Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 530d rok 2005+

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
jvees69
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 09.02.2012 01:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od jvees69 »

Zdravím, jsem tu nový a doufám že nebudu dublovat již proprané téma, hledal jsem v diskuzích ale nenašel. Pokud tu již něco podobného je, tak snad nebude nikomu nějak moc vadit když se trochu oživí.
-------------------------------------------------------------------------
Ještě donedávna jsem chtěl koupit audi A6, byl o tom naprosto přesvědčený a možná i měl trochu odpor k bmw, ani nevím proč, ale 4 kruhy pro mě byla jasná volba.

Jenže to jsem se vám takhle nedávno projel v pár "baworácích" :) a hodně se mi to zalíbilo. Když jsem pak projel inzertní servery a místo audi A6 zadával BMW řady 5, s překvapením jsem zjistil, že tahle kára se dá pořídit za podobné peníze avšak mladší, s méně najetými kilometry, tedy zachovalejší a hlavně v mnohem lepší výbavě oproti konkurenční audi, nehledě na to, že 3.0TDi je u bmw podstatně výkonější a zdá se, že i úspornější.

TEDY JSEM VÁS, ZKUŠENÉ UŽIVATELE BMW CHTĚL POPROSIT POMOCT MI S VÝBĚREM BMW ŘADY 5, PROPRAT TO TU NĚJAK OD ZÁKLADU, JAKÝ VYBRAT MOTOR, VÝBAVA A JEJÍ OZNAČENÍ, JAK OVĚŘIT REÁLNÉ KM, KDE KOUPIT ATP.

Mám tak trochu předběžně vybráno :) zamiloval jsem se do:

- BMW 530d/535d rok 2005+
nooo a tak bych se hned na začátek zeptal, jak je to s rozdíly těchto modelů, 535d má dvě turba? Koukal jsem do specifikací a je výkonější, o cca 0,5s rychlejší z 0 na 100, stejná "omezená" maximálka a o něco málo vyšší spotřeba? Říkám si, jestli vzhledem k pravděpodobnosti a nákladnosti řešení případné závady nebude lepší zvolit turbo jedno oproti dvěma? :-p

- Jak se označuje pětková řada v plné výbavě? Je to futura? - někde jsem to viděl, četl pravděpodobně někde iü inzerátu, ale ověřeno to nemám. Co všechno ta plná palba obsahuje, kdy se do pětky začal dávám headup display a startování tlačítkem? Co jsem si všimnul, tak od roku 2008 má pětka ten luxusní joystick v podobě řadicí páky, je tak?

- nooo a taky možná nejdůležitější téma a to, jakou obecně životnost tenhle model má, "kolik km vydrží" (motor, turba, převodovka, podvozek obecně) kdy je prostě potřeba do vozu zasahovat razantním financováním? Když se nebudeme bavit o běžných servisních intervalech a úkonech s nimi souvisejícími "olej, filtry, rozvody, destičky atp." Co jsem projížděl mobile.de tak tam je na výběr opravdu spousta, za dobré peníze a ty auta mají nejspíš i reálné kilometry, myslím, že v Německu se tolik nestáčejí protože je tam plno inzerátů kdy tyhle auta mají 250tis. i více kilometrů. Myslíte že i takové auto je vhodné koupit? Vždycky jsem byl přesvědčenej, že jak to jde přes 200tis. auto se mi rozsype pod rukama, ale chápu že tady se bavíme o BMW!

Předem děkuji každému kdo se do této diskuze zapojí, moc mi tím pomůžete se správně rozhodnout a myslím že nejen mě, bude zajisté víc takových uživatelů jako jsem já. Kde jinde hledat lepší pomoc než na takovýchto fórech.

Díky![/b]
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jendix »

Zkus si to projít na foru, opravdu je toho o tom napsáno dost (mě teda občas vyhledávání zlobí - nemůžu v něm listovat, ale nechá se eventuelně vyhledávat přes google např.: koupě e60 site:www.bmwklub.cz)

jinak něco je i tady:

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... =v%FDb%ECr

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... =v%FDb%ECr

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... oup%EC+e60

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... oup%EC+e60

Co se motorizace týče, já bych dneska vyhledával spíš 170kw (173kw) verze - 2006+ - malinko nižší spotřeba, 25d 30d je prakticky stejný motor

Startovací tlačítko je od modelovýho roku 2006 (poslední modely 2005 ho mají taky)

Hodně ale záleží kolik chceš investovat a jak moc na to chvátáš.


