Stránka 1 z 1

Napsal: pát 27.04.2012 11:13
od zverbo
Ahoj panove mam malej problem se svou E39 528i r.v.97

Zniceho nic prestal startovat, vložim klič do zapalovani /klič je original/, klič druha poloha - zhasnou kontrolky /abs atd.../ otocim na start a nic, vubec nic, mrtvo, nic neklepne nic netukne proste nic!

Nevite prosim co mužu mit za problem?
Jestli ma smysl diagnostika?
Nebo je v prdeli imobilizer nebo starter?

Vsechna elektronika normalne maka!

Napsal: pát 27.04.2012 11:59
od youwee
Imobilizer muzes vyloucit, motor by tocil.

Napsal: pát 27.04.2012 12:04
od zverbo
youwee píše:Imobilizer muzes vyloucit, motor by tocil.


Dekuju za info!!!

Napsal: pát 27.04.2012 12:05
od zverbo
Nekde neco neni co by mohlo odejit???

Napsal: pát 27.04.2012 12:32
od zverbo
Nevi nekdo ako a kde spojit kabely startovaci u spinacky???

Startovani ako kdyz se krade auto!

Napsal: pát 27.04.2012 12:57
od pepino5xx
Bych šel ke startéru, když netočí.
Popř. diag :)

Napsal: pát 27.04.2012 13:42
od youwee
Jak rika pepino muzes mit v riti starter... Pokud motor neotoci tak je to divny. Takova blba otazka: kdyz startujes, nezhasne vse? Nemas nahodou K.O. baterku? :-) Nedavno byl u me kamos a dusoval se ze baterka je dobra ze to normalne sviti atd... Svitila ale jak se udelal vetsi odber(start tak K.O. a starter ani nestekl)

Napsal: pát 27.04.2012 14:11
od Fx
youwee píše:Imobilizer muzes vyloucit, motor by tocil.


Nemůže. To, že ty v E30 nemáš imobilizér zapojený tak, jak je z fabriky, je věc jiná ;)

U E39 z roku 97 se zrovna lámaly typy imobilizéru EWS2 a EWS3. Pokud motor ani netočí, může být rozpárovaný čip od jednotky.

Mrkni se za kastlíček, co máš u řidiče za levou nohou. Za ním je schovaná jednotka EWS3 (pokud ji tam máš, tj. je to auto po 3/97). Při otočení klíčem do startovací polohy (nebo druhé, teď z hlavy nevím) by v ní mělo cvaknout relé startéru.

U starších modelů je jednotka EWS2 schovaná za kastlíkem u spolujezdce za plechem, je k ní přístup jak k penězům.

Pokud necvakne, je buď jednotka v háji (také se stává), nebo rozpárovaný čip imobilizéru. Toto ti řekne přibližně to samé, jako diagnostika, která umí imobilizér (dobře se tohle hledá např. v live datech v BMW Scanneru 1.4).

Napsal: pát 27.04.2012 15:18
od youwee
Fx: co vím tak EWS2 točí i bez imo, akorát nenastartuješ... (a teď nemyslím moje auto, ale serii)

Napsal: pát 27.04.2012 15:26
od Fx
Netočí. Proto, aby točila, na EWS2 musí být propojené piny 2 a 3, tj. vstup a výstup relé startéru. Točení startéru je povolené po rozpoznání správného klíče, zapalování a vstřikování až po rozpoznání ISN mezi DME a EWS.

Pokud je od té E39 druhý klíč, doporučuju dobít baterku doplna nebo dát jinou, která je s jistotou dobrá, a zkusit jiný klíč než ten, s kterým to nestartovalo.

Napsal: sob 28.04.2012 15:42
od honzaera
Baterka

Napsal: sob 28.04.2012 15:57
od zverbo
Ano ano /na radu kamarada MEDVEDA nemenovaneho pre istotu aby sa nenasral/ už som pořidil baterku dnes, idem to nahodit a uvidim co a ako, pak vam napisem.

Inak diagnostika nic nezistila. Vse ok podla nej.

Napsal: sob 28.04.2012 19:53
od kubik
Myslím že to dělá imobiliser. Mám podobný problém s e39 98 (EWS3). Čas od času mi to udělá to samé. Zkouším startovat 1, 2x, 3x,....10x a nic. Někdy pomůže odpojit na chvíli baterku, jindy musím vyndat čip z klíčku, přiložit přímo na snímací kroužek u spínací skříňky a otočit klíčem. Pak to zas nějaký čas šlape normálně (s čipem v klíčku)... Druhý klíč zkusit nemůžu, protože ho jednoduše nemám. Auto jsem koupil už jenom s jedním klíčem. Myslím, že s tím startováním budeš mít podobný problém.

Napsal: sob 28.04.2012 20:05
od zverbo
JO muj problem, tohle presne!!! Budu vedet vic pak napisu co bylo.
Dakujem.

Napsal: úte 04.06.2013 22:06
od fajfka
zdravím vás lidi, už jste zjistili problém? z ničeho nic mi auto začalo dělat to samé, mam e39 523ia 98rok ews3 a nevim kudy kam. díky za odpověď.

Napsal: úte 04.06.2013 22:07
od fajfka
zdravím vás lidi, už jste zjistili problém? z ničeho nic mi auto začalo dělat to samé, mam e39 523ia 98rok ews3 a nevim kudy kam. díky za odpověď.

Napsal: úte 04.06.2013 22:20
od zverbo
K tomuto problemu este davno kedysi ked som ju este mal odyslo spinanie zapalovania, proste to sede nakoci spinacky som vymenil a pohoda super.

Napsal: úte 04.06.2013 22:58
od Fx
Někdy se ta elektrická část spínačky chytne, když klíč podržíš ve startovací poloze cca 20 vteřin. Prvotní je ale se ujistit, že je baterka OK. Může to dělat i snímací cívka apod., jako poslední možnost je ten rozpárovaný čip.

S jiným klíčem jsi zkoušel startovat (pokud máš)?