Stránka 1 z 4
Napsal: stř 15.02.2012 21:31
od SEMRY
Dnes po hustém sněžení na Vysočině jsem se nemohl vyplazit k baráku, hlubší sníh a smůla E60 se nehne. Servisák mi tenkrát tvrdil, že prý do 40km/h funguje uzávěrka diferenciálu. Nevěřím tomu, jedno kolo hrabe druhý stojí, bohužel. Omezení DTC nezabírá, uplné vypnutí také ne. Navíc při couvání s otevřenými dveřmi řidiče, se aktivuje nějakej systém proti převrácení a vyřadí mi rychlost, po připásání to zmizelo. Obutí 245/45 r 17, zadní náprava má nové zimní gumy Continental XL FR ML ContiWinterContact TS810 S MO
Vaše zkušenosti?
EDIT: Toto téma se netýká majitelů X verzí

Napsal: stř 15.02.2012 21:39
od mcconrad
trápím se stejně každý den, když je napadnuto více sněhu...mam trochu komplikovaný výjezd z garáže, kopec se třemi fázemi sklonu, takže opravdu sranda...vypínám všechny systémy, jedu bez plynu, když nepomůže, musím sjet a rozjet se do kopce...je to jediná věc, co mně na tom autě s...zvlášť, když mě v tom kopci předjíždí okta, nebo starý sharan a já se tam kloužu bezmocně...v kufru nemám nic, ale asi to budu muset napravit...
Napsal: stř 15.02.2012 21:46
od Kantry
kupte si užší gumy.. nejsnadnější řešení
Napsal: stř 15.02.2012 21:53
od berkelay
245/45 r 17 to je na sníh trochu moc... pneumatika se neprodere k pevnějšímu povrchu a jen se klouže. Vždyť i ve WRC na zimních tratích obouvají uzké "užovky" a to mají výkonu víc, než máme my.
Napsal: stř 15.02.2012 21:54
od SEMRY
Já to dlouhodobě přičítal gumám, byli to RTF a už nestály za moc. S novými se to o dost zlepšilo přesto mě překvapuje že W124 s těžkým dieselem na předku projede daleko více. Jedině ty užší gumy, ale myslím že 17tky o tomhle rozměru jsou minimum.
Napsal: stř 15.02.2012 22:11
od Jendix
SEMRY píše:Já to dlouhodobě přičítal gumám, byli to RTF a už nestály za moc. S novými se to o dost zlepšilo přesto mě překvapuje že W124 s těžkým dieselem na předku projede daleko více. Jedině ty užší gumy, ale myslím že 17tky o tomhle rozměru jsou minimum.
ne ne... koukni se na tu tabulku co máš na sloupku když otevřeš dveře u řidiče.. na e60 je obecně minimum 225/16 u 525D a 225/17 u 530D a výš kvůli větším brzdám.. jinak dřív jsem měl na e36 175/15 na zimu.. a byla to naprostá pohoda, nikdy jsem se nesetkal s tím že bych nevyjel.. šířka je na zimu fakt hodně znát.. teď na e61 mám 225/16 a zatím bez problému, ale je fakt že jsem se ještě nedostal do žádnejch extrémních podmínek.. a tour bude mít ten zadek asi i trochu těžší..

Napsal: stř 15.02.2012 22:33
od Kugelig
A nestálo by za pokus vyzkoušet starou fintu, kterou jsem praktikoval ještě z dřevních dob náklaďáků bez uzávěrky dif.?
Prostě hnaná je zadní náprava a ruční brzda je taky na zadní. Když ji zatáhnu mírně, dostanou se obě kola do stejné zátěže a pak se otáčejí obě stejně. Taková „skoro“ uzávěrka diferáku. To na předním pohonu nikdy nepůjde.
Napsal: stř 15.02.2012 22:46
od SEMRY
To co popisuješ mi na žádném z mých aut nefunguvalo. To auto by potřebovalo mechanickou špéru jako sůl

