Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Volant E39
Viac otazok ohladne volantu E39
Takze mam 528i r.v.1997 a mam tam seriovy origo stvorameny volant bez multi s airbagom.
Otazka: aky je rozdiel vo volantoch, naco si mam davat pozor pri kupe volantu. /myslim v rokoch vyroby a inych radach co z coho pasuje/
Otazka: Kedze nemam multi. je pakaren prekopat kabelaz na ovladanie radia? /nemam tempomat - to budem riesit neskor/
Otazka: Klakson a airbag je niekde nastekrovany alebo musim naletovat tieto dve funkcie /klakson a airbag/ k tomu novemu kruzku ktory bude mat ovladanie na multi.
Pani dakujem za odpovede.
Inak auto je vo fulke orem navi, multi volantu, tempomatu - zahada preco!? to tam idioti nedali ked auto ma v sebe natasane vsetko.
Takze mam 528i r.v.1997 a mam tam seriovy origo stvorameny volant bez multi s airbagom.
Otazka: aky je rozdiel vo volantoch, naco si mam davat pozor pri kupe volantu. /myslim v rokoch vyroby a inych radach co z coho pasuje/
Otazka: Kedze nemam multi. je pakaren prekopat kabelaz na ovladanie radia? /nemam tempomat - to budem riesit neskor/
Otazka: Klakson a airbag je niekde nastekrovany alebo musim naletovat tieto dve funkcie /klakson a airbag/ k tomu novemu kruzku ktory bude mat ovladanie na multi.
Pani dakujem za odpovede.
Inak auto je vo fulke orem navi, multi volantu, tempomatu - zahada preco!? to tam idioti nedali ked auto ma v sebe natasane vsetko.
- Přílohy
-
- 13453695.jpg (25.86 KiB) Zobrazeno 1453 x
Zatial bez odpovede, nevie nikto?
Sam si odpoviem na otazky tak to vidim:
Ano su konektory na napajanie klaksonu a airbagu, staci dat dolu spodny kryt pod volantom a je to pekne vidiet, navise by tam mal byt drziak pripraveny na konektor ovladania multifunkcie.
Volanty maju vsetky rovnaku vlozku takze pasuju vsetky bez rozdielu a su upnute srobom 13x30 zo 17hlavicou.
A ten kruzok ZATIAL NETUSIM! Ovladanie radia to tiez netusim.
Sam si odpoviem na otazky tak to vidim:
Ano su konektory na napajanie klaksonu a airbagu, staci dat dolu spodny kryt pod volantom a je to pekne vidiet, navise by tam mal byt drziak pripraveny na konektor ovladania multifunkcie.
Volanty maju vsetky rovnaku vlozku takze pasuju vsetky bez rozdielu a su upnute srobom 13x30 zo 17hlavicou.
A ten kruzok ZATIAL NETUSIM! Ovladanie radia to tiez netusim.
- Přílohy
-
- DSC02511.JPG (116.87 KiB) Zobrazeno 1416 x
Zásadní u volantu je, kdy je vyrobený a kdy je vyrobené auto. Rozdíl je ve sběrném kroužku. Do (tuším) 4/99 je kroužek na volantu, od tohoto data je na tyči řízení. Tudíž multifunkční volanty můžeš libovolně přehazovat, pokud tohle splňují. Napasovat třeba novější volant na starší auto asi půjde, ale neobejdeš se bez dost zásadního bastlení. Já to viděl vedle sebe a odhadem to bude natolik pracné a nákladné, že je lepší koupit jiný volant.
Pokud máš auto bez multifunkce je otázka, jestli nebude tyč řízení jiná než s mltf (na 99% bude). Tudíž bys musel ke konkrétnímu volantu sehnat příslušnou tyč řízení a vyměnit to komplet, alespoň podle selského rozumu. A pak řešit kabeláž do auta.
