Stránka 1 z 2
Napsal: úte 13.03.2012 14:08
od gunner
Zdravím,měl bych dotaz...
Včera jsem chtěl vyhnat trochu sazí z výfuku...tak jsem na to dupnul a stalo se to,že asi po vterině,jsem měl pocit,jako když mi někdo chytne za tažný a táhne mi zpět.Tak jsem to vykoušel asi tak 10x znovu a z těch cca 10ti pokusů to udělalo tak 3x.Než se mi tohle stalo,tak jsem měl občas pocit,že to vůbec netahne odspoda,jinak auto vůbec nekouří,i když mu naložím nad 4tis./ot.
Abych to ještě upřesnil...když přidávám plyn plynule,tak se mi zdá,že to jede v poho a ten zpětnej tah tam není,ale když dám plyn na podlahu,tak mi to udělá co jsem popsal.
Takže první věc co mi napadá je váha vzduchu,další věc podtlaková hadička od turba...s tím souvisí můj dotaz...
Dělá to i když dám ten plnej plyn třeba jen v 1tis./ot,takže z toho vyvozuju,že podtlaková hadička od turba to být nejspíš nemůže...když turbo spíná asi až v 1500ot.
Byl jsem s tím na diagnostice a když jsem to projížděl,tak to zrovna neudělalo nic...na váze vzduchu měl okamžitou hodnotu cca 900 (nevím čeho) ve 4tis.ot Ukázala se tam jen ta okamžitá hodnota,ale požadovaná ne..
Nevím,jestli ta váha může být třeba nějak "načatá" když jsem ji měl už drív v pr... na dvou tdičkách,tak byla vždycky rovnou ko.
Díky za odpovědi

Napsal: úte 13.03.2012 14:51
od mari
Zkus tu váhu odpojit když máš na ní podezření.
Napsal: úte 13.03.2012 15:00
od gunner
mari píše:Zkus tu váhu odpojit když máš na ní podezření.
A co se stane,když ji odpojim,nebo spíš jak to pak poznám...nepojede to pak jen v nouzáku?
Napsal: úte 13.03.2012 15:51
od cmelak
Když rozdíl nepoznáš tak je v háji, když rozdíl poznáš je OK.
Napsal: stř 14.03.2012 00:25
od gunner
No,nevim,jestli je tohle ta zprávná "diagnostika" chtěl bych spíš vědět nějaká čísla...jestli náhodou někdou neví,jaký by měla mít cca hodnoty,když je v zátěži...
Napsal: stř 14.03.2012 00:26
od gunner
Ještě by mi zajímalo,jestli kdyby ta váha byla špatná...se to načte jako chyba a bylo by to jako chyba uložený,nebo jestli se to jako chyba neuloží a je to poznat právě jen podle těch aktuálních hodnot při jízdě...?
Napsal: stř 14.03.2012 11:56
od hadice
..člověče..taky jsem měl podezření na váhu vzduchu...a diag vlastně samotnou váhu nějak nepozná..jen jako začleněnou v celku soustavy...takhle mě to bylo řečeno...můj servisman..známej mi ji napíchl osciloskopem a zapojenoua vchodu zkontroloval všechny hodnoty...porovnal to "mapou "hodnot a byla dobrá...skus se prostě optat po servisech jestli ti ji proměří osciloskopem....je to běžná věc..a neboj servisáci ji znají

.
..jinak k tomu...na co jsem pak došel já..když mě to táhlo jak vydechlý TDso odspodu.....diag prostě nic neukazovala.., skusil jsem pozvyměňovat ty hadičky k podtlaku turba...všechny překontrolovat..dokonce jsem přehodil i ventil ovládání toho podtlaku u turba (stejnej je na egr, ale musíš sundat sání aby jsi ho vyměnil)..a furt to stálo za hovno..ve vyšších otáčkách (2500 ot/min)už to tahalo jako fest..a tak bylo turbo v háji...no ono teda nebylo v háji ale bylo repasované v polsku (což sme potom zjistili) a ty naklápěcí lopatky tam z půlky ani nebyly

...tak jsem dal nový turbo fungl nágl...se slovy jedneho mistra v turbocaru ve velké bíteši: "dyť to nemohlo vůbec jet...to nedávalo správnej tlak...teď to musí tahat jak sviňa"..říkám že se pozná....noa jako popravdě nic moc..o trochu lepší a nikde nic...nehulí to..dobře to startuje...na dálnici to jde až do plna (filtry jsem měnil uplně všechny....čerpadlo mám pod podlaho nový origo....tak nevim...nějak to neřeším...zas až tak špatně to nejede..ale co vím než jsem koupil toto svoje tak jsem jich pár projížděla na povel majitelů jsem jim šlápl a myslel že uletim..odspodu..kdykoliv..prostě furt..jak automaty tak manuály...prostě uplně mě to dělalo samo usměv na tváři a toto..jako nic moc....najeto mám poctivejch 194tis..km...tak nevim..co tomu chybí..jedině až se udělá teplo tak skusím vyhodit celej trakt hadic a trubek +chladič..od turba k sání a mrknout jestli to někde není děravý...trochu mě jako pobízí to že když jej třeba z dvojky roztáhnu tak zabere..ale jak přeřadím na trojáka tak se zase těžko roztahuje..prostě mě připadá jak kdyby se hned nějakou dírou stratil tlak....či co já vím....nikdo právě moc neporadí..třeba ..joo to dělá todle nebo tamto.....nevim..no..tak hodně zdaru a čus

