíval bych se sem. Je to práce na 45 minut i s vyčištěním.

Ok dik za tip.divny je,ze to dela jen 6ka rekl bych. Na nizsi prev.stupne je to zda se ok. Ale ten egr proverim.dik

Napsal: stř 16.05.2012 10:30
od Eks
Když už se budete motat kolem EGRu tak ať změří i škrtící klapku před EGR ventilem.
Eks

Napsal: stř 16.05.2012 16:47
od frantisek1979
ok ok díky

Napsal: stř 16.05.2012 18:11
od Whizour
jinak hafo info o tomhle problému je taky na bmwklub.sk

Napsal: čtv 17.05.2012 19:38
od frantisek1979
Whizour píše:jinak hafo info o tomhle problému je taky na bmwklub.sk

Kdes to tam nasel?nemuzu to najit.dik

Napsal: pát 18.05.2012 06:42
od frantisek1979
Uz se to nasel. Sorry :wink:

Napsal: pát 18.05.2012 18:12
od thomas
Sem tam mi to udělalo taky, byl jsem s tím v Horimexu, mechanik mi řekl že je to celkem běžný problém u E60, problém je v převodovce. Dělá to pouze při lehkém plynu. Každopádně diagnostika nic neukázala, po smazání adaptací žádná změna.
Ptal jsem se v Kaps, Kroměříž - řekli sundat převodovku dolů a zjistí co vše je špatně.. Oprava dle poškození 20-45tisíc Kč. Přemýšlím jestli jim to mám dát nebo zvolit jiný servis. Reference na ně nejsou úplně 100%.
Jinak olej se v mé převodovce měnil od začátku a pravidelně.
Lepší řešit hned, na nic nečekat, čím později tím dražší....

Napsal: sob 19.05.2012 00:50
od K0BLICH
Mám ten samý problém u E39 530dA r.v. 03 projevuje se to jen na 5tý rychlostní stupeň, jakoby chtěl automat podřadit a nemohl fakt nvm co to může být...klapky mám vyčištěné a EGR vyměněný za nový je na něm najeto cca 5kkm :( Furt se mi nechce věřit, že by odcházel automat zničehonic takovýmhle způsobem. Nižší stupňě řadí parádně a plynule i tu pětku to tam dá vklidu. Akorát když motám 1600 a začne cukatůra tak prostě podřadí!

Napsal: sob 19.05.2012 12:46
od thomas
No ale u E60 automat nepodřadí, prostě jen lehce kolísají otáčky. Po přidání plynu je vše ok. Nevím jak se to chová jiným, mně se to stalo jen párkrát za posledních 10tis km.

Napsal: ned 20.05.2012 20:14
od frantisek1979
KAPS určitě fajn, jen je to velmi daleko v kojetíně. alespoň pro mne. navíc sem tam volal, přesně popsal problém a neřekli mi vůbec nic. pokud je to převodovka, pak může odejít měnič, mechatronik. plus oleje práce atd atd a jsi spíš na 60-70t za opravu, tak mi to řekli ve třech na sobě nezávislých servisech aut.převodovek. diagnostika stále nic nezaznamenala, navíc se cukaní projevuje velmi nepravidelně, ale je to opruz. zítra začnu dle rad příspěvků fora u EGR a pak budu postupovat dál, byt instinkt mi říka, že to bude za raketu - v převodovce.

Napsal: úte 22.05.2012 09:55
od Whizour
ono to dělá spoustě aut a zajímalo by mě co to je. dá se s tím jezdit, ale musí to srát.

Napsal: úte 22.05.2012 12:06
od zovkas
Ahoj, mě to dělá na autě od 160 tis. km v bmw chtěli měnit celou převodovku cca asi za 150. Ale nakonec jsem jenom v ní vyměnil olej a filtr a dalších 5000 km to nic nedělalo a pak to zase začalo. Tak jednou za čas vyměním jenom olej v převodovce a auto má najeto už 380 tis.km a všechno v pohodě, jenom občas takhle kolísají ty otáčky.

Napsal: čtv 24.05.2012 09:51
od Whizour
zovkas píše:Ahoj, mě to dělá na autě od 160 tis. km v bmw chtěli měnit celou převodovku cca asi za 150. Ale nakonec jsem jenom v ní vyměnil olej a filtr a dalších 5000 km to nic nedělalo a pak to zase začalo. Tak jednou za čas vyměním jenom olej v převodovce a auto má najeto už 380 tis.km a všechno v pohodě, jenom občas takhle kolísají ty otáčky.


jo jo pár kámošů s tím jezdí cca už 100 tis. km. a v poho. To se dá, kua ale sere to :-))))