Píšeš, že máš auto "skoro v plné", což si teda nemyslím, ale řekněme, že se jedná o dobře vybavené auto. V tom případě je možné, že někdo z předchozích majitelů původní volant z auta vyndal (i když je to dost málo pravděpodobné, ale třeba po bouračce možné) a původně tam mltf byl - tím bys měl skoro vyhráno. Zjistíš nejlépe výpisem výbavy z ASAPU.
Pokud máš auto bez multifunkce je otázka, jestli nebude tyč řízení jiná než s mltf (na 99% bude). Tudíž bys musel ke konkrétnímu volantu sehnat příslušnou tyč řízení a vyměnit to komplet, alespoň podle selského rozumu. A pak řešit kabeláž do auta.
Píšeš, že máš auto "skoro v plné", což si teda nemyslím, ale řekněme, že se jedná o dobře vybavené auto. V tom případě je možné, že někdo z předchozích majitelů původní volant z auta vyndal (i když je to dost málo pravděpodobné, ale třeba po bouračce možné) a původně tam mltf byl - tím bys měl skoro vyhráno. Zjistíš nejlépe výpisem výbavy z ASAPU.

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Tak jo. Delal sem ted to same na svem aute. Koukam podle te fotky, ze tam nemas el. pripravu.
Budes muset koupit volant cca stejnyho roku jako mas ty. Krouzek volantu je opravdu na nem. Pak budes muset dodelat 2-3 draty a mas hotovo.
Pod volantem mas vyfoceny dva konektory, jeden oranzovy (airback), druhy bílý (ovladani multifunkce).
A na tom bilim konektoru mas jen dva draty, podle me kostra a signal na klakson. Az vymenis volant s krouzkem, tak budes mit na konektoru 5 dratu. Budes muset natahnout dva draty do lichtmodulu a pak ti bude fungovat ovladani radia a recirkulace topeni. Pak by tam mel byt kabel na ovladani tempomatu, ale ja mam diesel a ty benzin. A to nevim kam bys mel zapojit. Ja to mam do RJ motoru.
Budes muset koupit volant cca stejnyho roku jako mas ty. Krouzek volantu je opravdu na nem. Pak budes muset dodelat 2-3 draty a mas hotovo.
Pod volantem mas vyfoceny dva konektory, jeden oranzovy (airback), druhy bílý (ovladani multifunkce).
A na tom bilim konektoru mas jen dva draty, podle me kostra a signal na klakson. Az vymenis volant s krouzkem, tak budes mit na konektoru 5 dratu. Budes muset natahnout dva draty do lichtmodulu a pak ti bude fungovat ovladani radia a recirkulace topeni. Pak by tam mel byt kabel na ovladani tempomatu, ale ja mam diesel a ty benzin. A to nevim kam bys mel zapojit. Ja to mam do RJ motoru.
Uz som zistil skoro vsetko:
Pasuje len volant do roku 99 a zase nad 99 lame sa to v 4mesiaci
rozdiel je ze do roku99 ten vodiaci kruzok maju na volante a od roku 99 maju kruzok na tyci riadenia.
Treba prehodit aj tyc riadenia ked sa dava volant novsieho typu + prerobit kabelaz.
Taktiez pasuje na E39predface volant z E38 +-roky.
Pasuje len volant do roku 99 a zase nad 99 lame sa to v 4mesiaci
rozdiel je ze do roku99 ten vodiaci kruzok maju na volante a od roku 99 maju kruzok na tyci riadenia.
Treba prehodit aj tyc riadenia ked sa dava volant novsieho typu + prerobit kabelaz.
Taktiez pasuje na E39predface volant z E38 +-roky.
Mam kupeny volant ktory mi je na kkt, nevadi.daewoo333 píše:Tak jo. Delal sem ted to same na svem aute. Koukam podle te fotky, ze tam nemas el. pripravu.
Budes muset koupit volant cca stejnyho roku jako mas ty. Krouzek volantu je opravdu na nem. Pak budes muset dodelat 2-3 draty a mas hotovo.
Pod volantem mas vyfoceny dva konektory, jeden oranzovy (airback), druhy bílý (ovladani multifunkce).