Napsal: stř 14.03.2012 12:23
od gunner
Zkusím se domluvit s kámošem,jestli by mi tu váhu nepůjčil...to by bylo asi nejlepší řešení

Když to pojede pořád stejně,tak se budu muset pídit dál..tyhle závady mi fakt serou...člověk neví,jestli to je nějaká pí... nebo třeba to rurbo

Ale když jsem byl na té diagnostice,tak koukal na plníci tlaky a bylo vše ok...v jedné chvilce jsem na to koukal a npř. požadovaná hodnota byla 2100 a skutečná 2000,takže tam snad chyba nebude.
K těm podtlakovejm hadičkám...dělá to i když turbo nejede..třeba v 1200/ot,tak si myslím,že kdyby to byla nějaká ta hadička,tak by to dělalo,až když sepne turbína.
Jo,jinak mi to vůbec nekouří...ale fak vůbec, i když dám plyn na podlahu...
Napsal: stř 14.03.2012 12:45
od Denkac
gunner píše:Zkusím se domluvit s kámošem,jestli by mi tu váhu nepůjčil...to by bylo asi nejlepší řešení

Když to pojede pořád stejně,tak se budu muset pídit dál..tyhle závady mi fakt serou...člověk neví,jestli to je nějaká pí... nebo třeba to rurbo

Ale když jsem byl na té diagnostice,tak koukal na plníci tlaky a bylo vše ok...v jedné chvilce jsem na to koukal a npř. požadovaná hodnota byla 2100 a skutečná 2000,takže tam snad chyba nebude.
K těm podtlakovejm hadičkám...dělá to i když turbo nejede..třeba v 1200/ot,tak si myslím,že kdyby to byla nějaká ta hadička,tak by to dělalo,až když sepne turbína.
Jo,jinak mi to vůbec nekouří...ale fak vůbec, i když dám plyn na podlahu...
Vidím že jsi z Plzně,tak jestli chceš vyzkoušet 100%ně funkční váhu přijeď do Zbůchu,mam ji v garáži nebo vyndam svoji z auta.775292887.
Napsal: stř 14.03.2012 13:31
od PITAK
Taky jsem řešil problém, že to nechtělo jet pořádně odspoda. Bylo to znát i na ekonoměru, že tam nejde nafta. Muselo se to točit alespon 2200 nebo tak nějak, už si to přesně nepamatuju.
Pak jsem mluvil s kamarádem co dělá u BMW a tem mi říkal, že jsou 2 serie váh vzduchu a ta první se sere. Koncový číslo má 002. Ta novější má 076. Tak jsem kouknul do auta a skutečně tam byla ta 002. Sehnal jsem tu novější a po výměně žádná změna. Musí se totiž ještě něco přeprogramovat v řj. Potom to začalo táhnou hezky zespoda...
Takže jestli tam máte tu starší váhu a je špatná, tak na vyzkoušení by se tam musela dávat zase ta starší, jinak bez přeprogramování se nic nezmění.
Napsal: stř 14.03.2012 18:46
od gunner
Problém vyřešen...byla to váha.
for Denkac: Tak jsem to protahnul do Rokycan a pak ještě do Kaznějova...neudělalo to ani jendou...takže to byla na 100% ta váha
Ten zátah odspodu je fakt znát...jede to brutálně
Ještě jednou ti děkuju

Napsal: stř 14.03.2012 19:10
od Dettektorr
Neni tady někdo z Prahy kdo má OK váhu a byl b ochotnej to se mnou vyzkoušet jestli je moje váha ok?
Napsal: stř 14.03.2012 22:06
od gunner
PITAK píše:Taky jsem řešil problém, že to nechtělo jet pořádně odspoda. Bylo to znát i na ekonoměru, že tam nejde nafta. Muselo se to točit alespon 2200 nebo tak nějak, už si to přesně nepamatuju.
Pak jsem mluvil s kamarádem co dělá u BMW a tem mi říkal, že jsou 2 serie váh vzduchu a ta první se sere. Koncový číslo má 002. Ta novější má 076. Tak jsem kouknul do auta a skutečně tam byla ta 002. Sehnal jsem tu novější a po výměně žádná změna. Musí se totiž ještě něco přeprogramovat v řj. Potom to začalo táhnou hezky zespoda...
Takže jestli tam máte tu starší váhu a je špatná, tak na vyzkoušení by se tam musela dávat zase ta starší, jinak bez přeprogramování se nic nezmění.
To,že tu váhu dělá víc výrobců a od každýho z nich má ta váha jinou životnost, to bych věřil a asi to tak i je,ale to s tím přeprogramováním řídící jednotky mi přijde jako nesmysl...
Ale to je jen můj názor...nejsem žádnej mechanik

