Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 525Tds = dobíjení si dělá co chce

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3389

#1 Příspěvek od Honzek525 »

Zdravím vespolek, ač jsem hledal odpověď na můj problém, bohužel jsem nenašel. K problému, dle palubního napětí, mi altík dobíjí jak se mu zachce, většinou ukazuje BC 13,2-13,5V, ale jindy zase 12,6-12,9V, jakmile začne napětí klesat na hodnotu 12,6V, problikává na mě kontrolka dobíjení, někdy třikrát za minutu, někdy jednou za 5 minut, je ale zajímavé, že když motor zhasnu, nechám chvilku a opět nastartuji, tak dobíjí přes 13V a vše je v pořádku. V první řadě jsem z příspěvků zde na foru vydedukoval že mám špatné uhlíky, objednal jsem je tedy i se sběrným kroužkem, když vše přišlo a já altík rozdělal, tak uhlíky byli téměř velikosti nových, a sběrné kroužky téměř také. Došel jsem k závěru, že bude chyba někde jinde v buzení, ale kde přesně? Setkal se už někdo s něčím podobným? Děkuji za odpověď, mimochodem, zjistil jsem že na autě nemám řídící vstřikovač, vadí to něčemu? Myslím, zda to má nějaký neblahý vliv na chování motoru celkově, žádné "nekalosti" jsem dosud nezpozoroval a to má motor namotáno poctivých 370 tkm. Děkuji za jakoukoliv přínosnou odpověď.
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od wEnC »

Jelikož si vyměnil uhlíky i kroužky na rotoru, tak si vyloučil většinu obvyklých problémů se starým altíkem. Pokud myslíš, že je problém v nedostatečném buzení, tak poslední možnost je proměření vynutí na rotoru.

Správně by měl dobíjet 14,4-14,5V, tak je z výroby nastaven regulátor na altíku. Pokud to dává míň, tak hledej chybu v v tom regulátoru. Buzení zajišťuje rovněž ten regulátor.

12,6-13,2 je prostě málo, na volnoběh dejme tomu, ale od 1000ot. výš by to být nemělo, buď to reguluje takhle nízko, nebo to z nějakého důvodu není schopno dodat dostatečný proud a napětí takhle padá.
(elektronika budí méně než je třeba, budící vynutí na rotoru je poškozeno, poškozené vynutí statoru, diody to asi nebudou to by nešlo snad vůbec)

já bych vyměnil regulátor, sice už máš uhlíky nové, tak ti zbydou napříště, tuším, že se prodává nový kolem 2000,-
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3389

#3 Příspěvek od Honzek525 »

wEnC píše:Jelikož si vyměnil uhlíky i kroužky na rotoru, tak si vyloučil většinu obvyklých problémů se starým altíkem. Pokud myslíš, že je problém v nedostatečném buzení, tak poslední možnost je proměření vynutí na rotoru.

Správně by měl dobíjet 14,4-14,5V, tak je z výroby nastaven regulátor na altíku. Pokud to dává míň, tak hledej chybu v v tom regulátoru. Buzení zajišťuje rovněž ten regulátor.

12,6-13,2 je prostě málo, na volnoběh dejme tomu, ale od 1000ot. výš by to být nemělo, buď to reguluje takhle nízko, nebo to z nějakého důvodu není schopno dodat dostatečný proud a napětí takhle padá.
(elektronika budí méně než je třeba, budící vynutí na rotoru je poškozeno, poškozené vynutí statoru, diody to asi nebudou to by nešlo snad vůbec)

já bych vyměnil regulátor, sice už máš uhlíky nové, tak ti zbydou napříště, tuším, že se prodává nový kolem 2000,-
Uhlíky ani sběrný kroužek jsem neměnil, byli téměř jako nové, mimochodem, alternátor mám Valeo, čili už nebude zřejmě původní, ještě se zeptám a zároveň přiznám, dobíjení jsem neměřil měřákem, ale pouze podle toho co ukazuje BC, otázka zní, ukáže mi BC to samé, jako když změřím napětí na baterce? Samozřejmě, mohl bych to zkusit, ale zítra odjíždím na týden pryč a nejsem majitelem voltmetru, mám tedy shánět voltmetr? Nebo se mám spolehnout na BC? Děkuji.
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od wEnC »

dával se jak valeo tak i bosch, klidně může být původní. BC měří spolehlivě, ale lepší to jednou ověřit měřákem.
m3arko
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: úte 17.04.2012 00:00

#5 Příspěvek od m3arko »

uz si to poriesil nejako?
ja mam ten isty problem.
mne dobija 13,20 overene merakom na baterke.
a tiez som chcel menit uhliky ale ak vravis ze ty si mal skoro ako nove tak potom skorej ten regulator menit?
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3389

#6 Příspěvek od Honzek525 »

Nepořešil, ujistil jsem, že na ten úkaz má vliv i teplota, jakmile bylo mínus, altík si dobíjel jak chtěl, ale teď, přes jaro všechno v pořádku. Mám v plánu auto nechat vyvařit a zároveň udělat takovou malou generálku, rozebrat, vyčistit, povyměňovat špatné součástky a trošku ho vymazlit, a také vyměnit řídící vstřik, který jak jsem zjistil na autě mám a ne že ne, ale teče kolem kabelu. Až vyměním regulátor, počkám na zimu, a zjistím zda pomohlo, napíšu o tom sem.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#7 Příspěvek od Lucifer »

BC měří s přesností na 0.03V jinak taky řeším tohle. Mám průměr 13.8V není to v pořádku, ale nějak závratně velikej odběr nemám. Mám v kufru zesík, ale ten bude brát ve špičce tak 15A max což je hovno. Navíc mám naftu takže odběr za chodu motoru je nižší. Ale když všechno povypínám pozhasínám tak se víc jak 13.9V nedostanu. Jak se časově dostanu k vyndání alternátoru a budu mít čas si udělat repas tak dám vědět co to bylo. Ale tipuju uhlíky nebo diody. Nic jinýho tam ani snad bejt nemůže.

Ale i když v autě nemám víc jak 13.9V tak pokaždý když kouknu na baterku tak baterka je z 90% nabitá... :ja_nic:
Odpovědět