Napsal: stř 15.02.2012 23:04
od PPetr
Na starý e46 taky 3,0d touring jsem měl 225/45/17 a limitující byla světlá výška, ale zase jsem si víc rozuměl s DSC. Tam jsem jednou zmáčkl a dalo se točit do nekonečna. U nynější e61 530dA (mimochodem tam mám 16ky) musim DSC uplně vypnout aby se s tím dalo trochu prohrabat z hlubokýho sněhu a stabilizace pořád nepřibrždovala předek když trochu sklouzne.
Jinak 4 basy s pivem to jistěj při každém nasněžení.
To přibrždování s ručkou jsem zkoušel a moc mi to nepomohlo a s přednim nahonem se to zase nahrazovalo mírným přibržděním levou nohou, ale to chce trochu cvik
Napsal: stř 15.02.2012 23:08
od Marda
Já mám opačné zkušensti. S E60 jsem v zimě vyjel to, co jsem s předokolkou zaboha nezvládl, nikdy jsem neměl v zimě problém (obuto 225/17).
Nyní s E63 předjíždím všechny trapný předokolky (obuto 245/18).
Není náhodou nějaký rozdíl v diferenciálech? Nejsou některé elektronicky řízené, něco jako uzávěrka? S E60 jsem loni vyjel k chatě do kopce ve 20cm sněhu úplně lážo plážo, ostatní s předokolkama museli zůstat pod kopcem. Vůbec jsem nechápal

Napsal: stř 15.02.2012 23:26
od SEMRY
Samovornej diferenciál by v určitých situacích neměl problém, nevím čím se E60 osazovala.
Napsal: stř 15.02.2012 23:54
od jardak
Mám stejné zkušenosti jako Marga. Mám BMW ( vždy 3 er) od roku 1995, takže zkušenosti asi nějaké už jsou - bydlím na Šumavě, ale co vyjede E61 525d na sněhu je neuvěritelné.
Napsal: čtv 16.02.2012 08:55
od clay
Jendix píše:SEMRY píše:Já to dlouhodobě přičítal gumám, byli to RTF a už nestály za moc. S novými se to o dost zlepšilo přesto mě překvapuje že W124 s těžkým dieselem na předku projede daleko více. Jedině ty užší gumy, ale myslím že 17tky o tomhle rozměru jsou minimum.
ne ne... koukni se na tu tabulku co máš na sloupku když otevřeš dveře u řidiče.. na e60 je obecně minimum 225/16 u 525D a 225/17 u 530D a výš kvůli větším brzdám.. jinak dřív jsem měl na e36 175/15 na zimu.. a byla to naprostá pohoda, nikdy jsem se nesetkal s tím že bych nevyjel.. šířka je na zimu fakt hodně znát.. teď na e61 mám 225/16 a zatím bez problému, ale je fakt že jsem se ještě nedostal do žádnejch extrémních podmínek.. a tour bude mít ten zadek asi i trochu těžší..

E61, 530D, 225/16 vs 10cm snehu a hodne prudky kopec... jen par proklouznuti a vse ok, zkusil jsem i v kopci zastavit, abych prubnul rozjezd a taky na pohodu, ale bylo to jen 10 cm snehu

Napsal: čtv 16.02.2012 10:47
od RuDoSh
Marda píše:Já mám opačné zkušensti. S E60 jsem v zimě vyjel to, co jsem s předokolkou zaboha nezvládl, nikdy jsem neměl v zimě problém (obuto 225/17).
Nyní s E63 předjíždím všechny trapný předokolky (obuto 245/18).
Není náhodou nějaký rozdíl v diferenciálech? Nejsou některé elektronicky řízené, něco jako uzávěrka? S E60 jsem loni vyjel k chatě do kopce ve 20cm sněhu úplně lážo plážo, ostatní s předokolkama museli zůstat pod kopcem. Vůbec jsem nechápal

Já myslím, že jen v řidičích. A taky trochu podmínkách. Každopádně ty 245 jsou zbytečně moc. 225 je akorát.
Musíte s tím jezdit tak ať se ty kola neprotáčí! DSC a ASC je pro lidi, kteří to nepochopí, tak to ubírá plyn/brzdí kola samo, ale mělo by to být hloupější, než to co sedí za volantem (nemůže to vyhodnotit všechno).
Napsal: čtv 16.02.2012 10:50
od clay
RuDoSh píše:Marda píše:Já mám opačné zkušensti. S E60 jsem v zimě vyjel to, co jsem s předokolkou zaboha nezvládl, nikdy jsem neměl v zimě problém (obuto 225/17).
Nyní s E63 předjíždím všechny trapný předokolky (obuto 245/18).
Není náhodou nějaký rozdíl v diferenciálech? Nejsou některé elektronicky řízené, něco jako uzávěrka? S E60 jsem loni vyjel k chatě do kopce ve 20cm sněhu úplně lážo plážo, ostatní s předokolkama museli zůstat pod kopcem. Vůbec jsem nechápal

