Stránka 1 z 2

Napsal: pát 02.03.2012 08:45
od martilulin
zdravim vsechny,mam docela zajimavej problem a nikdo na foru podobnej nema..
Vymenil jsem nasledujii:vodni pumpu,chladic, visco,expanzku,chtel jsem mit vse nove a bezproblemove.
Nyni se auto prehriva, proste za deset minut od nastartovani leze pres pulku a jde rychle do cerveneho. Vrchni hadice co vede od domecku termostatu natlakovana jak prase, kdyz na domecku otevru odvzdusnovak tak to jen syci,ale voda nejde ven. Kdyz otevru expanzku vyleti voda...ale z te vrchni hadice jen para...
Jeste me napadl termostat,jestli se nejak nezablokoval a ted neni zavreny a nepousti nic do okruhu chladice...ten je horky,ale jen od pary...setkal se nekdo s necim podobnym?

Napsal: pát 02.03.2012 08:57
od cmelak
Tipoval bych to na ten zavřenej termostat. Jestli ti z odvzdušňováku na hadici co vede do chladiče při zahřátým motoru syčí jen pára tak logicky není voda ve velkým okruhu.

Máš tam dost vody? Jak si to odvzdušňoval?

Napsal: pát 02.03.2012 11:38
od Jendix
když jsem před šesti lety koupil e36 318i, bylo to to samé, pak jsme zjistili že byla hotová vodní pumpa.. načež bylo zjištěno, že díky tomu že to předchozí majitel pravděpodobně díky vodní pumpě uvařil, nevydrželo to těsnění pod hlavou.. termostat bude asi levnější.. zkusil bych nejdří ten..

jestli se nepletu, u špatnýho těsnění, pokud se to tlakuje, jsou z vody cítit výfukové zplodiny..

Napsal: sob 03.03.2012 08:01
od martilulin
Je to proste divne...termostat jsem vyhodil, nicmene jsem zjistil ze nefunguje visco spojka...a take jsem prisel na to, ze kdyz zapnu klimu, prehriva se to rychleji nez s klimou vyplou. Myslite ze visco muze za to prehrivani? Ja kdesi slysel,ze chlazeni pomaha ten klima vetrak a ze by to melo uchladit i bez hlavni vrtule.

Napsal: sob 03.03.2012 12:54
od DawletE30
Podle mě to maš špatně ovzdušněne, při nalivani vody musiš ovzdušnovaci ventylky uplně vyšroubovat a pak nalit vodu. Chladit by to mělo i když se visco netoči.

Napsal: sob 03.03.2012 20:33
od ACDC
Za jízdy se musí motor uchladit bez visky - v normálních podmínkách. Při stání a pojíždění ne. Že se ohřeje víc s klimou by bylo normální, kdyby nefungovala sahara před chladičem. Pokud tahle funguje, mělo by se to uchladit i bez visky..

Napsal: ned 04.03.2012 07:28
od martilulin
Tak to potom mam problem nekde jinde...a co treba v lete? kdyz jsou teploty nad 30...to uchladi taky?

Napsal: ned 04.03.2012 09:04
od cmelak
martilulin píše:Tak to potom mam problem nekde jinde...a co treba v lete? kdyz jsou teploty nad 30...to uchladi taky?


Tak po městě už by si asi měl problém v 30, ale okresky by to uchladily v pohodě, nesměl by si ale potkat někde kolonu :lol:

Počkej a jak že si termostat vyhodil? To jezdíš bez něj? Díval ses teda na dostatek vody? Jak si to odvzdušňoval?

Napsal: ned 04.03.2012 10:38
od martilulin
Jezdim bez termostatu,zatim nez dojde novej. Odvzdusnuju to tak, ze vysroubuju odvzdusnovaky a leju do expanzky tak dlouho nez to zacne z obou tect, pak je zavru, zasroubuju expanzku a jezdim....ale stejne to obcas trikne vodu ven pres vicko...

