Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

řízení e39 530da r.v.2002

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dms4
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 09.10.2009 00:00

#1 Příspěvek od dms4 »

Prosim o radu. Na svoji e39 jsem vyměnil všechna ramena(moog), tyčky stab., spojovací tyčky řízení, horní uložení tlumičů a přesto se od nápravy ozývalo slabé klepání. Nakonec se zjistilo, že je vůle v samotném řízení v jeho pouzdrech. Nemáte s tímto někdo zkušenost? Dají se vyměnit samotná pouzdra nebo je nutý repas celého řízení? Popřípadě jesli někdo máte kontakt na firmu, která tyto repase a za jaké ceny provádí. Díky za odpovědi a ať to všem jezdi :wink:
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#2 Příspěvek od Andre2 »

Mám ten samý problém, není to sice nic hrozného, ale lehkou vůli v hřebenu tam mám taky.
Nikdy jsem žádné řízení neopravoval, ale myslím si, že případná výroba a výměna pouzder v kterých to bude chodit, nebude nic extra náročného.
Jen musím vymyslet, je dostat auto bez řízení ven z dílny na dvůr :D
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#3 Příspěvek od Andre2 »

Takže jsem si sehnal jiné řízení, které se nezdálo úplně 100%, ale říkal jsem si, že si ho případně dám dohromady než to dám na auto.

Ale... myslím si, že když bude E39ka na zvedáku (budou vyvěšená kola) a pořádně se vezme za kolo (hlavně pravá strana), tak bude "vůle" cítit u všech, protože tam nejsou pevná pouzdra,ale hřeben je tlačen přes pružinu a silonový půlměsíc na pastorek, tzn že když se vezme větší silou za hřeben tak se ta pružina přemůže a zdá se že hřeben má velkou vůli.

Vyšrouboval jsem matici pod kterou je ten půlměsíc, vyndal jsem ho, vše řádně vyčistil (původní vazelína byla pěkně špinavá a ztvrdlá) a namazal vazelínou která byla v balení u nových prachovek. Tu matici pak s citem dotáhnul aby měla pružina řádné předpětí ale nešlo točit moc ztuha.

Nakonec jsem sice namontoval to druhé řízení, ale asi to nebylo nutné. A i u něj po montáži má pravé vyvěšené kolo docela vůli (když se za něj vezme větší silou)

Akce na cca 2,5hod, musí se vyvěsit motor a vyndat držáky motoru.

Zdá se, že občasné cvakání přez nerovnosti už definitivně vymizelo a možná že jde teď točit o něco lehčeji (ale jestli to nebude spíš placebo efekt :) )
Odpovědět