A na tom bilim konektoru mas jen dva draty, podle me kostra a signal na klakson. Az vymenis volant s krouzkem, tak budes mit na konektoru 5 dratu. Budes muset natahnout dva draty do lichtmodulu a pak ti bude fungovat ovladani radia a recirkulace topeni. Pak by tam mel byt kabel na ovladani tempomatu, ale ja mam diesel a ty benzin. A to nevim kam bys mel zapojit. Ja to mam do RJ motoru.
Ked zozenem volant tak to tu urcite s fotkami UPnem ako to bude pokracovat.
Nemozem nikde zohnat volant Mkovy aj s kruzkom kua...................
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Ještě pozor na verze multifunkce. Jsou před technickým faceliftem volantu defakto tři:
1. Nejstarší, multifunkce vysílá ve formátu, který potřebuje ještě modul pro přeložení na iBus.
2. Novější, volant už vysílá iBus signál, ale má tlačítko jen na vypnutí tempomatu (ne zapnutí)
3. Nejnovější, vysílá iBus a má tlačítko na zapnutí i vypnutí tempomatu.
Pro ovládání rádia stačí volant s kteroukoliv z variant 2 a 3, kroužek pro multifunkci a zapojit cca ty 3 dráty.
1. Nejstarší, multifunkce vysílá ve formátu, který potřebuje ještě modul pro přeložení na iBus.
2. Novější, volant už vysílá iBus signál, ale má tlačítko jen na vypnutí tempomatu (ne zapnutí)
3. Nejnovější, vysílá iBus a má tlačítko na zapnutí i vypnutí tempomatu.
Pro ovládání rádia stačí volant s kteroukoliv z variant 2 a 3, kroužek pro multifunkci a zapojit cca ty 3 dráty.
Dakujm uz som bol informovany o tomto od moderatora tejto sekcie prostrednictvom SZ.Fx píše:Ještě pozor na verze multifunkce. Jsou před technickým faceliftem volantu defakto tři:
1. Nejstarší, multifunkce vysílá ve formátu, který potřebuje ještě modul pro přeložení na iBus.
2. Novější, volant už vysílá iBus signál, ale má tlačítko jen na vypnutí tempomatu (ne zapnutí)
3. Nejnovější, vysílá iBus a má tlačítko na zapnutí i vypnutí tempomatu.
Pro ovládání rádia stačí volant s kteroukoliv z variant 2 a 3, kroužek pro multifunkci a zapojit cca ty 3 dráty.
Dakujem aj tak.
bude mi fungovat volant(triraminko) z faceliftu v neface e39? je to 99/7, nema krouzek na volantu..Fx píše:Ještě pozor na verze multifunkce. Jsou před technickým faceliftem volantu defakto tři:
1. Nejstarší, multifunkce vysílá ve formátu, který potřebuje ještě modul pro přeložení na iBus.
2. Novější, volant už vysílá iBus signál, ale má tlačítko jen na vypnutí tempomatu (ne zapnutí)
3. Nejnovější, vysílá iBus a má tlačítko na zapnutí i vypnutí tempomatu.
Pro ovládání rádia stačí volant s kteroukoliv z variant 2 a 3, kroužek pro multifunkci a zapojit cca ty 3 dráty.
doroku 99/mesiac? ma volant a vodiaci kruzok spolu
od roku 99/mesiac? ma kruzok na tyci riadenia
Volanty pasuju na upnutie kazdy jeden bezohladu na rok
ale nenapojis airbag a klakson
Dnes som sa vratil z HK kde som mal moznost vyskusat 7volantov predface poface s multi bez multi bez bagu tempomatu atd...
Poriesil som na moj pripad auta r.v.97 - volant Mkovy s multi horsi stav ale komplet s kabelazou
-zatial som napojil len klakson a bag bez prerabky neskor doriesim ovladanie radia - tempomat nemam takze to je bezpredmetne - ale chystam sa aj nato
od roku 99/mesiac? ma kruzok na tyci riadenia
Volanty pasuju na upnutie kazdy jeden bezohladu na rok
ale nenapojis airbag a klakson
Dnes som sa vratil z HK kde som mal moznost vyskusat 7volantov predface poface s multi bez multi bez bagu tempomatu atd...
