Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 525 tds nebo 520i - 528i lpg...rada před koupí

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
AndreJacques
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 12.01.2012 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od AndreJacques »

Dobrý den.kamarád chce koupit e39 na každodenní ježdění v praze,určitě e39....jak je na tom spotřeba 525tds a 520i-528i lpg (sedan manual) ...předem díky všem za užitečné rady :) ciao
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Kugelig »

Hobluju denně po Praze 525 tds z roku 2000. 15km tam 15 zpátky. Naštěstí je motor ve skvělé kondici, startuje příkladně a ohřívá se rychle. Provozní teplota na budíku po cca 2km. Takže, celou zimu mě tohle smýkání stojí 11-12 l /100km. A to nejezdím v ponožkách. :lol:
AndreJacques
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 12.01.2012 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od AndreJacques »

okej dík a při většim nájezdu kilometrů se zahřátym motorem v létě po praze normální jízdou když nikam nespěcháš a vklidu si hulíš cígo a telefonuješ je možný jezdit za 7 - max 8 l/100km ??? dík :D
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#4 Příspěvek od dejv2005 »

Ja mam taky E39 TDS a jezdim tedka za 8l...tedka mi to teda skocilo na 8.1l...Jak nasnezi, tak blbnu :rock:
Nemam s tim vetsi problemy. Akorat EGR mam asi v prdeli a trochu problem s cukanim pri prerazovani a nikdo nevi cim to je, ale nemyslim, ze by to byl problem vsech TDS.
Jsou to nejlevnesi motory, ale zas maj velky najezdy km. U takhle staryho auta si nevyberes. Vzdycky tam sou investice a ne maly.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Kugelig »

Tak, když jedu někam dál tak se na těch 7-8l/100 dostanu taky. Ale jak jsem psal, radost z jízdy je silnější a nejezdím moc na spotřebu. To bych musel mít hodně velkou depku. :D
Jenže po Praze je průměrná rychlost cca 30km/hod. Prostě útrpný smýkání. No co to může mít za spotřebu?
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#6 Příspěvek od dejv2005 »

Kugelig píše:Tak, když jedu někam dál tak se na těch 7-8l/100 dostanu taky. Ale jak jsem psal, radost z jízdy je silnější a nejezdím moc na spotřebu. To bych musel mít hodně velkou depku. :D
Jenže po Praze je průměrná rychlost cca 30km/hod. Prostě útrpný smýkání. No co to může mít za spotřebu?


To jo, když jezdíš po Praze tak je to na pi**, ale ja nastesti jezdim kus po dalnici, pak jizni spojka a sem v praci a od ty doby co je okruh, tak spojka od D1 smer Barrandov je v klidku. Jinak sem se dostal i na prumer kolem 7l, ale to sem jezdil jak ospalej :-D na na kolech 205/65/15. Jak sem nazul 235/45/17, tak hned stoupla spotreba o 1l, ale zas to sedi jak pribity. Proste krasa. A to mam standart podvozek.
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od mex »

TDS :-*
signum
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: pon 19.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od signum »

Jezdím po Praze 523i v plynu a spotřeba je 13l LPG. A to ticho šestiválce je k nezaplacení :o). V přepočtu za necelých 6 nafty :o). Takže asi tak a závěr si udělej sám.
Kantry
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.05.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Kantry »

Pokud mas moznost sehnat levnou naftu tak TDS.. jinak to nema smysl. Za +/- 10l budes jezdit s benzinem i s TDS, takze neni jedinej rozumnej duvod, proc si TDS kupovat
stychp
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#10 Příspěvek od stychp »

528i s LPG - cca 13l/100 a vůbec to nešetřim. 1/3 popojíždění po městě a 2/3 okresky.
Do ničeho slabšího bych asi v E39 nešel (teda pokud to dotyčnej nekupuje "jenom" jako dopravní prostředek). Přecejenom lehká váha to zrovna není, takže pokud si to auto chce řidič užít, 520i asi nebude ta správná volba.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

šel bych do 528i automat LPG, luxusní komfort, spolehlivej motor, malý naklady.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#12 Příspěvek od Carpadian »

Problém je, že 528i s LPG bude stát 2x tolik, co 525TDs. Bez LPG míň, ale přestavba 40k, nehledě k minimální nabídce ojetin. :ja_nic:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

jakych 40? kvalitni přestavba stojí 29
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#14 Příspěvek od Carpadian »

29k na šestiválec :?: 30k stojí sekvence na čtyřválec. Původně jsem chtěl přestavovat Saab 9-5 3.0V6 (155kw), takže jsem se zajímal a cena byla 35.000kč + 2.000kč (výkon nad 120kw) + 1.000kč emulátor. :idea:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

Carpadian píše:29k na šestiválec :?: 30k stojí sekvence na čtyřválec. Původně jsem chtěl přestavovat Saab 9-5 3.0V6 (155kw), takže jsem se zajímal a cena byla 35.000kč + 2.000kč (výkon nad 120kw) + 1.000kč emulátor. :idea:


Záleží u koho to děláš.
Pokud máš známé tak se dá kolem 20-25k pořídit na 6ti vál.

Já před 5ti lety kupoval za 36tis komplet ale dneska se dá o 10k levnější¨sehnat.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#16 Příspěvek od Carpadian »

Pokud znáš lidi na správných místech tak se dá sehnat cokoli. Vycházím z cen bez známostí. :wink: Byl jsem u AGW. jedinný, co nabídli navíc zdarma byl větší bojler do kufru. :ja_nic:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

my tady děláme STAG 300 plus,
4 válec 25,
6 válec 27-29 (dle velikosti nádrže a příplatku)
8 válec 30-32
8 válec E65 se 103 litrovym toroidem za 34

a když to spočítám nákladově tak su na polovině co má TDSo, nevím co v praze, ale tadí stojí LPG 15,40 - 16,20 (krom olomouce kde je 18kč, ale stačí vyjet kamkoliv za město), nafta která nemrzne tu stojí 38-40 kč, a to je sakra rozdíl,

takže pokud člověk najede 3-4 000km ročně, vyplatí se mu asi víc TDSo, ale pro lidi co něco najedou je vždy lepší LPG, nehledě na to že pokud do E39 za 60k namonotuju plyn za 30k, tak se mi tak o 15k zvedne cena auta.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#18 Příspěvek od Carpadian »

Tak to mě docela zajímá. Mohu požádat o kontakt na tuto firmu, co provádí přestavbu za tuto cenu :?: Děkuji. Klidně přes SZ. :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JaraX »

sz
AndreJacques
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 12.01.2012 01:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od AndreJacques »

čau všichni,dík za rady,kámoš to chce na 200km denně v praze takže nejspíš sáhnem po plynu...zachvíli bude nafta 45 kc/l takže asi neni co řešit :)
Odpovědět