Co se výdrže týče, je tu o tom taky mraky napsáno, jako každý auto, má i bmw svoje mouchy, někdy jsou to pěkný pálky, ale občas jsou ND levnější jak na škodovku.

Vůbec nejlepší je si pár takovejch aut projít a udělat si vlastní obrázek o tom jak auto vypadá, při jakejch kilometrech..
jvees69
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 09.02.2012 01:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od jvees69 »

díky, skouknu ty odkazy.

Takže říkáš, když už, tak koukat po těch výkonějších motorizacích od 170kW vejš, dík za radu, budu se jí držet.. je hodně těch 160kW, starší motorizace.

Předpokládám jinak že startovací tlačítko je příplatková výbava, viď? Moc ojetin s ním jsem totiž nenašel v té cenové relaci do 400.000,- kde mám strop.

Jinak, vůbec na to nechvátám, na jaře bych chtěl prodat svýho superba a pak eventuelně shánět báwo.
jvees69
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 09.02.2012 01:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od jvees69 »

taaaak jsem to komplet přelouskal a jsem zase o něco chytřejší ..

Ty osobně si myslíš, že je vhodnější koupit benzín když toho člověk fakt moc nenajezdí? A jaký případně benzín bys mi doporučoval?

Trochu z té nafty mám potom co jsme se dočetl strach.. :p
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#5 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

startování tlačítkem má až modelovej rok 2006 :wink: je to jako u všech aut....koupíš paštiku za 230 s 500tkm a koupíš pěknej kousek z roku 2008 za 600k :wink:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#6 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

jvees69 píše:taaaak jsem to komplet přelouskal a jsem zase o něco chytřejší ..

Ty osobně si myslíš, že je vhodnější koupit benzín když toho člověk fakt moc nenajezdí? A jaký případně benzín bys mi doporučoval?

Trochu z té nafty mám potom co jsme se dočetl strach.. :p
Záleží kolik najedeš a jaký druh tras jezdíš....posrat se může i benzín ,ikdyž pravděpodobnost je menší.Pokud najedeš za rok 10 až 20tkm jdi do benzínu pokud 30 a víc oplatí se ti diesel. Já jezdím v 730d dlouhodobě kolem 9l nafty...jde to i za 7 a max je tak 10,8 průměrně :wink: v benzínové sedmě je minimum na 9 a max tak 18 :wink: takže čím víc jezdíš tím víc se Ti vyplatí diesel :wink:
jvees69
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 09.02.2012 01:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od jvees69 »

vždycky jsem měl naftu, i teď v superbu 2,5 V6 a spokojenost.. jen jak říkám, co jsem přelouskal ty odkazy od jendixe, trochu mě pát věcí vyděsilo.. zas na druhou stranu i pár příspěvků potěšilo, jsou to nekonečná dilema a témata o kterých se dá pořád dokola mluvit, psát ..

kdybych tak věděl že trefím naftovej kousek s poctivejma 200tis. a najezdím s ním bez problémů a nečekaných investic dalších 200tis. km :p

Nehledě na to, že v naftě je ten výběr vážně nepřeberný, benzínů člověk moc nenajde a to pak do toho vybírej ještě výbavu atp. :p

S barvou jsem se už smířil, je mi jedno jakou, časem bych to nechal polepit do černýho matu a byl bych maximálně spokojen :))) vypadá luxusně snad na každý káře a já už teď to vidím na "mé" pětce .. :lol:

Nooo a jinak s tou "paštikou" :D jak ty říkáš.. Chápu teda správně že čím novější "mladší" model, tím lepší výbava ? s motorizací to tak pravděpodobně bude, nové technologie, hliníkové bloky motoru, lehčí motor, novější technologie..
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#8 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Výbavu správně nechápeš :D i auto z roku 2004 může být v plný palbě zatím co 2008ka může být sociál edition :wink: a představa že koupíš auto s 200tkm a dalších 200tkm do ni nedáš ani korunu je taky trochu blbost :wink: jde jen o jedno, vybrat zachovalej kousek o kterej se někdo staral....a až pak přihlížet na výbavu. co z toho,že budeš mít plnou výbavu ,ale ve vyjeté mrd...
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Jendix »

co se výbavy týče.. u bmw se nedá definovat plná výbava.. :-D takže na to bacha aby tě tak někdo nelovil..

jinak až na výjimky, mají skoro všechny e60 relativně slušnou výbavu.. (např. v porovnání s tebou jmenovaným superbem)

co se týče strachu z nafty.. je třeba si taky uvědomit.. že (troufnu si říct 60-80%) e60, e61 bude naftovejch.. navíc má nafta obvykle podstatně víc najeto.. (když trochu pohledáš, tak se dočteš i něco o těch benzínech, a právě ty novější, 2007+ jsou sice parametrama úchvatný, ale úplně bez problému taky nejsou, navíc ta spotřeba je pořád vyšší..

jinak při koupi je lepší počítat s počáteční investicí kolem 50tis (v extrému i klidně 2x-3x víc)
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#10 Příspěvek od clay »

Jendix píše:co se výbavy týče.. u bmw se nedá definovat plná výbava.. :-D takže na to bacha aby tě tak někdo nelovil..

jinak až na výjimky, mají skoro všechny e60 relativně slušnou výbavu.. (např. v porovnání s tebou jmenovaným superbem)

co se týče strachu z nafty.. je třeba si taky uvědomit.. že (troufnu si říct 60-80%) e60, e61 bude naftovejch.. navíc má nafta obvykle podstatně víc najeto.. (když trochu pohledáš, tak se dočteš i něco o těch benzínech, a právě ty novější, 2007+ jsou sice parametrama úchvatný, ale úplně bez problému taky nejsou, navíc ta spotřeba je pořád vyšší..

jinak při koupi je lepší počítat s počáteční investicí kolem 50tis (v extrému i klidně 2x-3x víc)
to potvrzuju, mam e61 530d z Nemecka v hodne dobre stavu (alespon jsme si to vsichni mysleli) ze znackoveho servisu, jen BMW servis, knizka... 160tis najeto a za pul roku me stala 45tis (desticky, olej, vsechny filtry, oprava CCC - to predem nepoznas, xenony, baterie, 2x zimni pneu (jednu zena prorazila), vsechny zhavici svicky) az na CCC jen spotrebni veci, takze porad mam kliku... ale s vetsimi naklady jsem pocital a jeste si nestezuju ;)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#11 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

ale to co píšeš je prostě spotřebák :wink: na autě je tolik součástek, že se hold musí sem tam obměnit a ikdyž někdo před tebou dal nový gumy a brzdy, tak tě potká baterka,žhavičky,nějaké ramena atd atd. I já jsem do moc pěkné sedmy po 1.majiteli dal za půl roku cca 60k :wink: to je prostě normální věc. Takže i přes to, že jsi pár věci musel vyměnit neznamená ,že nemáš auto v dobrým stavu :wink:
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#12 Příspěvek od clay »

M3maniac píše:ale to co píšeš je prostě spotřebák :wink: na autě je tolik součástek, že se hold musí sem tam obměnit a ikdyž někdo před tebou dal nový gumy a brzdy, tak tě potká baterka,žhavičky,nějaké ramena atd atd. I já jsem do moc pěkné sedmy po 1.majiteli dal za půl roku cca 60k :wink: to je prostě normální věc. Takže i přes to, že jsi pár věci musel vyměnit neznamená ,že nemáš auto v dobrým stavu :wink:
jj presne tak, predchozi majitel proste spotrebaky vyuzil temer do konce, nechal mi 10k km a to jsem auto osidil o predni a zadni kotouce, ale tyhle desticky to jeste vydrzi a pak prijdou nove. Kdyz jsem prodaval stare auto, tak spotrebaky za posledni 3 mesice byla vyssi castka nez za jakou jsem auto prodal :)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Jendix »

clay píše:
Jendix píše:co se výbavy týče.. u bmw se nedá definovat plná výbava.. :-D takže na to bacha aby tě tak někdo nelovil..
.............................

