Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Prehrivani a tlakovani 528i 1996
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
zdravim vsechny,mam docela zajimavej problem a nikdo na foru podobnej nema..
Vymenil jsem nasledujii:vodni pumpu,chladic, visco,expanzku,chtel jsem mit vse nove a bezproblemove.
Nyni se auto prehriva, proste za deset minut od nastartovani leze pres pulku a jde rychle do cerveneho. Vrchni hadice co vede od domecku termostatu natlakovana jak prase, kdyz na domecku otevru odvzdusnovak tak to jen syci,ale voda nejde ven. Kdyz otevru expanzku vyleti voda...ale z te vrchni hadice jen para...
Jeste me napadl termostat,jestli se nejak nezablokoval a ted neni zavreny a nepousti nic do okruhu chladice...ten je horky,ale jen od pary...setkal se nekdo s necim podobnym?
Vymenil jsem nasledujii:vodni pumpu,chladic, visco,expanzku,chtel jsem mit vse nove a bezproblemove.
Nyni se auto prehriva, proste za deset minut od nastartovani leze pres pulku a jde rychle do cerveneho. Vrchni hadice co vede od domecku termostatu natlakovana jak prase, kdyz na domecku otevru odvzdusnovak tak to jen syci,ale voda nejde ven. Kdyz otevru expanzku vyleti voda...ale z te vrchni hadice jen para...
Jeste me napadl termostat,jestli se nejak nezablokoval a ted neni zavreny a nepousti nic do okruhu chladice...ten je horky,ale jen od pary...setkal se nekdo s necim podobnym?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
když jsem před šesti lety koupil e36 318i, bylo to to samé, pak jsme zjistili že byla hotová vodní pumpa.. načež bylo zjištěno, že díky tomu že to předchozí majitel pravděpodobně díky vodní pumpě uvařil, nevydrželo to těsnění pod hlavou.. termostat bude asi levnější.. zkusil bych nejdří ten..
jestli se nepletu, u špatnýho těsnění, pokud se to tlakuje, jsou z vody cítit výfukové zplodiny..
jestli se nepletu, u špatnýho těsnění, pokud se to tlakuje, jsou z vody cítit výfukové zplodiny..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
Je to proste divne...termostat jsem vyhodil, nicmene jsem zjistil ze nefunguje visco spojka...a take jsem prisel na to, ze kdyz zapnu klimu, prehriva se to rychleji nez s klimou vyplou. Myslite ze visco muze za to prehrivani? Ja kdesi slysel,ze chlazeni pomaha ten klima vetrak a ze by to melo uchladit i bez hlavni vrtule.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
martilulin píše:Tak to potom mam problem nekde jinde...a co treba v lete? kdyz jsou teploty nad 30...to uchladi taky?
Tak po městě už by si asi měl problém v 30, ale okresky by to uchladily v pohodě, nesměl by si ale potkat někde kolonu

Počkej a jak že si termostat vyhodil? To jezdíš bez něj? Díval ses teda na dostatek vody? Jak si to odvzdušňoval?
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
martilulin píše:Jezdim bez termostatu,zatim nez dojde novej. Odvzdusnuju to tak, ze vysroubuju odvzdusnovaky a leju do expanzky tak dlouho nez to zacne z obou tect, pak je zavru, zasroubuju expanzku a jezdim....ale stejne to obcas trikne vodu ven pres vicko...
I vička u expanzky muže dělat bordel, když nestěsni jak ma.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
jj, tohle dělá klidně i víčko , kupoval jsem ho nové v BMW tuším 290kč , mi to dělalo to samé ale bez toho, že se mi auto přehřívalo , prostě to sičelo a tlakoval, to víčko je dělané na nějaký tlak, kapalina se logicky zvedá když jedeš a to pustí ven jen při určitém tlaku ale když ti z toho nejde nic , pak by to i mohlo být ono.
Co vodní pumpa, napadla tě?
Co vodní pumpa, napadla tě?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
Odhaduju, že to máš špatně odvzdušněné. Tenhle motor se odvzdušňuje špatně, když to člověk nezná. Ale prostě to máš natlakované, proto to i občas stříkne přes víčko - je tak dělané, že při vyšším tlaku odfoukne jak papiňák.
Těsnění pod hlavou nebo hlava je taky možnost, ale osobně to odhaduju na to špatné odvzdušnění. Hlava by netlakovala tak rychle a tolik, pokud ano, to auto by prostě nejelo jak má nebo by byly i jiné příznaky.
6e se s klimou ohřívá rychleji je normální, je tam prostě větší zátěž. To je všeobecně rozšířený omyl, že "klima chladí". Naopak když se auto přehřívá je klima první věc, kterou bys měl vypnout.
Jak tenhle motor odvzdušnit jsem tu někde nedávno (a nejen já) popisoval, zkus si najít příslušný topic a odvzdušnit to podle toho.
Těsnění pod hlavou nebo hlava je taky možnost, ale osobně to odhaduju na to špatné odvzdušnění. Hlava by netlakovala tak rychle a tolik, pokud ano, to auto by prostě nejelo jak má nebo by byly i jiné příznaky.
6e se s klimou ohřívá rychleji je normální, je tam prostě větší zátěž. To je všeobecně rozšířený omyl, že "klima chladí". Naopak když se auto přehřívá je klima první věc, kterou bys měl vypnout.
Jak tenhle motor odvzdušnit jsem tu někde nedávno (a nejen já) popisoval, zkus si najít příslušný topic a odvzdušnit to podle toho.

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
martilulin píše:asi to rozprodam na dily...sere me to...novej chladic,pumpa...do hajzlu s tim
neházel bych flintu do žita.. auta jsou prostě věci, u kterých se stává že se občas vyserou.. jako u všeho.
u benzínu snad hlava prasklá nebude, a i kdyby, bude asi relativně snadno dostupná na vrakáčích.. jinak ten chladič je asi nějakej problém 28i , jsi několikátej, od koho slyším že ho měnil..
To chce klid. Já mám 528 půl roku. Z toho byla pojízdná ani ne polovinu času a nákladama už jsem něco nad 60 000. Světla, ramena, uložení motoru, hardyna, palivový čerpadlo, vodní pumpa, zámky, lak.........................aktuálně mám úplně stejnej problém jako ty (nepotěším tě, byla to fakt prasklá hlava, ale dá se to srovnat a zavařit), ale stále zůstávám optimista a doufám, že už budu jenom jezdit a dolejvat olej a benzin.