Já myslím, že jen v řidičích. A taky trochu podmínkách. Každopádně ty 245 jsou zbytečně moc. 225 je akorát.
Musíte s tím jezdit tak ať se ty kola neprotáčí! DSC a ASC je pro lidi, kteří to nepochopí, tak to ubírá plyn/brzdí kola samo, ale mělo by to být hloupější, než to co sedí za volantem (nemůže to vyhodnotit všechno).
napadlo me, ze by nebylo na skodu pridat info o jakou jde provodovku, prijde mi, ze s automatem (i v mem pripade) je to podstatne jednodussi - rozjet se velmi pomalu...
Napsal: čtv 16.02.2012 11:23
od RuDoSh
Je to o citu v nohou. Jak práce s plynem tak se spojkou. V Automatu je to jednodušší.
Napsal: čtv 16.02.2012 11:29
od Couloo
Tady v Ostravě napadlo dost sněhu přes noc a za chvíli budu vyjíždět tak jsem sám na to zvědav. Mám 225/50/17.
Asi si raději vezmu do kufru nové řetězy
E60 mám teprve 2 měsíce a sníh ještě nebyl takže jdu testovat.
Napsal: čtv 16.02.2012 11:56
od Marda
clay píše:RuDoSh píše:Marda píše:Já mám opačné zkušensti. S E60 jsem v zimě vyjel to, co jsem s předokolkou zaboha nezvládl, nikdy jsem neměl v zimě problém (obuto 225/17).
Nyní s E63 předjíždím všechny trapný předokolky (obuto 245/18).
Není náhodou nějaký rozdíl v diferenciálech? Nejsou některé elektronicky řízené, něco jako uzávěrka? S E60 jsem loni vyjel k chatě do kopce ve 20cm sněhu úplně lážo plážo, ostatní s předokolkama museli zůstat pod kopcem. Vůbec jsem nechápal

Já myslím, že jen v řidičích. A taky trochu podmínkách. Každopádně ty 245 jsou zbytečně moc. 225 je akorát.
Musíte s tím jezdit tak ať se ty kola neprotáčí! DSC a ASC je pro lidi, kteří to nepochopí, tak to ubírá plyn/brzdí kola samo, ale mělo by to být hloupější, než to co sedí za volantem (nemůže to vyhodnotit všechno).
napadlo me, ze by nebylo na skodu pridat info o jakou jde provodovku, prijde mi, ze s automatem (i v mem pripade) je to podstatne jednodussi - rozjet se velmi pomalu...
Jj, mám vždy automat. Myslím si, že nikdo nepřenese krouťák při rozjezdu citlivěji než hydroměnič

Napsal: čtv 16.02.2012 12:26
od mc-otka
530D manual rv.2003 nové 225/50/17 a zatím vše ok,aji na horách kalamita prudký kopec.led,hlubokej,uježděnej.
Napsal: čtv 16.02.2012 12:33
od Misanek
Přesně! Letos jsem si poprvé zažil zimu se svým prvním automatem a zrovna předevčírem jsem vyjel do hor abych si vyzkoušel co od toho čekat a jak se k tomu chovat abych to měl natrénováno. Dveře už jsem zkoušel předtím, takže to vím co a jak

ale z praktické části jsem neměl tušení o co jde. Musím říct, že jsem byl velmi mile překvapen

vyjel jsem celkem nesmysl na to že se jedná o kombíkovou e34 s lehkým nenaloženým zadkem a otevřeným difem. Sice jsem se nedostal tam kam jsem chtěl, poněvadž pak byl kopec už opravdu moc prudký a hlavně samý led, nicméně i tak jsem čuměl, jak jsem se do kopce s trochou citu a snežným modem rozjel

Stačilo to jenom trochu pochopit a vyrazilo to. Dělal jsem víceméně blbosti a zkoušel hranice a postupy, které fungují a které naopak ne. Donce jsem zapadl a tady se projevila další výhoda automatu - jelikož jsem byl sám a neměl mě kdo vytlačit, tak sjem zařadil R, vyskočil ven z auta a začal auto rozhoupávat až jsem ho vytlačil

Za mě je automat na zimu perfektní věc. Člověk se jednak rozjede na více místech (i na těch, kde by to s manuálem prostě nebylo možné) a za další nemá šanci zkurvit spojku, která těmato rozjedzdama bude dostávat kouř.
Jak řikám, byl jsem mile překvapený