Napsal: pon 05.03.2012 10:50
od DawletE30
martilulin píše:Jezdim bez termostatu,zatim nez dojde novej. Odvzdusnuju to tak, ze vysroubuju odvzdusnovaky a leju do expanzky tak dlouho nez to zacne z obou tect, pak je zavru, zasroubuju expanzku a jezdim....ale stejne to obcas trikne vodu ven pres vicko...

I vička u expanzky muže dělat bordel, když nestěsni jak ma.

Napsal: pon 05.03.2012 14:32
od martilulin
Ono vypad ze tesni,ale kyz vypnu motor a za hodinu chci otevrit vicko tak porad chce voda z expanky ven i kdyz je hadice k chladici skoro studena..

Napsal: pon 05.03.2012 15:46
od E30STORM
jj, tohle dělá klidně i víčko , kupoval jsem ho nové v BMW tuším 290kč , mi to dělalo to samé ale bez toho, že se mi auto přehřívalo , prostě to sičelo a tlakoval, to víčko je dělané na nějaký tlak, kapalina se logicky zvedá když jedeš a to pustí ven jen při určitém tlaku ale když ti z toho nejde nic , pak by to i mohlo být ono.
Co vodní pumpa, napadla tě?

Napsal: pon 05.03.2012 16:53
od martilulin
Pumpu jsem vymenil,jen vicko je z roku 1996,vse ostatni je nove...asi zkusim ho..

Napsal: pon 05.03.2012 17:50
od Dan td
Odhaduju, že to máš špatně odvzdušněné. Tenhle motor se odvzdušňuje špatně, když to člověk nezná. Ale prostě to máš natlakované, proto to i občas stříkne přes víčko - je tak dělané, že při vyšším tlaku odfoukne jak papiňák.
Těsnění pod hlavou nebo hlava je taky možnost, ale osobně to odhaduju na to špatné odvzdušnění. Hlava by netlakovala tak rychle a tolik, pokud ano, to auto by prostě nejelo jak má nebo by byly i jiné příznaky.

6e se s klimou ohřívá rychleji je normální, je tam prostě větší zátěž. To je všeobecně rozšířený omyl, že "klima chladí". Naopak když se auto přehřívá je klima první věc, kterou bys měl vypnout.

Jak tenhle motor odvzdušnit jsem tu někde nedávno (a nejen já) popisoval, zkus si najít příslušný topic a odvzdušnit to podle toho.

Napsal: stř 07.03.2012 09:29
od martilulin
mam vodu v oleji...tak to je asi tesneni v hajzlu...

Napsal: stř 07.03.2012 14:30
od Dan td
Až sundáš hlavu, nech ji rovnou srovnat a natlakovat - měnit jen těsnění je většinou zbytečná práce a vyhozený peníze.

Napsal: stř 07.03.2012 16:06
od cmelak
martilulin píše:mam vodu v oleji...tak to je asi tesneni v hajzlu...


Pokuď to bude těsnění tak to budeš ještě rád, horší by bylo kdyby byla prasklá hlava..

Napsal: stř 07.03.2012 17:12
od martilulin
asi to rozprodam na dily...sere me to...novej chladic,pumpa...do hajzlu s tim

Napsal: stř 07.03.2012 17:41
od Jendix
martilulin píše:asi to rozprodam na dily...sere me to...novej chladic,pumpa...do hajzlu s tim


neházel bych flintu do žita.. auta jsou prostě věci, u kterých se stává že se občas vyserou.. jako u všeho.

u benzínu snad hlava prasklá nebude, a i kdyby, bude asi relativně snadno dostupná na vrakáčích.. jinak ten chladič je asi nějakej problém 28i , jsi několikátej, od koho slyším že ho měnil..

Napsal: stř 07.03.2012 18:40
od stychp
To chce klid. Já mám 528 půl roku. Z toho byla pojízdná ani ne polovinu času a nákladama už jsem něco nad 60 000. Světla, ramena, uložení motoru, hardyna, palivový čerpadlo, vodní pumpa, zámky, lak.........................aktuálně mám úplně stejnej problém jako ty (nepotěším tě, byla to fakt prasklá hlava, ale dá se to srovnat a zavařit), ale stále zůstávám optimista a doufám, že už budu jenom jezdit a dolejvat olej a benzin.