Stránka 1 z 1
Napsal: stř 01.02.2012 21:40
od popy77
Dobrý den, měl jsem vypuštěnou vodu z chladiče a když sem jí nalil zpátky, teplota pořád vstoupá a voda neobíhá, odvzdušňováky mam povolené, auto stojí z kopce a stejně je pořád někde bublina, nevíte někdo co s tim? děkuji
Napsal: čtv 02.02.2012 00:00
od jezour
Proč z kopce? 523i motor M52 (e39) má odvzdušňovák na trubce chladícího systému před olejovym filtrem. Jde to v pohodě odvzdušnit, když auto stojí rovně.
Napsal: čtv 02.02.2012 00:13
od popy77
zkoušel sem to na rovině, když mi to nešlo tak sem auto vystčil z geráže, aby mělo ty odvzdušnováky nahoře a ani to nepomohlo, už sem to jednou dělal v létě a šlo to c pohodě, nevim proč se to ted tlakuje
Napsal: čtv 02.02.2012 01:00
od jezour
Sorry, já to chápal z kopce jako že máš auto předkem dolu. Já to odvdušňoval na rovině. Za studena jsem dolil kapalinu, povolil odvdušňovák na chladiči a trubce od termostatu a když tekla voda tak zavřel. Pak natočil zapnul topení, nechal proběhnout, povolil znova odvzdušňováky až šla voda bez vzduchu, utáh a hotovo.
Napsal: čtv 02.02.2012 09:19
od popy77
mě to právě nechce pořádně nasát vodu, kdyz se ohřeje tak z těch odvrdušnováků jde pára a teplota jde pres normál
Napsal: čtv 02.02.2012 11:00
od Dan td
Auto za studena na rovině nebo líp s předkem do kopce, povolit odvzdušňovák u termostatu a na chladiči, lejt směs, vždy když se naplní expanzka promačkat spodní hadice tak, aby nasály vodu, takhle pořád dokola, až jde voda z odvzdušňováku u termostatu. Potom zavřít odvzdušňováky, chladič a je to. Případně po jízdě a následném vychladnutí ještě zkontrolovat vodu, obvykle se tam ještě nějaká deci vejde.
Dělal jsem to takhle u 2,8i několikrát, je to taky motor M52 a vždy bez problému. Jakmile to zahřeješ a není to odvzdušněné, už to neodvzdušníš.
EDIT: Zrychlená verze - postup stejnej, jen odvzdušňovák na chladiči ani otvírat nemusíš (na termostatu už si nepamatuju), zmáčkneš spodní hadici k chladiči, ucpeš prstem přepadovej otvor u expanzky a hadici pustíš - nasaje to jak pumpa. Po pár zapumpování doleješ směs a znovu, takhle to naplníš za pár minut a máš to bez jediné bubliny.
Napsal: čtv 02.02.2012 13:20
od fubutomas
Ja jsem mel tenkrat problem u E36 ale byl to motor tusim M50 musel jsem z boku chladiče povolit zátku a dolejvat vodu,dokud nezacala vytekat,pak az to slo normalne odvzdusnovakem na chladici... jinak jsem mohl delat co jsem chtel a jak pises sla jen para..... zatka byla po prave strane chladice (na strane svodu motoru) mrkni na to... ale u E39 M52 už to tak být nemusí

Napsal: čtv 02.02.2012 20:39
od popy77
zkusil se, dolít přes ten odvzdušnovak, injekční stříkačkou

a pak to projet, vycákalo mi sice asi dva litry vody, ale pomohlo to, dolil sem a už normálně odvzdušnil, děkuju za rady, jak si říkal zkusit "zapumpovat" tou hadicí, to sem zkoušel několikrat a nic