Jestli máte někdo zkušenost s tím co píše PITAK,tak sem s tím.
Jinak ta váha co tam byla je Bosch a ta co je tam ted je z 525d taky Bosch...byl jsem informovanej,že je stejná v 520d,525d,530d-135,142kw.
Řídící jednotka se nepřeprogramovála a po výměně to bylo hned znát,hlavně ten zátah odspodu a hlavně to přestalo dělat to,co jsem pipisoval výše...
Napsal: stř 14.03.2012 22:27
od hadice
..no to je zajímavý....to mě nikdo neříkal skusím se nenásilně až bubu někde v servisu na to optat.....ale jak říkáš..prostě...zátah odspodu...to musí mít....právě když jsem kupoval tu moji pětku tak den předtím jsem projížděl jinoua ta teda jako fakt jela jak bejk...prostě odspodu a hned to reaggovalo na dotyk plynu ale kastle nic moc....todle je sice stav 1A jako celý auto ale ten motor prostě dole nějak výrazně netáhne...má to výraznej turboefekt.....a ta reakce na plyn je horší než u známeho co to má s automatem....asi to skusím někde vyhandlovat ...
Napsal: čtv 15.03.2012 01:35
od gunner
Jak jsem to vyměnil,tak to jde pěkně za plynem...žádná prodleva a vůbec žádný škubnutí zpět.
Před touhle 5tkou jsem měl 520d,myslel jsem si,že to nejelo uplně nejhůř,ale když to srovnám s tímhle...tak musím říct,že to fakt vůbec nejelo
Nechci už jiného..budu v 530d jezdit nadosmrti

Napsal: čtv 15.03.2012 08:27
od hadice
..si mě navnadil s tou váhou..teda....

Napsal: čtv 15.03.2012 12:25
od gunner
hadice píše:..si mě navnadil s tou váhou..teda....

No,když jsem to kupoval tak mi přišlo,že to jede hezky...když jsem s tím jezdil,tak se ten zpětnej tah zrovna neprojevil...a protože jsem před tím měl tu 520d,tak jsem to,že to nějak moc nejede odspoda nepoznal,můj pocit z toho byl,že to jelo parádně..takže ted,když je tam ta váha,tak to fakt jede (z mého pohledu) ukrutně
O víkendu jedu s paní do Rakovníka...tak se těšim jak malej kluk,až to protáhnu

Napsal: čtv 15.03.2012 19:53
od hadice
..tož huž dost...

..špekuluju kde to vyskouším...dneska jsem viděl známého zaparkovanou 530d..a nemoh se mu dovolat....

...dneska jsem se na to trochu zaměřil a je to takový jako by divný jetí...taková cukatůra....furt čekám na tlak...pak to zabere...jakžtakž..a pak zase kvalt a to samý....škody že nejsi odněkud blíž že bychom si to porovnali..projel by si moje a já skusil jak to má jet normálně.....víš mě občas připadá tady snad i vtom státě že vyřešit problémek s autem co je deset let starý je ejhle najednou problém...nikdo to nezná a nikdo se do toho moc nehrne...a to samý je uplně i třeba se škodovkama..soused taky furt řeší že se mu tam něco rozsvěcuje..a servismani na to čumí jak péra z divanu....holt kdybych možná zabloudil tam k tobě tak bych se ozval, semtam tam jezdim na ty směry..zatím to řešit nebudu...ženská má přednost..no..

..ještě mě napadlko to že teda mě nic diag neukazoval....jen že jecelej motor v poho..a tobě?
Napsal: pát 16.03.2012 10:03
od Dettektorr
znova se zpetám, nejni tady někdo z Kladna nebo z Prahy, kdo by mi na chvilku nechal zkusit váhu, která je ok? Děkuju.
Napsal: pát 16.03.2012 10:47
od Andre2
Nevím teď z hlavy kolik je požadavek nas. množství (váhy) na 3,0d, ale těch cca 900mg/h jak tu bylo zmíněno to bude.
Požadovaná a skutečná hodnota by měla + - souhlasit do cca 3000-3500ot, pak bude ta skutečná možná trochu klesat pod požadavek.
Pokud někomu nevadí přijet do Jablonce nad Nisou, můžu nabídnout diagnostiku Bosch KTS (ne jen výpis závad, ale měření skutečných hodnot za jízdy).
Nevěřím, že se problém nedá najít, tak složitý motor to není. Možná jen pokud jsou třeba slabší vstřiky, tak se to diagnostikou poznává obtížněji, ale to umíme taky řešit (máme stolici na kompletní test + protokol + eventuelně oprava), a turbo případně taky opravíme