to potvrzuju, mam e61 530d z Nemecka v hodne dobre stavu (alespon jsme si to vsichni mysleli) ze znackoveho servisu, jen BMW servis, knizka... 160tis najeto a za pul roku me stala 45tis (desticky, olej, vsechny filtry, oprava CCC - to predem nepoznas, xenony, baterie, 2x zimni pneu (jednu zena prorazila), vsechny zhavici svicky) az na CCC jen spotrebni veci, takze porad mam kliku... ale s vetsimi naklady jsem pocital a jeste si nestezuju ;)
tak to já jsem do auta dal ještě o něco víc, ale u mě se k tomu přidal jeden hydroštel (vada materiálu, byl prostě prasklej, měnili se všechny - a právě ty byli levnější než např. od škodovky pro 2,0tdi), dělal se repas turba, čistil DPF, kompletně všechny řemeny, termostaty, vodní pumpa, nějaký ramena.. ale většina z toho byla opravdu spotřební věc, ani všechno nemuselo bejt měněný, já to prostě jen chtěl..

jinak jestli je ta fotka co máš v tvym profilu, tak máme dokonce auto ze stejnýho města (mimochodem i stejnou barvu) - kupoval jsem auto na jaře v Potsdam - Postupim u Berlína.
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#14 Příspěvek od clay »

Jendix píše: jinak jestli je ta fotka co máš v tvym profilu, tak máme dokonce auto ze stejnýho města (mimochodem i stejnou barvu) - kupoval jsem auto na jaře v Potsdam - Postupim u Berlína.
jj, je :) Kupoval jsem v cervnu na moje narozeniny :-D Naproti byl servis ERL (nebo tak nejak), kde to melo servis lautr vsechno. Cestou jsem dostal fotku za 80 EURo z dalnice za 105km/hod na snizene 80..., nechal jsem to volne dojet bez velkeho brzdeni a byl tam radar... klika, zkouseli jsme i 220 :-D
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Killingman »

Možná si naseru do vlastních řad, ale mám 530Da /rv 2001/ a teď jezdím služebním A6 2.8i 4x4 v automatu /r2002/: popravdě - asi bych si nechal tu A6 - vyjma spotřeby parádní svezení, má nalítáno skoro 400.000km a nikde nic nemlátí, nic nebouchá, jede to rovně a hlavně parádně za plynem. U BMW mě vadí na automatu to, že se to stále chová, jako kdyby prokluzovala spojka - u tý audiny je ten automat jinej, chová se mravně a jde krásně za plynem.
Druhý a dost podstatný rozdíl se taky týká automatu, u BMW když chceš ručně řadit, přepneš na S a pak můžeš, ale přitom už ti to podřadí, u Audi přecvakneš doprava a máš tam aktuálně zvolenou rychlost, dolů-nahoru přepínáš...
Abych jen nekritizoval BMW - ten kokot, kterej u AUDI vymyslel středovej tunel, toho bych nechal narůst do dvou metrů - mám otlačenou pravou nohu po 250km a je tam úplně nanic.
Chápu, že se tu rozebírají novější ročníky, ale myslím si, že to bude silně obdobné
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#16 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Taky jsem nemohl automatu v E39 přijít na chuť. Šestikvalt v E60 už je jiný kafe
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#17 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Killingman píše:Možná si naseru do vlastních řad, ale mám 530Da /rv 2001/ a teď jezdím služebním A6 2.8i 4x4 v automatu /r2002/: popravdě - asi bych si nechal tu A6 - vyjma spotřeby parádní svezení, má nalítáno skoro 400.000km a nikde nic nemlátí, nic nebouchá, jede to rovně a hlavně parádně za plynem. U BMW mě vadí na automatu to, že se to stále chová, jako kdyby prokluzovala spojka - u tý audiny je ten automat jinej, chová se mravně a jde krásně za plynem.
Druhý a dost podstatný rozdíl se taky týká automatu, u BMW když chceš ručně řadit, přepneš na S a pak můžeš, ale přitom už ti to podřadí, u Audi přecvakneš doprava a máš tam aktuálně zvolenou rychlost, dolů-nahoru přepínáš...
Abych jen nekritizoval BMW - ten kokot, kterej u AUDI vymyslel středovej tunel, toho bych nechal narůst do dvou metrů - mám otlačenou pravou nohu po 250km a je tam úplně nanic.
Chápu, že se tu rozebírají novější ročníky, ale myslím si, že to bude silně obdobné
Tak ono je to taky o momentální kondici toho či onoho auta :wink: já jsem bavorákovej,ale asi dva roky jsem okusil A8 a právě automat byl o dost horší než automat u bmw...u bmw necítíš že přeřadí u audiny dost cuká :wink: otázkou je v jaké kondici je tvůj automat. A jestli ti e39ka skřípe a bouchá tak to je jen o servisu, to auto má velmi kvalitní dílenské zpracování a pokud se o ni staráš tak nikde nic nebouchá :wink: ono tě asi víc baví pohon 4x4 ted v zimě a to chápu :D a pokud ti vadí to jakoby časté přeřazování u e39 tak prostě jezdi na S, taky to půjde jinak za plynem.
Dandy33 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 109
Registrován: sob 04.09.2010 00:00
Klubové ID: 2588

