Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Uvolněná vrtule s viskou -E39 523i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#1 Příspěvek od berkelay »

Ahoj, tak po dvou letech bezstarostného provozu přišla první větší závada. Po nastartování se ozval skřípot a jakoby zvuk tření něčeho o něco. Zvednu kapotu a vidím, že vrtule s viskou je vyosená a olizuje gumovou hadici na chladiči. Vypnu motor a zkouším zahýbat s vrtulí a ta je uvolněná, jde s ní trochu pohnout nahoru a dolů. Hýbe se s tím zároveň i viska na které je vrtule naroubovaná a také ten řemen, který vede od alternátoru, takže to pískání je prokluzující řemen, který tu visku s vrtulí přitánul směrem k motoru. Otázka je, co je potřeba dotáhnout či vyměnit. Stejně s tím asi zajedu do servisu, na ulici to nevyměním. Rád bych jen věděl, kolik tisíc si mám na opravu připravit.

Díky moc za rady

E39 523i 1999, M52TUB25
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#2 Příspěvek od berkelay »

pro lepší srozumitelnost je na fotce kladka, co se hýbe nahoru a dolů když zatlačím na vrtuli co je na visce a sním i ten řemen (tohle jsem nefotil ale našel jsem na youtube v návodu na výměnu napínáku). Kladka je vlastně na pravé straně vychýlena směrem k motoru a vrtule která je na visce, která je na tom přišroubovaní se tak dotýká gumové hadice z chladiče co je nad alternátorem. Přitom ty šrouby vypadají dotaženě. Může to být třeba problém s vodní pumpou? Omlouvám se za ne moc technický popis, ale jsem na tohle antitalent


Obrázek
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#3 Příspěvek od berkelay »

tak nakonec jsem našel na youtube přesně ten problém co mám, akorát u mě se s tím dá hýbat mnohem víc :cry: :

http://www.youtube.com/watch?v=bPDIcR5i ... 4FF5F2D19E
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#4 Příspěvek od Soptiiik »

Pumpa k.o.
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#5 Příspěvek od berkelay »

máte někdo nějaké doporučení jakou značku vodní pumpy koupit? Jsou všechny ty "aftermarket" pumpy už s kovovou vrtulkou?

Ještě by mě zajímalo, zda s tím tedy můžu dojet do servisu, jestli se tam ještě nemůže posrat něco více, nebo bych to měl raději nechat odtáhnout.
Frenk900
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 02.06.2006 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj úplně nahoře
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Frenk900 »

Tak přesně tohle jsem řešil dneska, myslím že s pumpou od SKF, konkrétně VKPC 88617 na M50 a M52 chybu neuděláš, i když má ty lopatky plastové. Ono tady lidi říkají, že kovové jsou lepšíl, ale dle výrobce jsou plastové odolonější z důvodu větší pružnosti pří roztáčení čerpadla a stojící kapaliny... Mě třeba to neteklo, ale jet s tím někam dál a čekat až se to vysype úplně... zbytečné. Tu vůli jsem tam měl taky a myslel jsem že mám místo benzína diesela... až tak. Tak to jen info za mě, největší drbačku jsem měl s odvzdušnením, jinak samotnou pumpu s demontáží a montáží sahary, vrtule a řemenů jsem měl snad za hodinu hotovou. Tak ať se zadaří :)
Odpovědět