Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 26.04.2012 12:17
od berkelay
Ahoj, tak po dvou letech bezstarostného provozu přišla první větší závada. Po nastartování se ozval skřípot a jakoby zvuk tření něčeho o něco. Zvednu kapotu a vidím, že vrtule s viskou je vyosená a olizuje gumovou hadici na chladiči. Vypnu motor a zkouším zahýbat s vrtulí a ta je uvolněná, jde s ní trochu pohnout nahoru a dolů. Hýbe se s tím zároveň i viska na které je vrtule naroubovaná a také ten řemen, který vede od alternátoru, takže to pískání je prokluzující řemen, který tu visku s vrtulí přitánul směrem k motoru. Otázka je, co je potřeba dotáhnout či vyměnit. Stejně s tím asi zajedu do servisu, na ulici to nevyměním. Rád bych jen věděl, kolik tisíc si mám na opravu připravit.
Díky moc za rady
E39 523i 1999, M52TUB25
Napsal: čtv 26.04.2012 19:06
od berkelay
pro lepší srozumitelnost je na fotce kladka, co se hýbe nahoru a dolů když zatlačím na vrtuli co je na visce a sním i ten řemen (tohle jsem nefotil ale našel jsem na youtube v návodu na výměnu napínáku). Kladka je vlastně na pravé straně vychýlena směrem k motoru a vrtule která je na visce, která je na tom přišroubovaní se tak dotýká gumové hadice z chladiče co je nad alternátorem. Přitom ty šrouby vypadají dotaženě. Může to být třeba problém s vodní pumpou? Omlouvám se za ne moc technický popis, ale jsem na tohle antitalent

Napsal: čtv 26.04.2012 19:19
od berkelay
tak nakonec jsem našel na youtube přesně ten problém co mám, akorát u mě se s tím dá hýbat mnohem víc

:
http://www.youtube.com/watch?v=bPDIcR5i ... 4FF5F2D19E
Napsal: čtv 26.04.2012 20:48
od Soptiiik
Pumpa k.o.
Napsal: pát 27.04.2012 08:54
od berkelay
máte někdo nějaké doporučení jakou značku vodní pumpy koupit? Jsou všechny ty "aftermarket" pumpy už s kovovou vrtulkou?
Ještě by mě zajímalo, zda s tím tedy můžu dojet do servisu, jestli se tam ještě nemůže posrat něco více, nebo bych to měl raději nechat odtáhnout.
Napsal: čtv 03.05.2012 22:39
od Frenk900
Tak přesně tohle jsem řešil dneska, myslím že s pumpou od SKF, konkrétně VKPC 88617 na M50 a M52 chybu neuděláš, i když má ty lopatky plastové. Ono tady lidi říkají, že kovové jsou lepšíl, ale dle výrobce jsou plastové odolonější z důvodu větší pružnosti pří roztáčení čerpadla a stojící kapaliny... Mě třeba to neteklo, ale jet s tím někam dál a čekat až se to vysype úplně... zbytečné. Tu vůli jsem tam měl taky a myslel jsem že mám místo benzína diesela... až tak. Tak to jen info za mě, největší drbačku jsem měl s odvzdušnením, jinak samotnou pumpu s demontáží a montáží sahary, vrtule a řemenů jsem měl snad za hodinu hotovou. Tak ať se zadaří