Poriesil som na moj pripad auta r.v.97 - volant Mkovy s multi horsi stav ale komplet s kabelazou
-zatial som napojil len klakson a bag bez prerabky neskor doriesim ovladanie radia - tempomat nemam takze to je bezpredmetne - ale chystam sa aj nato
Ahojte,
mám 540i 1/98. Původně v něm byl čtyřramenný volant s multifunkcí, starý typ kroužku. Dal jsem tam Mkový faceliftový volant. Nasadil jsem na něj původní kroužek, musel jsem do něj pouze vybrousit extra otvor.
Kabeláž má jiné konektory, ale udělal jesm si propojky a vše včetně multifunkce funguje. Trvalo mi to celkem asi 3h, napodruhé bych to zvládl asi za hoďku přehodit i s kabeláží.
Problém vidím pouze v airbagu. Ve faceliftové verzi je 2 patronový, původní byl pouze 1 patronový. Zapojil jsem tedy pouze první patronu.. Někde jsem se dočetl, že by prvná patrona měla mít sílu cca 70%, druhá patrona zbytek.
Teoreticky by se daly obě patrony zapojit do serie, nebo paralelně s rezistorem, aby se odpálily obě najednou. Nevím ale, jestli by impuls byl dost silný aby odpálil obě a co by na to ŘJ. Mimochodem před odpojením airbagu je lepší odpojit i baterku, aby pak nesvítila kontrolka.
mám 540i 1/98. Původně v něm byl čtyřramenný volant s multifunkcí, starý typ kroužku. Dal jsem tam Mkový faceliftový volant. Nasadil jsem na něj původní kroužek, musel jsem do něj pouze vybrousit extra otvor.
Kabeláž má jiné konektory, ale udělal jesm si propojky a vše včetně multifunkce funguje. Trvalo mi to celkem asi 3h, napodruhé bych to zvládl asi za hoďku přehodit i s kabeláží.
Problém vidím pouze v airbagu. Ve faceliftové verzi je 2 patronový, původní byl pouze 1 patronový. Zapojil jsem tedy pouze první patronu.. Někde jsem se dočetl, že by prvná patrona měla mít sílu cca 70%, druhá patrona zbytek.
Teoreticky by se daly obě patrony zapojit do serie, nebo paralelně s rezistorem, aby se odpálily obě najednou. Nevím ale, jestli by impuls byl dost silný aby odpálil obě a co by na to ŘJ. Mimochodem před odpojením airbagu je lepší odpojit i baterku, aby pak nesvítila kontrolka.
Zdravim,chystam se take na vymenu ctyrraminka.Jak poznam na novem bagu ktery pin je na kterou patronu?Mam totiz model pred fl.maxmin píše:Ahojte,
mám 540i 1/98. Původně v něm byl čtyřramenný volant s multifunkcí, starý typ kroužku. Dal jsem tam Mkový faceliftový volant. Nasadil jsem na něj původní kroužek, musel jsem do něj pouze vybrousit extra otvor.
Kabeláž má jiné konektory, ale udělal jesm si propojky a vše včetně multifunkce funguje. Trvalo mi to celkem asi 3h, napodruhé bych to zvládl asi za hoďku přehodit i s kabeláží.
Problém vidím pouze v airbagu. Ve faceliftové verzi je 2 patronový, původní byl pouze 1 patronový. Zapojil jsem tedy pouze první patronu.. Někde jsem se dočetl, že by prvná patrona měla mít sílu cca 70%, druhá patrona zbytek.
Teoreticky by se daly obě patrony zapojit do serie, nebo paralelně s rezistorem, aby se odpálily obě najednou. Nevím ale, jestli by impuls byl dost silný aby odpálil obě a co by na to ŘJ. Mimochodem před odpojením airbagu je lepší odpojit i baterku, aby pak nesvítila kontrolka.