#18 Příspěvek od Dandy33 Člen Klubu »

To M3maniac
Přesně jak píšeš mám e39 2002 s 240 000km a nic v autě neskřípe nevrže přes přejezd dlažby v autě ticho...a automat na Prahu paráda už bych nechtěl manuál :D
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Killingman »

M3maniac píše: Tak ono je to taky o momentální kondici toho či onoho auta :wink: já jsem bavorákovej,ale asi dva roky jsem okusil A8 a právě automat byl o dost horší než automat u bmw...u bmw necítíš že přeřadí u audiny dost cuká :wink: otázkou je v jaké kondici je tvůj automat. A jestli ti e39ka skřípe a bouchá tak to je jen o servisu, to auto má velmi kvalitní dílenské zpracování a pokud se o ni staráš tak nikde nic nebouchá :wink: ono tě asi víc baví pohon 4x4 ted v zimě a to chápu :D a pokud ti vadí to jakoby časté přeřazování u e39 tak prostě jezdi na S, taky to půjde jinak za plynem.
:-) Oprava automatu za 40.000 před třemi měsíci, výměna silentbloků, tlumičů a pružin + nějakých ramen na přední nápravě. Drobnosti jako oleje, nový brzdy včetně kotoučů nebo ložiska považuji za spotřební materiál... Jinými slovy, nasypal jsem do něj dost přes 100.000Kč, takže -
není to o tom, že bych měl auto ve špatným technickým stavu si myslím teda - ani mi tam nic nebouchá a ani nic nevrže, najeto mám poctivých a ověřených 205.000km. Ta audi má 400 a taky nevrže ani nebouchá. Bylo to pouze konstatování faktu :-)
Nevadí mi časté přeřazování, vadí mí, že otáčky jsou zbytečně vysoko když to přidává než se zavře "lookup" nebo jaxe to jmenuje - zavírá mi někdy při 90ti a pak jde všechno teprve dozadu, jinak to ten olej nějak přepouští nebo kterýho čerta. Jel jsem v 9ti 530D, všechny se chovali stejně, takže bych neřekl, že je to nějaká chyba mého kusu...
Nerozumím tomu, nejsem automechanik, ale automat u tý A6 se chová jinak-podle mého názoru lépe.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#20 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

v poho, já jsem měl A8 a super , ticho,pohodlí,vzduch podvozek ale bmw je prostě na cestě hravější, lépe se mi vodí...i má stařičká sedmička mě baví víc za volantem. Ale celkově mám audiny rád ,jsou to kvaliní auta. Jinak to máš jednoduché....A6 z roku 2002 koupíš levně tak to prostě vyměň :wink: ja mám pár kamarádu co na A6 z roku 2002 hodně zabrečeli ,ale pravdou je ,že to byly 2,5tdi....ale z itálie na odtahovce a podobně
:(
Odpovědět